اخبار ورزشی امروز

بودجه دوچرخه سواری باید ارزی باشد/ قیمت دوچرخه من به اندازه قیمت بلبرینگ رکابزن ژاپنی است


قهرمان مسابقات جاده ای در گفتگو با آنا

رکابزن قهرمان لیگ جاده گفت: دوچرخه سواری ایران پیشرفت کرده است اما بیشتر نتایج ضعیف سال های اخیر به دلیل کمبود تجهیزات و گرانی ارز است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، مهدی نطقی که پیش از این حسین نامیده می شد با قهرمانی به دنیای دوچرخه سواری بازگشت. دوچرخه سواری که 7-8 سال به دلیل بیماری و بحران های زندگی اش رکاب زنی نکرد، این بار با قهرمانی در لیگ جاده کیش خوش درخشید.

ناتکی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا گفت: پس از 7-8 سال بیماری دوباره به دوچرخه سواری بازگشتم و اکنون حالم خوب است. در پاهایم احساس خوبی دارم. دوچرخه سواری ورزش سختی است و هرکس بیشتر تلاش کند موفق خواهد شد. علیرغم اینکه دانشجو و متاهل و دارای دو فرزند هستم، در زمستان سرد گلپایگان به مدت 6 ماه با جدیت تمرین کردم تا با استفاده از علم روز نزد ایشان به درجه اول برسم.

وی دلیل عملکرد ضعیف دوچرخه سواری ایران در مسابقات را کمبود تجهیزات دانست و گفت: دوچرخه سواری ایران در حال پیشرفت بوده و بیشتر عملکرد ضعیف آن در این چند سال به دلیل تجهیزات ضعیف و تجهیزات و گرانی ارز است. قیمت کل دوچرخه من به اندازه بلبرینگ رقبای ژاپنی یا قزاق من نیست.تکنولوژی پیشرفت کرده است.تیم ما چندین بار مقابل تجهیزات در آسیا یا در مسابقات معتبر بین المللی شکست خورده است، البته شرایط سیاسی نیز یک از این جهت که ما را به مسابقات خاصی دعوت نکردند یا به دلیل تحریم چند باشگاه ما را از حضور در تیم منع کردند گرانی ارز تاثیر مستقیمی روی تجهیزات دارد، از طرفی دوچرخه سوار در یک مسابقه ساخته می شود. کودکان در مرحله مسابقه سوار می شوند و رقبای ما بیش از 3-4 هزار کیلومتر را طی کرده اند در طول فصل 2023. یک روز مسابقه برابر با یک ماه تمرین است. از آنجایی که تمرینات فنی و سرعت باعث افزایش اعتماد به نفس و آمادگی جسمانی می شود، همه این موارد در مسابقات اتفاق می افتد، اما در تمرین نمی توان چنین چیزی را جعل کرد.

یک دوچرخه سوار باتجربه معتقد است که دوچرخه سواری نگاه ویژه ای می طلبد و ادامه می دهد: اگر رقبای ما عملکرد خوبی دارند به این دلیل است که آخرین تجهیزات روز دنیا را در اختیار دارند. یعنی ورزشکار ایرانی 70 کیلومتر در ساعت و دوچرخه سواران رقیب 1500 کیلومتر سرعت تولید می کنند که به لطف استفاده از تجهیزات به روز است. در نتیجه فدراسیون، وزارت و باشگاه ها باید نگاه ویژه ای به دوچرخه سواری داشته باشند. اگر تجهیزاتی خارج از قدرت بدنی و تمرینات اولیه وجود نداشته باشد، واقعاً نتیجه ای حاصل نمی شود. وقتی این اعداد تغییر کنند، قهرمانی چهارم یا پنجم می شود. به نظر من با این شرایط بودجه فدراسیون باید ارزی باشد چون تجهیزات و لوازم ما اصلا در ایران تولید نمی شود و 99.9 درصد خارجی است و در دو سه کشور تولید می شود.

مهدی نطقی درباره قهرمانی خود در لیگ جاده ای گفت: با وجود اینکه تمرینات قدرتی انجام می دادم، نیم نگاهی به مرحله پایانی لیگ جاده ای داشتم و خوشحالم که قهرمان شدم. امیدوارم بتوانم این روند را ادامه دهم تا در مسابقات قهرمانی و بازی های آسیایی هانگژو برای تیم ملی مفید باشم. با اینکه 36 سال سن دارم اما امیدوارم در جمع بهترین ها باشم و به اردوی تیم ملی دعوت شوم. با این حال من همچنان تابع نظر کادر فنی تیم ملی هستم. انشالله آماده خدمت هستم. البته من اصراری ندارم. با این حال من امید زیادی دارم.

absnews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا