سایر موضوعات

گران ترین بلیط هواپیما چقدر است؟


بالاترین نرخ مصوب بلیت هواپیما برای پروازهای داخلی مربوط به مسیر کیش – ساری دو میلیون و 173 هزار تومان است. با وجود این، قیمت های خارج از کرایه های مصوب همچنان در سایت شرکت های هواپیمایی قابل مشاهده است.

به گزارش ای بی اس نیوز، پس از کش و قوس های فراوان، تغییر بلیت هواپیما که طی ماه های اخیر از سوی ایرلاین ها درخواست شده بود و تاییدیه سازمان هواپیمایی کشوری را دریافت کرده بود، به تصویب کرسی تنظیم بازار رسید و پس از گذشت یک سال و یک سال نیمی از ثبات قیمت بلیت رسمی، مجوز افزایش در نهایت اعطا شد، 29 درصد به شرکت های هواپیمایی اعطا شد.

بر اساس جدول منتشر شده در سایت سازمان هواپیمایی کشوری یک هفته پس از اعلام غیررسمی بلیت هواپیما، بیشترین قیمت بلیت مسیر کیش – ساری دو میلیون و 173 هزار و 100 تومان است. با وجود این، به غیر از بلیط های چارتر، همچنان بلیط های سیستمی با قیمت هایی خارج از آنچه در جدول مصوب سازمان هواپیمایی منتشر شده، در سایت های رسمی شرکت های هواپیمایی وجود دارد.

به عنوان مثال در مسیر بندرعباس – ساری، کرایه رسمی مصوب یک میلیون و 902 هزار تومان است، اما بلیت این مسیر تا سقف 2 میلیون و 200 هزار تومان نیز وجود دارد.

گران ترین بلیط هواپیما چقدر است؟

گران ترین بلیط هواپیما چقدر است؟

در مسیر تهران – اهواز سقف مصوب یک میلیون و 207 هزار تومان است اما در سایت ایرلاین ها این عدد رعایت نشده و بلیت ها تا یک میلیون و 550 هزار تومان فروخته می شود.

گران ترین بلیط هواپیما چقدر است؟

گران ترین بلیط هواپیما چقدر است؟

همچنین در مسیر تهران – مشهد نرخ بلیت یک میلیون و 314 هزار تومان ثابت است اما برخی شرکت ها بلیت را یک میلیون و 550 هزار تومان می فروشند.

گران ترین بلیط هواپیما چقدر است؟

گران ترین بلیط هواپیما چقدر است؟

یکی دیگر از موارد عدم رعایت قیمت بلیط مربوط به لینک تهران – بندرعباس است. در حالی که حداکثر کرایه مصوب برای این مسیر یک میلیون و 696 هزار تومان است، در برخی از ایرلاین ها این سقف رعایت نمی شود و می توانید برای این مسیر پروازی تا سقف دو میلیون و 107 هزار تومان بلیت پیدا کنید.

گران ترین بلیط هواپیما چقدر است؟

گران ترین بلیط هواپیما چقدر است؟

البته سازمان هواپیمایی کشوری هفته گذشته به ایرلاین ها مهلت دو هفته ای داد تا پروازهای چارتر تهران به شش مقصد پرتردد و بالعکس را لغو کنند. با وجود این در حال حاضر عدم رعایت سقف قیمت بلیت در خارج از ارتباطات تهران به این مقاصد و پروازهای چارتر مشاهده می شود. با توجه به نارضایتی ایرلاین ها از افزایش 29 درصدی، باید دید تعامل سازمان هواپیمایی با شرکت های هواپیمایی برای کنترل قیمت ها چگونه خواهد بود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا