وی افزود: این پروژه در شرایط بسیار سخت با استفاده از فناوری های روز و طراحی های ایرانی ساخته شده است.
رئیس بنیاد مستضعفان گفت: دولت قبل و دولت فعلی در حال اقدام هستند، زمینی که در قالب تهاتری به بنیاد مصطفان واگذار شد در منطقه 22 تهران قرار دارد و زمین اطراف آن بخشی است. آزاده فتاح گفت: مشکل خاصی در اجرای پروژه نداریم و تحریم ها تاثیری در اجرای این پروژه نداشته است.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد و کارآفرینی خبرگزاری آنا، سید پرویز فتاح در حاشیه بازدید از قطعه 2 بزرگراه تهران – شمال گفت: مسیر قطعه 2 بزرگراه شمال تهران 22 کیلومتر است که 18 کیلومتر آن تونل است. و پل ها پیست این قسمت تا قبل از نوروز 1402 100 درصد آماده می شود اما افتتاح نهایی آن با تایید نیروی انتظامی خواهد بود.
فتاح در خصوص استفاده از سطح بتنی در ساخت قطعه 2 بزرگراه آزاد تهران-شمال گفت: بخشی از سطح مسیر این پروژه آسفالت و بخشی بتنی خواهد بود. همچنین، ما نباید نگران قیر باشیم. قیر رایگان به بنیاد مصطفان داده نمی شود و قیر می خریم.
وی بیان کرد: نگرانی کمبود منابع و اعتبار برای ساخت پروژه نداریم و تاکنون پروژه را متوقف نکرده ایم.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار آنا در خصوص انتقاد وزیر راه از لغو افزایش عوارض در سال جاری، توضیح داد: هزینه عوارض دریافتی از خودروهای عبوری از قطعه 1 بزرگراه تهران – شمال برای قطعه 2 خرج می شود. پروژه دولت قدرت تصمیم گیری در این زمینه را دارد.
مسئول بنیاد مصطفان در خصوص تامین مصالح این پروژه گفت: برای تسهیل این کار از سال گذشته سیمان و میلگرد تهیه کرده ایم. ما حتی روغن موتور ماشین آلات را از محصولات ملی بنیاد مصطفان تامین می کنیم. دستمزد کارگران باید مستقیم پرداخت می شد و این روند بار سنگینی را از دوش پیمانکاران برداشت و زمینه را برای تسهیل وضعیت پیمانکاران فراهم کرد.
رئیس بنیاد مصطفان اعلام کرد؛
وی خاطرنشان کرد: پروژه قطعه 2 تهران – آزادراه شمالی مهمترین و حساس ترین پروژه عمرانی است که در فاز اول پیست افتتاح خواهیم کرد.
رئیس بنیاد مصطفان ادامه داد: تمامی امکانات و هواکش های جت فراهم شده و در بهار سال آینده امکان عبور از این مسیر وجود خواهد داشت، البته باید از عبور و مرور ایمن اطمینان حاصل کنیم.
رئیس بنیاد مصطفان از تکمیل تردد ایمن خودروها از باند 2 جاده تهران – آزاد شمال تا پایان اسفندماه امسال خبر داد.
فتاح یادآور شد: تاکنون 11 هزار میلیارد تومان برای ساخت قطعه 2 بزرگراه تهران – شمال سرمایه گذاری شده است و برای تکمیل مابقی این قطعه که عمدتاً به مسیر برگشت برمی گردد، 11.5 هزار میلیارد تومان دیگر نیاز است. علاوه بر این، 3000 نفر به صورت 24 ساعته کار می کنند. 1500 نوع ماشین آلات سنگین راهسازی در این پروژه مشغول به کار هستند.
absnews
وی خاطرنشان کرد: تاکنون پیشرفت فیزیکی قطعه 2 آزادراه شمالی تهران به 89 درصد و پیشرفت فیزیکی کل قطعه 2 با احتساب قطعه برگشت به 65 درصد و پل دوم این نیز رسیده است. پروژه با همین امکانات و با استفاده از پیمانکاران مجرب. مسیر اول آن تکمیل میشود و ظرف سه سال کل قطعه دوم جاده آزاد شمال تهران ساخته میشود.