به رسانه ها کمک کنید تا قیمت های منصفانه را برای محصولات تعیین کنند و از سوء استفاده افراد سودجو جلوگیری کنید
ای بی اس نیوز/ مرکز یکی از فعالان رسانه ای صنعت سنگ گفت: یکی از تاثیرات رسانه ها کمک به قیمت گذاری صحیح کالاها از جمله سنگ است که به قیمت گذاری عادلانه در سطح بین المللی و جلوگیری از سوء استفاده افراد سودجو کمک می کند.
به گزارش ای بی اس نیوز، در دیدار با اصحاب رسانه نمایندگان مجلات بین المللی حاضر در نمایشگاه بین المللی سنگ ایران که شامگاه پنجشنبه 29 مهرماه در محل نمایشگاه بین المللی سنگ ایران “آرسین” سنگ برگزار شد. مجله تایمز با 25 سال سابقه فعالیت رسانه ای گفت: در نهایت هدف از تبلیغات فروش محصولات است، اما تاکید بیشتر بر برندسازی است و هدف اصلی نمایشگاه ها تمرکز بر خاطره سازی و یک چیز خوب است. تاثیر این برند در ذهن مردم. استفاده از رسانه برای نمایش محصول، نام تجاری آن و مختصات فرهنگی آن محصول نیز موثر خواهد بود. استفاده از رسانه های تخصصی می تواند به افزایش آگاهی از یک برند کمک کند.
وی ادامه داد: با توجه به میزان بازدید از رسانه های مجازی نمی توان از تاثیر آنها چشم پوشی کرد زیرا حتی در بزرگترین نمایشگاه ها هم نمی توان بیش از 50 هزار بازدیدکننده را تصور کرد اما بازدید از یک خبر یا رویداد در فضای مجازی به راحتی می تواند تعداد بازدیدکنندگان را افزایش دهد. .بیشتر از این عدد به لطف فعالیت در رسانه های تخصصی، سنگ های کشورهای مختلف فعال در این زمینه به تمام دنیا عرضه می شود و باعث رونق کسب و کار می شود.
وی افزود: به لطف فعالیت مجلات تخصصی، بسیاری از مقالات تبلیغاتی بیش از یک میلیون بازدیدکننده داشته اند و مقالات تبلیغاتی ما بیش از 17 میلیون بار بازدید شده است.
ارسین گفت: فعالیت های رسانه ای نباید به سمتی برود که به عنوان ابزار تبلیغاتی یک برند دیده شود و در این راه متهم به تبلیغات شود و اعتبار خود را از دست بدهد. فروشندگان و رقبای زیادی در صفحات رسانه های مجازی حضور دارند تا اعتبار رسانه های رسمی را به چالش بکشند و به مطالب تبلیغاتی خود اختیار دهند.
وی گفت: یک رسانه حرفه ای باید مرزهای ارتباطی خود با مردم را حفظ کند تا در مسیر انجام کار حرفه ای خود دچار انحراف نشود.
وی ادامه می دهد: یکی دیگر از تاثیرات رسانه ها کمک به اصلاح قیمت اجناس و سنگ است. این موضوع باعث انصاف قیمت بین المللی و جلوگیری از سوء استفاده افراد سودجو خواهد شد. به عنوان مثال، این مقاله رسانه ای قیمت جعلی یک مدل سنگ کوپه را در یکی از کشورها از 700 دلار به 200 دلار کاهش داد.
ارسین با اشاره به دومین حضور خود در نمایشگاه سنگ ایران افزود: حضور بین المللی و کیفیت امور اجرایی این نمایشگاه نسبت به دوره قبل بهبود چشمگیری داشته است. یکی از فلسفه های برپایی نمایشگاه، ارائه قیمت به منظور مقایسه با یکدیگر است، اما عدم توانایی برخی غرفه داران در ارائه قیمت از نکات منفی این نمایشگاه است که در هیچ جای دنیا نمی توانید آن را ببینید.
وی گفت: قیمت برخی از سنگ ها در این نمایشگاه بسیار بالاتر از ترکیه است. به عنوان مثال در این نمایشگاه نوعی سنگ با قیمت 400 دلار عرضه شد، در حالی که همین سنگ در ترکیه به قیمت 300 دلار به فروش می رسد که این مشکلات باعث ترس تجار می شود.
وی گفت: با وجود تنوع و کیفیت محصولات ارائه شده در نمایشگاه وضعیت مطلوبی در فرآوری و تحویل سنگ به خریداران وجود ندارد. گاهی سنگی آورده می شود و سنگ دیگری به بازار عرضه می شود یا به دست مشتری می رسد. این مشکل که می تواند توسط یک نفر انجام شود، اعتبار بین المللی نمایشگاه را زیر سوال می برد و می کاهد.
وی در مورد مقایسه اثربخشی مجلات چاپی با شبکه های اجتماعی برای تبلیغات بهتر گفت: این دو به قدری با هم ترکیب شده اند که نمی توان آنها را از هم جدا و مقایسه کرد. زیرا هر آنچه در اینترنت منتشر می شود در مجله نیز چاپ می شود و آنچه در شبکه های اجتماعی منتشر می شود در مجله چاپی نقل و بحث می شود.
ارسین در خصوص اولویت تمرکز حمایت های رسانه ای بر تولید کننده یا مصرف کننده گفت: در این مسیر هر دو مهم هستند اما در حالت طبیعی تولیدکننده باید در خدمت مشتری باشد و محصول مورد نظر خود را تولید کند. اگر امروزه سنگی در بازار تبدیل به یک ترند می شود، نتیجه سال ها کار و تلاش و تولید مستمر و مطلوب آن سنگ است.
سرجان از مجله مرمر با 10 سال سابقه در زمینه نمایشگاه های سنگ در نقاط مختلف جهان و شام در این نشست گفت: با توجه به محدودیت های جهانی برای تبلیغات این نمایشگاه ها، موفقیتی که رسانه های بین المللی برای این گونه نمایش ها خواهند داشت. ، ضعف ناشی از تبلیغات را جبران خواهد کرد.
وی ادامه داد: وظیفه یک رسانه حرفه ای اعتبار بخشیدن به رسانه خود و جلب اعتماد عمومی با تولید محتوای با کیفیت و معتبر و استفاده از ابزار رسانه ای برای شناسایی اطلاعات است. این کار نیاز به تخصص دارد.
وی افزود: مجلات چاپی و رسانه های اجتماعی باید با هم باشند و نمی توان آنها را از هم جدا کرد. » قابلیت شبکه های اجتماعی به دیدن تولید مجلات در ابعاد بیشتر و بهتر کمک می کند.
لونت نیز در این نشست گفت: زمانی که رسانه های بین المللی در اکثر نمایشگاه های معتبر شرکت می کنند منجر به تولید محتوای با کیفیت بالاتر و افزایش اعتماد به این مجله می شود. ایجاد محتوای خوب تصادفی نیست. برندسازی تنها از طریق استفاده از گوشی و توانایی کار با شبکه های اجتماعی انجام نمی شود، بلکه نیاز به تخصص و تجربه دارد.
وی ادامه می دهد: رسانه ها می توانند مردم را به سمت کالای مورد نظر سوق دهند. به این ترتیب بازار به صورت جهت دار و هدفمند تولید می کند و علاوه بر تولید صحیح، زمان مورد نیاز متقاضی را برای رسیدن به هدف بازار کاهش می دهد.
انتهای پیام