سایر موضوعات

بورس نفت پروژه راه آهن بوشهر – شیراز

راه آهن بوشهر – شیراز 15 سال قدمت دارد و اگرچه هنوز پیشرفت مادی چندانی نداشته است، اما همچنان به حیات خود ادامه می دهد. اما اکنون به گفته مسئولان برای تامین مالی آن پیشنهاد انجام مین زدایی نفتی شده است که در مراحل پایانی است.

به گزارش ای بی اس نیوز، راه آهن شیراز – بوشهر به طول 500 کیلومتر و در 11 قطعه تقسیم می شود. از این 11 قطعه، دو قطعه در سمت شیراز به طول 100 کیلومتر و 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در سمت بوشهر قطعه 11 که به بوشهر متصل است به طول 40 کیلومتر و تقریباً 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. . پیش رفتن.

پروژه راه آهن بوشهر-شیراز از مصوبات اولین سفر محمود احمدی نژاد در دولت نهم بود و عملیات اجرایی آن از سال 1385 آغاز شد، اما به دلیل کمبود اعتبار، اجرای این پروژه به کندی پیش رفت و در بیشتر سال ها متوقف شد. زمان. سال های گذشته

در حال حاضر 15 سال از آغاز پروژه راه آهن بوشهر – شیراز می گذرد اما پیشرفت فیزیکی آن به 10 درصد هم نرسیده است. با وجود این، اسفندماه سال گذشته ابراهیم رئیسی رئیس جمهور با اشاره به تکمیل راه آهن بوشهر – شیراز از اعتبار یک میلیارد دلاری خط آهن بوشهر خبر داد و گفت: اعتبار این پروژه تامین شده و به زودی آن را انجام خواهیم داد. ما تسریع عملیات اجرایی را در چند نکته متذکر می شویم: این مسئله جبران تاخیرهای گذشته است.

بیشتر بدانید

ساخت راه آهن بوشهر – شیراز در چه مرحله ای است؟

چندی پیش خیرالله خادمی – مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور – اعلام کرد: در جریان ساخت 500 کیلومتر راه آهن بوشهر – شیراز، پیمانکار 70 تا 80 درصد مسیر مشخص شده است و ما در حال ساخت هستیم. امیدواریم هر چه زودتر عملیات اجرایی آن آغاز شود. یکی از خبرهای خوش برای استان بوشهر و کشور، صدور مجوز احداث یکی از کریدورهای اصلی ریلی ایران است که بوشهر را به شبکه اصلی ریلی کشور متصل می کند.

راه آهن بوشهر – شیراز یکی از مهمترین مطالبات مردم است

در ادامه سید محمود دستغیبی – مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر – در خصوص آخرین اخبار در خصوص راه آهن بوشهر – شیراز گفت: پروژه راه آهن شیراز – بوشهر – عسلویه به طول 655 کیلومتر در 11 تعریف شده است. بخش هایی که بخش های 8-B تا 11 در استان هستند. بوشهر و بقیه در استان فارس قرار دارند و این یکی از مهمترین مطالبات مردم است. طول قطعه 10A این پروژه 7.5 کیلومتر و طول قطعه 10B 18 کیلومتر می باشد.

وی با تاکید بر اینکه تامین مالی اجرای این پروژه یکی از مهمترین موضوعات است، تاکید کرد: راه آهن یکی از مهم ترین زیرساخت های ارتباطی است و تکمیل راه آهن بوشهر – شیراز می تواند نقش مهمی در حرکت داشته باشد. کالا و مسافر برای تامین مالی پروژه پیشنهاد شد که بهره برداری نفت انجام شود که هم اکنون در مرحله نهایی بهره برداری قطعی است. حدود 133 کیلومتر از این خط ریلی در استان بوشهر قرار دارد و محور بوشهر به عسلویه به طول 205 کیلومتر طراحی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با بیان اینکه این قطعات از سال 1396 آغاز شده است، گفت: طول قطعه 10A 7.5 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 28 درصد و قطعه 10B 18 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 38 درصد است. ٪. . . قطعه 10 الف شامل 11 پل ویژه به طول 1515 متر است که از این تعداد 3 پل با پیشرفت فیزیکی 26 درصد و 9 تونل به طول 2350 متر که 4 مورد عملیات عملیاتی با پیشرفت فیزیکی آغاز شده است. از 13 درصد

دستغیبی گفت: همچنین قطعه 10B شامل 10 پل ویژه به طول 2440 متر است که عملیات اجرایی 2 دستگاه با پیشرفت فیزیکی 17 درصد آغاز شده و عملیات اجرایی 2 تونل به طول 276 متر آغاز شد. . دو گالری به طول 386 متر که یکی از آنها با پیشرفت فیزیکی 63 درصد عملیات اجرایی خود را آغاز کرده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا