یکی از مدیران ارشد رنو گفت این خودروساز فرانسوی در حال بازنگری در سیاست های قیمت گذاری خودروهای الکتریکی در سراسر جهان است تا مطمئن شود پس از موج کاهش قیمت تسلا رقابتی باقی می ماند.
به گزارش ای بی اس نیوز، پس از کاهش قیمت های متعدد در آمریکا، این بار تسلا قیمت ها را در سایر مناطق از جمله اروپا و سنگاپور کاهش داد و تخفیف جهانی که از ژانویه در چین آغاز شده بود را گسترش داد.
فابریس کامبولیو، مدیر عامل برند رنو به خبرنگاران گفت: ما به همه مناطق و همه بازارها نگاه خواهیم کرد تا رقابتی باقی بمانیم. فروش این برند در سه ماهه اول سال 9 درصد افزایش یافت که نشان می دهد استراتژی بازسازی متمرکز بر سودآورترین مدل های آن می تواند پس از چهار سال کاهش درآمد نتیجه دهد، اما کاهش قیمت تسلا زنگ خطری برای رقبا بود.
او گفت که فروش مگان تمام برقی رنو که یکی از محبوب ترین هاست، در ماه مارس به شدت افزایش یافت. پس از کاهش قیمت تسلا در هفته گذشته، تسلا مدل 3 در فرانسه از 41990 یورو شروع می شود، در حالی که مگان الکتریکی 42000 یورو قیمت دارد.
بر اساس گزارش رویترز، این شرکت اعلام کرد که فروش جهانی برند رنو در سه ماهه نخست سال جاری به 354 هزار و 545 دستگاه رسیده است. فروش برند رنو در سال گذشته 9.4 درصد کاهش یافت که چهارمین کاهش سالانه متوالی آنها بود.
این شرکت فرانسوی که از بحران کووید-19 و کمبود تراشه های جهانی بیشتر از رقبا آسیب دیده است، در حال سرمایه گذاری در خودروهای برقی با حاشیه بالاتر برای افزایش سود است.
انتهای پیام