بیمه مرکزی در خصوص توسعه فناوری در صنعت بیمه اقداماتی را انجام دهد
کارشناسان حوزه نوآوری بر لزوم توجه به نوآوری در صنعت بیمه تاکید می کنند و به این نکته اشاره می کنند که ضریب نفوذ بیمه در کشور ما 2.5 است در حالی که این ضریب در دنیا 7.5 و در برخی کشورها 12.5 است.
به گزارش ای بی اس نیوز، در حاشیه بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ پانل های «تقسیم اکوسیستم نوآوری در حوزه بیمه و قابلیت اتصال به سایر اکوسیستم ها» با حضور علیرضا دلیری دستیار سابق معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، مهدی ایمان مهر قائم مقام مدیرعامل یکی از شرکت های فناوری اطلاعات و روح الله حیدری مدیر فناوری اطلاعات بیمه پارسیان.
علیرضا دلیری در این پنل گفت: در حال حاضر همه حوزه ها و همه شرکت ها با نوآوری پیوند خورده اند، نفوذ نوآوری در بیمه معضلی است که اگر به آن توجه نکنیم و نتوانیم در زندگی مردم تاثیر بگذاریم با چالش ها و مشکلاتی مواجه خواهیم شد. .
وی با بیان اینکه عدم پوشش بیمه ای می تواند جوامع را با مشکل اجتماعی و اقتصادی مواجه کند، گفت: ضریب نفوذ بیمه در کشور ما 2.5 است در حالی که این ضریب در دنیا 7، 5 و در برخی کشورها 12 است.
وی نداشتن نگاه تسهیل کننده و آسان را یکی از مشکلات صنعت بیمه در کشورمان دانست و یادآور شد: نیروی انسانی مهمترین و اساسی ترین رکن در استفاده و توسعه نوآوری در کشور است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: رگولاتوری و بیمه مرکزی باید زمینه استفاده از فناوری در حوزه بیمه را برای ایجاد تسهیلات توسط استارت آپ ها در کشور ایجاد کنند.
دلیری در خصوص اشتراکات و تفاوت های نوآوری باز و بسته گفت: در اکوسیستم نوآوری در بحث فناوری بازار پول، عدم دخالت بانک مرکزی در حوزه توسعه فناوری مالی و ریل گذاری در این زمینه موجب توسعه شده است. این فناوری در زندگی مردم وجود دارد، بنابراین بیمه مرکزی باید توسعه فناوری در صنعت بیمه نیز ریل داشته باشد و اگر این اتفاق نیفتد، شاهد افزایش ضریب نفوذ در کشور خواهیم بود.
مهدی ایمانی مهر قائم مقام یکی از شرکت های فناوری اطلاعات نیز در این پنل گفت: موضوعاتی که ناخواسته در کشور ممنوع شده است، دست شرکت های بیمه را در توسعه کسب و کار بسته است و ارزش جدیدی در ایجاد نمی کند. این صنعت
وی گفت: تا زمانی که دغدغه اصلی مدیران صنعت بیمه و مشتری صرفاً فروش بیمه و پردازش به شخص ثالث باشد، نمی توان به محصول جدیدی فکر کرد.
ایمانی مهر، نوآوری ها را در لایه تعامل ارزشی قابل ارائه دانست و ادامه داد: در حال حاضر چالش همه شرکت ها، بحران خروج نیروهای ماهر از کشور است که تمامی صنایع مرتبط با فناوری را تهدید می کند.
وی گفت: از سال 1394 که اختلاف ارزش ریال و دلار افزایش یافت، تمایل به مهاجرت نیز در بین متخصصان و فناوران ما افزایش یافت.
ایمانی مهر ادامه داد: همچنین می بینیم که خود شرکت های بیمه حاضر به ریسک پذیری بر اساس قوانین و دستورالعمل های موجود نیستند، اگر قرار بود شرکت های بیمه تحمل ریسک خود را افزایش دهند و ارتباط خود را با مراکز این مرکز افزایش دهند با پرداختن به این موارد می توان شاهد خروج از این صنعت به سمت نوآوری.
انتهای پیام