سایر موضوعات

تامین 5.9 میلیارد یورو برای اجرای پروژه های راه آهن به لطف فروش نفت

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه 5.9 میلیارد یورو برای فروش نفت برای تکمیل کریدورهای ریلی در نظر گرفته شده است، گفت: طول این محورها 2400 کیلومتر است و در صورت تکمیل، ترانزیت بار ما انجام می شود. از 50 میلیون تن فراتر می رود و به 94 میلیون تن می رسد.

به گزارش ای بی اس نیوز، خیرالله خادمی در نشست خبری هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته با بیان اینکه روز گذشته سه تفاهم نامه با شرکت های ایرانی منعقد شد، اظهار کرد: سیگنالینگ راه آهن از سال 1384 تاکنون بهبود نیافته است زیرا منابع همواره وجود داشته است. کمیاب بوده و این موضوع توسط کاربران درخواست شده است. بنابراین در راستای خودکفایی در بخش ریلی، اداره سیگنالینگ با یک شرکت ایرانی وابسته به وزارت دفاع قراردادی منعقد کرد تا اقدامات سیگنالینگ مطابق با استانداردهای شرکت راه آهن برای خطوط جدید ریلی اجرا شود. همانطور که تولید ریل سراسری را در سال 1395 توسط ذوب آهن انجام دادیم و دو سال پیش نیز سوزن راه آهن را توسط یک شرکت ایرانی در زمینه جانمایی خطوط ریلی انجام دادیم.

وی ادامه داد: همچنین برای سه بزرگراه پردیس به هراز، همدان به کرمانشاه و از ارومیه به تبریز به توافق اولیه رسیدیم. » همچنین تفاهم نامه ای با هدف اتصال کارخانه های سیمان به شبکه ریلی کشور وجود دارد.

زیرساخت های حمل و نقل در حد خدمات نیست

معاون وزیر راه و شهرسازی زیرساخت های حمل و نقل موجود را برای تولید خودرو یا خدمات حمل و نقل مناسب نمی داند و می گوید: ما به عنوان کشوری که می توانیم درآمد خوب و پایداری برای کشور از نظر ترانزیتی داشته باشیم. زیرساخت برای حمل و نقل داخلی و ترانزیت در نظر گرفته شده است. موقعیت جغرافیایی کشور ما به گونه ای است که زمانی تمام خطوط تجاری دنیا از ایران می گذشت، امروز هم نزدیک ترین، امن ترین و راحت ترین مسیرها از ایران می گذرد، اما باید کریدورهای خود را نسبت به کریدورهای دنیا تکمیل کنیم.

خادمی ادامه داد: کالا از نظر مجاورت، ایمنی و راحتی مسیر مورد نظر را انتخاب می کند و هر مسیری که بتواند این امکانات را فراهم کند، امکان ترانزیت را فراهم کرده است. اکنون رقابت بر سر راهروها در خاورمیانه وجود دارد و چندین کشور برای آینده ترانزیتی خود قرارداد امضا می کنند و کریدور می سازند. با توجه به موقعیت ما نیازی به تبلیغات نداریم و اگر راهروها را بسازیم صاحب بار از آنها استفاده می کند.

تکمیل کریدورهای ریلی باید در دستور کار قرار گیرد

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت های حمل و نقل، ظرفیت حمل و نقل در ایران را شش برابر زیرساخت های فعلی دانست و گفت: زیرساخت های ما اعم از بزرگراه، بزرگراه و راه آهن باید توسعه یابد. قرار است تکمیل کریدورهای ریلی در برنامه باشد که در دولت سیزدهم نیز مورد توجه است و برنامه ها با حضور مقام معظم رهبری مشخص و به نتیجه رسید.

خادمی با بیان اینکه 5.9 میلیارد یورو برای فروش نفت برای تکمیل کریدورهای ریلی در نظر گرفته شده است، گفت: این پروژه ها شامل خط ریلی رشت – آستارا، چابهار – مشهد، رفع گلوگاه جنوبی از دورود تا خرم آباد و خوزستان است. همچنین شیراز به بوشهر است. این جاده ها به صورت نفتکشی است و 100 هزار میلیارد تومان سرمایه برای آنها تعیین شده است. طول این مسیرها 2400 کیلومتر است که در صورت تکمیل ظرفیت خطوط ریلی ما دو برابر می شود و ترانزیت بار ما از 50 میلیون تن به 94 میلیون تن می رسد.

ادامه بده…

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا