تبلیغات جنجالی رژیم غاصب در بازی های ویدیویی/ هیچ شرکتی مسئولیت آن را بر عهده نگرفته است
خبرگزاری رویترز در گزارشی از پخش آگهی های حمایت از رژیم صهیونیستی حاوی صحنه های خشونت آمیز و ناراحت کننده در بازی های ویدیویی با هدف کودکان در اروپا خبر داد.
به گزارش ای بی اس نیوز، رویترز در این گزارش نوشت: ماریا جولیا کاسیس در خانه خود در شمال لندن نشسته بود که پسر 6 ساله اش با چهره ای رنگ پریده وارد اتاق غذاخوری شد. بازی پازل روی گوشی اندرویدی او با ویدئویی که فعالان، خانواده های وحشت زده و تصاویر مبهم را نشان می داد، قطع شد. در صفحه ای سیاه پیامی از وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی با این عنوان وجود داشت: تضمین می کنیم کسانی که به ما آسیب می زنند تاوان سنگینی بپردازند. این زن 28 ساله برزیلی گفت: تبلیغات مذکور پسرش را ترساند و او بلافاصله بازی را حذف کرد.
به گزارش رویترز، این تنها مورد گزارش شده نیست و حداقل پنج مورد دیگر در اروپا ویدئوهای تبلیغاتی مشابهی را برای رژیم صهیونیستی گزارش کرده اند که شامل صحنه هایی از حملات موشکی، انفجارهای شدید و افراد با چهره های پوشیده، کاربران بازی های ویدیویی است. از جمله کودکان بسیاری از آنها به نمایش گذاشته شده است.
در یک مورد، تبلیغات در بازی ویدیویی پرطرفدار راویو، پرندگان خشمگین نشان داده شد. این شرکت تایید کرد که این تبلیغات با محتوای توهین آمیز به اشتباه در بازی این شرکت درج شده و اکنون به صورت دستی مسدود شده اند.
دیوید سارانگا، مدیر دیجیتال وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی تایید کرد که این یک ویدیو تبلیغاتی است، اما نمی داند چگونه از بازی های مختلف آمده است.
رویترز با 43 شرکت تبلیغاتی فهرست شده در وب سایت رایو به عنوان شرکای داده شخص ثالث تماس گرفت تا بفهمد چه کسی تبلیغات را در بازی ها قرار داده است. از میان این شرکا، 12 شرکت از جمله آمازون و پینترست اعلام کردند که مسئولیتی در قبال ظاهر شدن این تبلیغات در پرندگان خشمگین ندارند. گوگل همچنین از توضیح مکان تبلیغاتی که برای رژیم صهیونیستی به نمایش گذاشته است خودداری کرد. شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق) درباره این موضوع توضیحی نداده است.
رویترز هیچ مدرکی دال بر تلاش مشابه تبلیغات دیجیتال توسط فلسطینیان پیدا نکرد. یکی از نمایندگان وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه ای اعلام کرد که وزارت متبوعش با به اشتراک گذاشتن شواهدی مبنی بر رنج غزه تحت بمباران اسرائیل در تلاش است افکار عمومی را تغییر دهد، اما مشخص نکرد که آیا از تبلیغات به عنوان یک بیانیه استفاده می کند یا نه.
الکساندرا مارجین، یک کارآموز 24 ساله که در مونیخ زندگی می کند، گفت که از دیدن یک فیلم طرفدار رژیم صهیونیستی در وسط یک بازی یک نفره شوکه شده است. شرکت های بازی سازی از جمله سازنده بازی Solitaire هیچ اظهار نظری در این مورد نکرده اند.
در همین حال، اپل و گوگل که بر فروشگاه های اپلیکیشن آیفون و اندروید نظارت دارند، از توسعه دهندگان بازی در این مورد سوال کرده اند.
به گزارش رویترز، مقررات تبلیغات از کشوری به کشور دیگر متفاوت است، اما در بریتانیا، جایی که کاسیس و پسرش زندگی می کنند، این سازمان استانداردهای تبلیغاتی است که بر تبلیغات عمومی نظارت می کند. این سازمان گفت هرگونه تبلیغات حاوی تصاویر گرافیکی باید با احتیاط به افراد زیر 18 سال نشان داده شود.
انتهای پیام