سایر موضوعات

بیمه مرکزی در خصوص توسعه فناوری در صنعت بیمه اقداماتی را انجام دهد



کارشناسان حوزه نوآوری بر لزوم توجه به نوآوری در صنعت بیمه تاکید می کنند و به این نکته اشاره می کنند که ضریب نفوذ بیمه در کشور ما 2.5 است در حالی که این ضریب در دنیا 7.5 و در برخی کشورها 12.5 است.

به گزارش ای بی اس نیوز، در حاشیه بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ پانل های «تقسیم اکوسیستم نوآوری در حوزه بیمه و قابلیت اتصال به سایر اکوسیستم ها» با حضور علیرضا دلیری دستیار سابق معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، مهدی ایمان مهر قائم مقام مدیرعامل یکی از شرکت های فناوری اطلاعات و روح الله حیدری مدیر فناوری اطلاعات بیمه پارسیان.

علیرضا دلیری در این پنل گفت: در حال حاضر همه حوزه ها و همه شرکت ها با نوآوری پیوند خورده اند، نفوذ نوآوری در بیمه معضلی است که اگر به آن توجه نکنیم و نتوانیم در زندگی مردم تاثیر بگذاریم با چالش ها و مشکلاتی مواجه خواهیم شد. .

وی با بیان اینکه عدم پوشش بیمه ای می تواند جوامع را با مشکل اجتماعی و اقتصادی مواجه کند، گفت: ضریب نفوذ بیمه در کشور ما 2.5 است در حالی که این ضریب در دنیا 7، 5 و در برخی کشورها 12 است.

وی نداشتن نگاه تسهیل کننده و آسان را یکی از مشکلات صنعت بیمه در کشورمان دانست و یادآور شد: نیروی انسانی مهمترین و اساسی ترین رکن در استفاده و توسعه نوآوری در کشور است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: رگولاتوری و بیمه مرکزی باید زمینه استفاده از فناوری در حوزه بیمه را برای ایجاد تسهیلات توسط استارت آپ ها در کشور ایجاد کنند.

دلیری در خصوص اشتراکات و تفاوت های نوآوری باز و بسته گفت: در اکوسیستم نوآوری در بحث فناوری بازار پول، عدم دخالت بانک مرکزی در حوزه توسعه فناوری مالی و ریل گذاری در این زمینه موجب توسعه شده است. این فناوری در زندگی مردم وجود دارد، بنابراین بیمه مرکزی باید توسعه فناوری در صنعت بیمه نیز ریل داشته باشد و اگر این اتفاق نیفتد، شاهد افزایش ضریب نفوذ در کشور خواهیم بود.

مهدی ایمانی مهر قائم مقام یکی از شرکت های فناوری اطلاعات نیز در این پنل گفت: موضوعاتی که ناخواسته در کشور ممنوع شده است، دست شرکت های بیمه را در توسعه کسب و کار بسته است و ارزش جدیدی در ایجاد نمی کند. این صنعت

وی گفت: تا زمانی که دغدغه اصلی مدیران صنعت بیمه و مشتری صرفاً فروش بیمه و پردازش به شخص ثالث باشد، نمی توان به محصول جدیدی فکر کرد.

ایمانی مهر، نوآوری ها را در لایه تعامل ارزشی قابل ارائه دانست و ادامه داد: در حال حاضر چالش همه شرکت ها، بحران خروج نیروهای ماهر از کشور است که تمامی صنایع مرتبط با فناوری را تهدید می کند.

وی گفت: از سال 1394 که اختلاف ارزش ریال و دلار افزایش یافت، تمایل به مهاجرت نیز در بین متخصصان و فناوران ما افزایش یافت.

ایمانی مهر ادامه داد: همچنین می بینیم که خود شرکت های بیمه حاضر به ریسک پذیری بر اساس قوانین و دستورالعمل های موجود نیستند، اگر قرار بود شرکت های بیمه تحمل ریسک خود را افزایش دهند و ارتباط خود را با مراکز این مرکز افزایش دهند با پرداختن به این موارد می توان شاهد خروج از این صنعت به سمت نوآوری.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا