به گزارش بلومبرگ، خارج از چین، کره جنوبی اولین کشور منطقه نیست که ماسک را جذب می کند. جوکو ویدودو، رئیسجمهور اندونزی در ماه اوت گفت که میخواهد تسلا چیزی بیش از باتریها و خودروهای الکتریکی در این کشور بسازد و مایل است برای متقاعد کردن ماسک وقت بگذارد تا کشور را چیزی فراتر از یک مخزن غنی از منابع ببیند.
دفتر یون گفت ماسک همچنین تمایل خود را برای سرمایه گذاری فعال در زیرساخت شارژ خودروهای الکتریکی در کره جنوبی و گسترش قابل توجهی همکاری زنجیره تامین با شرکت های کره ای ابراز کرد. علاوه بر این، ماسک انتظار دارد خرید قطعات از شرکت های کره ای تا سال 2023 به حداقل 10 میلیارد دلار برسد.
انتهای پیام
دفتر یون سئوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی اعلام کرد، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، گفته است که کره جنوبی را یکی از کاندیدهای اصلی سرمایه گذاری می داند.
به گزارش ای بی اس نیوز، ماسک گفت پس از بررسی کامل شرایط سرمایه گذاری در زمینه منابع انسانی و فناوری، هرگونه تصمیم سرمایه گذاری را اتخاذ خواهد کرد. یون همچنین به برنامه ماسک برای ساخت کارخانه عظیم دیگری در آسیا برای ساخت خودروهای الکتریکی اشاره کرد. کارخانه اصلی تسلا در آسیا در شانگهای چین است که اخیرا ظرفیت تولید را دو برابر کرده و به حدود یک میلیون دستگاه خودرو در سال رسانده است.
تسلا قبلاً بسیاری از قطعات خودرو کره جنوبی از جمله LG Energy Solution را خریداری کرده است. در واقع، جئون هیونگ، تحلیلگر یک شرکت سرمایه گذاری در سئول، ماه گذشته گفت که چشم انداز ال جی انرژی تا حدودی به دلیل افزایش تولید در کارخانه تسلا در شانگهای مثبت است. شرکت باتری الجی انرژی در ماه ژوئن اعلام کرد که برای ساخت خط جدیدی از ۴۶۸۰ باتری، سلولهای نسل بعدی که توسط تسلا به عنوان کلید باز کردن قفل خودروهای الکتریکی ارزانتر و در نتیجه گستردهتر معرفی میشوند، ۴۵۲ میلیون دلار هزینه خواهد کرد.