عبدالعظیم بهفر به تبلیغات روغن های خوراکی که با ادعاهای خاصی مانند کاهش فشار خون و کاهش چربی خون در رسانه ها منتشر می شود، اشاره کرد و گفت: سازمان غذا و دارو همواره بر تبلیغات محصولات غذایی نظارت دقیق دارد. آگهیهای حاوی ادعاهای تغذیهای و درمانی باید مستندات علمی محکمی داشته باشد و مورد تأیید سازمان باشد.
وی افزود: روغن های خوراکی می توانند حاوی ترکیباتی مانند اسیدهای چرب غیراشباع و ویتامین های مختلف باشند که به سلامت کلی بدن کمک می کنند اما این بدان معنا نیست که می توانند به طور مستقیم و مستقل فشار خون یا چربی خون را کاهش دهند. چنین ادعاهایی باید با شواهد علمی و مطالعات آزمایشگاهی پشتیبانی شوند.
بهور ادامه داد: برای حفظ حقوق مصرف کنندگان، سازمان غذا و دارو در حال بررسی دقیق صحت این گونه ادعاها است و در صورت عدم تایید، مجوزی برای تبلیغ این ویژگی ها صادر نمی شود. همچنین در صورت مشاهده تبلیغات نادرست و گمراه کننده، سازمان با شرکت های متخلف برخورد قانونی خواهد کرد.
وی در پایان از مصرف کنندگان خواست به تبلیغات گمراه کننده توجه نکنند و در انتخاب محصولات غذایی به ویژه روغن های خوراکی دقت کنند.
منبع خبر: https://www.saalemnews.com/news/17640/%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%BA%D8%A7%D8%AA-%D8%B1%D9%88%D8%BA%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%A7%DA%A9%DB%8C-%D8%AA%D8%A7%D8%AB%DB%8C%D8%B1-%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1-%DA%86%D8%B1%D8%A8%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D9%86-%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%BA%DB%8C-%D8%A8%DB%8C%D8%B4-%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA
تحریریه ABS NEWS | ای بی اس نیوز