سایر موضوعات

بریتانیایی ها در کریسمس کمتر هزینه کردند

به گزارش خبرگزاری ای بی اس نیوز به نقل از یورونیوز، بر اساس گزارش اداره ملی آمار بریتانیا (ONS)، مردم این کشور در کریسمس امسال کمتر هزینه کردند و فروش در بخش خرده فروشی افزایش یافت و 3.2 افزایش را به ثبت رساند. درصد در ماه دسامبر نسبت به ماه قبل کاهش یافته است.

این دفتر توضیح داد که فروش نوامبر با تخفیف های جمعه سیاه، به ویژه در فروش فروشگاه های غیرغذایی افزایش یافته است، که شاهد افزایش 2.7 درصدی در ماه بود.

فروش این دسته در ماه دسامبر 3.9 درصد کاهش یافت که نشان می دهد بریتانیایی ها از قبل برای کریسمس خود برنامه ریزی می کنند.

طبق این گزارش، بدون احتساب ارقام نوامبر، فروش بریتانیا کاهش یافت و در سه ماهه پایانی سال 2023 نسبت به سه ماهه قبل 0.9 درصد کاهش یافت.

بر اساس گزارش اداره ملی آمار، ارقام کلی فروش بریتانیا در سال گذشته 2.8 درصد کاهش یافت که پایین‌ترین رقم از سال 2018 است.

تصویر تیره اقتصادی به ترس از رکود دامن می زند، به طوری که دسامبر بیشترین کاهش هزینه ها از ژانویه 2021 را شاهد بود، زمانی که کشور به شدت تحت تأثیر محدودیت های کرونا قرار گرفت.

فروش خواربارفروشی در این کشور نیز نسبت به نوامبر 3.1 درصد کاهش داشته است.

جرمی استرن، رئیس سابق کوکاکولا اروپا و مدیر عامل فعلی آژانس تبلیغاتی Promo Veritas، گفت: “در حالی که نگرانی های گسترده ای در مورد کاهش شدید خرده فروشی در کریسمس وجود داشت، نتایج سوپرمارکت مدلی از موفقیت در این بخش ارائه کرد. “

رکود در اقتصاد بریتانیا می تواند فشار بیشتری را بر بانک مرکزی وارد کند تا نرخ بهره را زودتر از آنچه انتظار می رود برای تحریک اقتصاد کاهش دهد.

absnews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا