به منظور ایجاد فضای رقابتی و مدیریت بازار، واردات خودرو تسهیل می شود

مرکز ملی رقابت در اطلاعیه ای تاکید کرد: به منظور توسعه فضای رقابتی و مدیریت بازار، واردات خودرو تسهیل می شود.
5- به منظور ایجاد فضای رقابتی و مدیریت بازار، واردات خودرو تسهیل می شود.
7- نظارت بر بازار خودرو باید به صورت مستمر انجام شود و تعدیل های لازم به صورت پویا روی متغیرهای مربوط به عرضه، قیمت، نحوه دسترسی و … اعمال شود.
شورای رقابت اعلام کرد؛
6- پیشنهادات لازم جهت اصلاح قوانین و مقررات نامناسب و غیرضروری توسط شورای رقابت ارائه می گردد.
2- بر اساس ماده 58 قانون اجرای دستورالعمل های کلی اصل 44 قانون اساسی و بررسی های انجام شده در مرکز ملی رقابت، بازار خودرو از مصادیق بازار انحصاری و مشمول بند 5 این ماده می باشد.
1- ساختار بازار خودرو در کشور به دلیل محدودیت های طرف عرضه (تولید، واردات)، قوانین و مقررات غیرضروری و بعضا نامناسب، شرایط تورمی مزمن در اقتصاد ایران، نوسانات ارزی و رویکرد سفته بازی به بازارها از جمله. بازار خودرو و سایر مولفه های مرتبط با آن در حال حاضر بازار راه حل بهینه ای ندارد و به همین دلیل شورای رقابت در تلاش است تا در شرایط فعلی در کوتاه مدت و بلندمدت بهترین نسخه را برای مدیریت بازار خودرو برنامه ریزی و بهره برداری کند. مراحل در این راستا، برنامه کوتاه مدت شورای رقابت با هدف رفع التهاب و ایجاد آرامش در بازار خودرو با در نظر گرفتن منافع همه ذینفعان و واقعیت های بازار و برنامه بلندمدت با هدف دستیابی به اصلاحات اساسی و نهادینه سازی است. فضای رقابتی در این بازار
4- مصرف کنندگان واقعی باید شناسایی شوند تا با اعمال محدودیت های فنی و اعتباری احتمالی، دسترسی به بازار تسهیل شود.
3- مبنای قیمت گذاری خودرو مدل هزینه-فایده عادلانه تر است و در این راستا از ظرفیت نهادهای تخصصی مربوطه استفاده خواهد شد.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا به نقل از مرکز ملی رقابت، در ادامه روند معمول اطلاع رسانی به مرکز ملی رقابت، المان های زیر از نتایج پنجاه و چهلمین جلسه شورای رقابت در خصوص بازار خودرو اعلام می شود. مورد توجه عموم قرار گیرد:
absnews