اخبار اقتصادی روز

40 درصد محصولات کاشی و سرامیک کشور صادر می شود

رئیس انجمن تخصصی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک کشور گفت: در حال حاضر 40 درصد تولیدات این صنعت صادر می شود که رفع برخی مشکلات با انتقال منابع مالی می تواند این میزان را افزایش دهد.

بهنام عزیززاده در حاشیه بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کاشی، سرامیک و چینی بهداشتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما وی افزود: صنعت کاشی و سرامیک یکی از صنایع اصلی در حوزه صنایع معدنی است و حدود 150 واحد تولیدی در این زمینه فعالیت می کنند و 40 درصد تولید این شرکت ها یعنی حدود 200 میلیون متر مربع صادر می شود. .

وی گفت: خوشبختانه 95 درصد مواد اولیه این صنایع در داخل کشور تامین می شود و تلاش می شود تا درصد باقی مانده نیز با کیفیت قابل قبول تولید شود و این یکی از مزیت های نسبی این صنعت است.

عزیززاده افزود: با توجه به اینکه فناوری صنایع کاشی و سرامیک ایران آخرین فناوری روز دنیاست، از نظر تولید مدرن مشکلی نداریم و شرکت های نوآور و دانش بنیان اخیرا تلاش خود را آغاز کرده اند.

وی بیان کرد: صنعت کاشی و سرامیک در عین حال دانش، صنعت و هنر است و شرکت های مطرح و مطرح از شرکت های دانش بنیان استفاده می کنند و بنابراین امروز از نظر تولید و صادرات در رتبه پنجم جهان قرار داریم که به برکت همین هاست. خلاقیت هایی که شرکت ها ایجاد می کنند

مدیرعامل انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک کشور اضافه کرد: با توجه به شرایط حاکم مشکلات بسیاری در صنایع کشور وجود دارد اما مشکل اصلی در صنایع کاشی و سرامیک بحث تامین انرژی است. واحدهای تولیدی ما با توجه به اشتغال بالا همواره سعی کرده اند نیروی انسانی خود را حتی در زمان تعطیلی حفظ کنند و این تعهد به مسئولیت اجتماعی زیان های خاصی را به دنبال دارد.

عزیززاده افزود: یکی دیگر از مشکلات این صنعت در حوزه صادرات است و مربوط به تحریم و برگشت پول و نقل و انتقال منابع مالی است که واحدهای ما را با مشکل مواجه می کند. با وجود این مشکلات، کشورهایی مانند هند و چین که این کار را انجام می دهند. روابط خوبی دارند، به هر نحوی موقعیت و بازار ما را تحت الشعاع قرار می دهند.

وی بیان کرد: مشکلات لجستیکی به ویژه برای صادرات و بازارهای آفریقایی داریم در حالی که کشورهای رقیب ما به واحدهای تولیدی خود که نمایشگاه های تخصصی برگزار می کنند یارانه حمل و نقل و مشوق صادرات می دهند و به شرکت ها برای شرکت در این نمایشگاه ها یارانه می دهند.

عزیززاده تقویت مشاوران بازرگانی در بازارهای هدف را مورد تاکید قرار داد و افزود: وقتی یک صنعت بزرگ می شود باید زیرساخت های آن در ساختارهای سیاست خارجی اقتصادی نیز دیده شود.

وی گفت: خوشبختانه واردات کاشی و سرامیک به کشور با توجه به میزان تولیدی که داریم ممنوع است، اما شاهد اقلام تصادفی در بازار هستیم که قطعاً به صورت رسمی وارد نمی شوند.

عزیززاده افزود: تولید سرامیک و کاشی ایرانی از نظر کمی و کیفی پاسخگوی نیاز ملی برای همه سلیقه ها است، زیرا محصولات ما با آخرین فناوری های روز دنیا تولید می شوند و از نظر قیمت در مقایسه با کشور بسیار پایین و قابل رقابت هستند. کشورهای رقیب این امر مستلزم تقویت زیرساخت های صادراتی است.

بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کاشی، سرامیک و چینی بهداشتی تهران تا روز جمعه 13 آبان ماه ساعت 18 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی شهر آفتاب آماده بازدید علاقمندان می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا