برای جذب کاربران جدید و افزایش درآمد، Spotify در حال آزمایش یک ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی است که می تواند پادکست ها را به زبان های دیگر ترجمه کند.
به گزارش ای بی اس نیوز، این ویژگی جدیدترین تلاش این شرکت سوئدی برای بهره گیری از فناوری هوش مصنوعی است که پس از معرفی چت بات ChatGPT محبوبیت جهانی پیدا کرد.
اسپاتیفای گفت که نسخه های ترجمه شده که از فناوری تولید صوتی OpenAI شرکت استفاده می کنند، از سبک بلندگوی اصلی تقلید می کنند و صدایی طبیعی تر از دوبله معمولی دارند.
این شرکت برای ارائه این ویژگی با پادکسترهای محبوب کار می کند.
زیرنویسهای صوتی به زبانهایی از جمله اسپانیایی، فرانسوی و آلمانی برای قسمتهای منتخب و آینده در دسترس خواهند بود.
بر اساس گزارش رویترز، Spotify در چند سال گذشته سرمایه گذاری زیادی در تجارت پادکست خود انجام داده است، به این امید که سطح بالای تعامل در پادکست ها باعث جذب تبلیغ کنندگان بیشتری شود. اما این مشکل باعث شد که رشد هزینه های عملیاتی Spotify نسبت به رشد درآمد سال گذشته دو برابر شود. علاوه بر این، مشاغل به دلیل افزایش نرخ بهره و تورم بالا، هزینه های خود را تعدیل کرده اند.
انتهای پیام