اخبار اقتصادی روز

بنزین اینترنتی هنجار است؟ – خبرگزاری آنا

این در گفتگو با آنا توضیح داده شد؛

بنزین اینترنتی هنجار است؟

یک کارشناس حوزه نفت و انرژی با اشاره به رونق بازار عرضه آنلاین بنزین گفت: بنزینی که از طریق فضای مجازی به فروش می رسد را می توان از سایت های تولیدی بخش خصوصی که با اکتان بوستر و متانول تهیه می شود به بازار عرضه کرد. رایگان رسید اما توجه به این نکته مهم است که این فرآیند به طور کلی استاندارد نیست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در زمانی که قاچاق سوخت در برخی استان ها به شغلی پردرآمد و البته مافیای گردن کلفت تبدیل شد؛ در حالی که این قاچاقچیان در برخی استان ها به یک شغل پردرآمد تبدیل شدند. موضوع عرضه سوخت خارج از سهمیه، چرخش جدیدی به خود گرفته است. اگر حوصله ندارید در صف بنزین بمانید یا از سهمیه سوختتان فراتر رفت، می توانید به جای درخواست کارت و دریافت آن در محل و البته با قیمتی عجیب، به صورت آنلاین از پمپ بنزین سفارش دهید.

در برخی موارد قیمت آنلاین بنزین به لیتری 70 هزار تومان می رسد; حالا بستگی به مقدار سفارش شما و البته برخی مسائل دیگر مانند محل دریافت دارد. اما سوال اینجاست که شرکت های عرضه کننده بنزین اینترنتی با وجود محدودیت های اعمال شده برای عرضه رایگان سوخت در پمپ بنزین ها و عدم تعادل بنزین در کشور، سوخت را از کجا تامین می کردند؟ آیا با سفارش اینترنتی بنزین، سوخت قاچاق می خریم؟

تفاوت قیمت عجیب و نامشخص بودن قانون؛ چالش اصلی قیمت بنزین است

در همین رابطه محمدعلی صادقی، کارشناس نفت و انرژی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی آنا گفت: به دلیل برخی مشکلات نیازی به تعیین تک نرخی برای بنزین نیست، زیرا بنزین ما قاچاق به آمریکا نمی رود. امارات عربی. به عنوان مثال، اما به افغانستان و پاکستان می رود.

وی ادامه داد: در حال حاضر در افغانستان هر لیتر بنزین حدود 40 تا 60 هزار تومان است و به دلیل این تفاوت قیمت عجیب و نبود قانون در این کشور، بنزین ما به صورت قاچاق از مرز عبور می کند. اما در این شرایط تعیین نرخ تک نرخی برای بنزین راه حل نیست، بلکه می توانیم با سرمایه گذاری در توسعه پالایشگاه ها در این کشورها شرایط بهتری را ارائه دهیم.

آیا قاچاق بنزین توجیه دارد؟

صادقی گفت: با تولید و فروش بنزین در این کشورها علاوه بر بهره مندی از گرانی بنزین، قاچاق بنزین نیز توجیهی نخواهد داشت. برای مبارزه با قاچاق بنزین نباید به سیاست هایی بدون پشتوانه و انقباض کارشناسی مانند اعطای سهمیه بنزین به مرزنشینان متوسل شد. چون کارگر مرزی که شغلش کشاورزی است نیازی به بنزین ندارد.

وی تصریح کرد: اعطای سهمیه غیرمنطقی به این ترتیب میزان قاچاق را افزایش می دهد. در واقع مشکل اصلی ما در حال حاضر نگاه رهبری به موضوع قاچاق سوخت است که باید نگاه جدید و قوی تری از سوی این مدیران به آن رسوخ کرد.

بنزین اینترنتی از کجا می آید؟

بنزین اینترنتی از کجا می آید؟

صادقی در خصوص ظهور پدیده جدیدی به نام فروش بنزین در اینترنت گفت: این بنزین ها ممکن است از سایت های تولیدی بخش خصوصی به بازار آزاد رسیده باشند که با تقویت کننده شاخص سوخت اکتان و متانول تولید می شوند. اما توجه به این نکته ضروری است که این فرآیند به طور کلی استاندارد نیست.

وی ادامه داد: شرکت نفت در مورد تولید بنزین از متانول نیز صحبت می کند، این فرآیند صرفاً یک فرآیند شیمیایی و عملیاتی به نام اختلاط است که توسط بخش خصوصی در یک کارگاه قابل انجام است و نیازی به انجام آن نیست. در یک پالایشگاه

این کارشناس صنعت نفت و انرژی تاکید کرد: وقتی وزارت نفت به سمت تولید بنزین از متانول حرکت می کند طبیعی است که بخش خصوصی بدون توجه به استاندارد و تبعات مصرف آن به این سمت می رود. لازم به ذکر است که این نوع بنزین استاندارد نبوده و مطمئنا به موتور خودرو آسیب می رساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا