بیش از 500 نقطه حادثه خیز در کشور اصلاح شده است
07:00 – 15 مهر 1403
نقاط حادثه خیز یکی از معضلات اصلی در حوزه حمل و نقل به شمار می روند و با توجه به تمرکز زیاد برای رفع این مشکل، شاهد همکاری بسیاری از ارگان ها برای رفع مشکل هستیم تصادفات در برخی محورها و این نکات باید اصلاح شود.
بر اساس آخرین آماری که پیش از این توسط مهرداد پازارباس وزیر اسبق راه و شهرسازی ارائه شده بود، رکوردی بی نظیر در تعمیر و ترمیم نقاط حادثه خیز به دست آورده ایم و شاهد روند رو به افزایش تعمیر نقاط حادثه خیز در جاده ها و از ابتدای سال جاری هستیم. مردادماه بیش از 725 نقطه حادثه خیز اصلاح شده است.
فرزانه صدیق روز گذشته نیز در دیداری که با نیروهای راهداری برگزار کرد، از اصلاح و رفع نقاط حادثه خیز و تکمیل تجهیزات لازم برای اجرای طرح راهداری خبر داد.
امروز در آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی 356 نقطه پرتصادف در جاده های بین شهری کشور شامل 136 نقطه مصوب سال 1401 و 220 نقطه حادثه خیز سال های گذشته اصلاح شده است.
صباغ زاده مدیرکل دفتر تعمیر و نگهداری علائم نیز از نصب 425.7 کیلومتر حفاظ لازم شامل گاردریل و نیوجرسی و 113 کیلومتر روشنایی در مسیرهای مه آلود و کمربندی جاده ها خبر داد و این اقدامات را بخشی از تلاش های مستمر برای رفع این مشکل دانست. علائم را حفظ کنید افزایش ایمنی در راه های شریانی کشور.
لازم به ذکر است بسیاری از رانندگان و همچنین راهداران از خطر بسیاری از محورها به ویژه در مناطق شمالی کشور خبر دادند و گفتند: با فرا رسیدن فصل سرما همچنان شاهد کمبود تبلیغات ترافیکی هستیم که در چرخش منجر به افزایش تصادفات جاده ای می شود، لذا امیدواریم اقدامات لازم برای اصلاح نقاط حادثه خیز در دستور کار این اداره کل قرار گیرد.
محسنی کارشناس حمل و نقل زمینی نیز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با تاکید بر بهسازی هر چه سریعتر نقاط حادثه خیز گفت: بر اساس برنامه هفتم باید هرچه سریعتر بهسازی نقاط حادثه خیز در دستور کار قرار گیرد. نیازمند تامین مالی و تکمیل تجهیزاتی است که باید در دستور کار مقررات راهداری قرار گیرد.
خبرنگار: کبری عزیزم