سایر موضوعات

تسلا در جنگ شکست خورد – ایسنا

تسلا موتورز چینی ممکن است در نبرد قیمت خودروهای الکتریکی پیروز شود، اما در جنگ شکست خورد.

انجمن خودروسازان چین انتظار دارد فروش خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی در سال 2023 با 35 درصد افزایش به 9 میلیون خودرو یا حدود یک سوم کل فروش خودروهای جدید در چین برسد. در حالی که تسلا فروش خود را در چین، دومین بازار بزرگ خود افزایش داده است، سهم خود را نیز از دست داده است. طبق داده های انجمن خودروهای مسافری چین، از 15 درصد در سال 2020، سهم این کشور از بازار خودروهای الکتریکی چین با یک سوم کاهش به تنها 10 درصد در سال 2022 خواهد رسید.

کاهش قیمت تسلا در ژانویه منجر به افزایش 18 درصدی در محموله خودروهای ساخت چین در مقایسه با دسامبر شد. به گفته تحلیلگران، حاشیه سود عظیم تسلا، آن را در موقعیتی قرار می دهد که بتواند با رقبای خود در چین و فراتر از آن دست به جنگ قیمتی بزند. تحلیلگران اضافه کردند که تسلا در معرفی مدل‌های جدید، بهبود سیستم‌های ناوبری و افزودن فضای داخلی لوکس یا خدمات مشتری برای پاسخگویی به طیف در حال تغییر ترجیحات مصرف‌کنندگان خودروهای الکتریکی، از رقبای خود در چین عقب افتاده است.

بی وای دی که سال گذشته در فروش جهانی از تسلا پیشی گرفت و ارزش بازار آن بیش از 100 میلیارد دلار است، بیش از 60 مدل مختلف خودروی الکتریکی و هیبریدی پلاگین را ارائه می دهد. همتای بسیار کوچکتر اما جاه طلب آن، New، از دو مدل به شش مدل در مدت مشابه افزایش یافته است و قصد دارد پنج مدل دیگر را در سال جاری عرضه کند.

انتهای پیام

به گفته یک فرد آشنا، تسلا در نظر دارد بازاریابی خود را در چین تغییر مسیر دهد و بیشتر بر روی بهره وری انرژی، ویژگی های راحتی و کمتر بر روی عملکردهای پیشرفته تمرکز کند.

کاهش قیمت باعث افزایش فروش تسلا در چین شده است، اما تحلیلگران و طرفداران این خودروساز آمریکایی هشدار می دهند که این خودروساز باید در درازمدت بازی خود را برای رقابت در بزرگترین بازار خودروهای الکتریکی جهان افزایش دهد.

کوی دونگشو، دبیرکل انجمن خودروهای مسافری چین گفت: تسلا با مشکل جدی خط تولید بسیار محدود مواجه است. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا نیز اعتراف کرد که چین جایی است که شرکت او می تواند با سخت ترین رقابت خود روبرو شود. تسلا به درخواست رویترز برای اظهار نظر در مورد تجارت خود در چین پاسخی نداد. گریس تائو، معاون ارتباطات خارجی تسلا چین، گفت که قیمت های پایین تر در چین منعکس کننده نوآوری فنی است و به درخواست پکن برای تشویق توسعه اقتصادی و مصرف پاسخ داد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا