اشباع نبودن بازار داخلی عامل قاچاق پوشاک است
نایب رئیس انجمن صنایع پوشاک ایران گفت: یکی از دلایل قاچاق پوشاک، اشباع نبودن بازار داخلی از نظر طعم، کیفیت، قیمت و… است. اگر کلاس به کلاس به سؤالات نگاه کنیم، هنوز شکاف هایی وجود دارد.
رامین جوانرود در گفت وگو با ای بی اس نیوز، با بیان اینکه این نشست در چارچوب بحث همسویی زنجیره صنعت پوشاک برگزار شد، گفت: رشد صادرات این همسویی را ضروری می کند.
وی با بیان اینکه برخی از صنایع بالادستی مانند ریسندگی و نساجی و خود صنعت پوشاک و غیره به دلیل داشتن منافع متضاد نمی توانند با یکدیگر همکاری کنند، گفت: عدم هماهنگی بین حلقه های بالادستی و پایین دستی صنعت یکی از چالش های اساسی است. در صنعت پوشاک در صورت تحقق این همسویی، امکان صادرات و انجام معاملات مالی با بسیاری از شرکت ها وجود دارد. البته امکان صادرات به کشورهای اروپایی وجود ندارد اما می توان با بسیاری از کشورها معامله کرد.
نایب رئیس انجمن صنفی پوشاک ایران، بازار 85 میلیونی داخلی را همچنان تامین 100 درصدی دانست و گفت: در صورت تکمیل و همسو شدن زنجیره پوشاک، ابتدا باید بر بازار داخلی و پس از اشباع شدن تاکید شود. ما باید به سمت صادرات برویم. البته این بدان معنا نیست که تولید در حد نیاز کشور نیست.
البته به گفته وی بازار پوشاک همچنان تشنه است و تولیدکنندگان پوشاک می توانند بیشتر تولید کنند. یکی از دلایل قاچاق پوشاک این است که بازار داخلی از نظر طعم، کیفیت، قیمت و… اشباع نشده است. اگر به صورت کلاسی به سوال نگاه کنیم باز هم خلأ وجود دارد و برخی ترجیح می دهند از لباس های خارجی استفاده کنند.
جوانرود با بیان اینکه تولیدکنندگان می توانند همه صنوف را پوشش دهند، تصریح کرد: تقاضا در برخی صنوف کاهش یافته است. اما لباس ها مواد مصرفی هستند و وقتی شرایط زندگی مردم بدتر می شود، لزوما مصرف کاهش نمی یابد، بلکه لباس های ارزان تری را انتخاب می کنند. این لباس های ارزان قیمت می تواند خانگی یا قاچاق باشد.
انتهای پیام