تسلا ارزان شد – ایسنا

کارخانه تسلا در شانگهای که سال گذشته توسعه یافت، خودرو به اروپا نیز صادر می کند. تا کنون هیچ نشانه ای از کاهش قیمت از سوی تسلا در اروپا مشاهده نشده است، جایی که فروش نوامبر 93 درصد نسبت به سال قبل جهش کرد و مدل Y برای دومین بار پرفروش ترین خودرو شد. بر اساس داده های فروش در سال 2022 گروه تحقیقاتی JATO پویا. .
طبق محاسبات رویترز، آخرین کاهش در چین، همراه با کاهش دیگری در ماه اکتبر و مشوق های اخیر برای خریداران چینی، به این معناست که قیمت تسلا از سپتامبر در دومین بازار بزرگ خود پس از ایالات متحده، 13 تا 24 درصد کاهش یافته است.
به گفته شخصی با آگاهی مستقیم از این طرح.
بر اساس گزارش رویترز، شی جی، تحلیلگر CMBI گفت: “انتظار می رود تسلا قیمت ها را بیشتر کاهش دهد و شبکه فروش خود را در شهرهای چین گسترش دهد.” ما انتظار داریم ظرفیت تولید خودروهای الکتریکی جدید در چین در سال 2023 از تقاضای جدید فراتر رود. تسلا همچنین قیمت های مدل 3 و مدل Y را در ژاپن حدود 10 درصد کاهش داده است، اولین بار از سال 2021.
سهام تسلا در روز جمعه با 2.5 درصد افزایش به 113.06 دلار رسید. اما این سهم در سال گذشته 70 درصد از ارزش خود را از دست داده است. خودروسازان مدتها به انگیزههایی برای کنترل موجودیها متکی بودند، اما تا اواخر سال گذشته تسلا توانست قیمتها را ثابت نگه دارد یا حتی قیمتها را به دلیل سفارشهای زیاد افزایش دهد.
بر اساس قیمت گذاری این وب سایت، تسلا قیمت تمام خودروهای مدل 3 و مدل Y خود را در چین 6 تا 13.5 درصد کاهش داده است. تحویل خودروهای ساخت چین توسط تسلا در ماه دسامبر به پایین ترین سطح خود در پنج ماه گذشته رسید.
انتهای پیام
تسلا قیمت ها را در چین و سایر بازارهای آسیایی با کاهش فروش کاهش می دهد.
روز جمعه، تسلا موتورز برای دومین بار در کمتر از سه ماه گذشته قیمت ها را در چین کاهش داد و انتظارات برای جنگ قیمتی گسترده تر در میان تقاضای ضعیف در بزرگترین بازار خودروی جهان را تقویت کرد.
قیمت این مدلها در حال حاضر 24 تا 32 درصد کمتر از مدلهای موجود در ایالات متحده، بزرگترین بازار تسلا است که منعکسکننده عوامل متعددی از جمله هزینههای مواد و نیروی کار است.
ماه گذشته، ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت گفت نوسانات شدید در نرخ های بهره بر مقرون به صرفه بودن همه خودروها، اعم از نو و دست دوم تأثیر گذاشته است و تسلا می تواند برای حفظ رشد حجم تولید، قیمت ها را کاهش دهد.