سایر موضوعات

برگزاری نمایشگاهی در سراسر ایران در آستانه نوروز

رئیس خانه اصناف ایران با اشاره به رویکرد ویژه خانه اصناف برای استفاده حداکثری از ظرفیت مغفول مانده مجتمع های تجاری بزرگ در مدیریت بازار نوروز 1403 و همچنین تمهیدات مهیا شده است. برای شرکت این مراکز خرید در طرح «نمایشگاه به وسعت ایران» در چهارمین دوره برگزاری این نمایشگاه در آستانه عید اعلام شد.

به گزارش ای بی اس نیوز، مجتبی صفایی درباره مهم‌ترین برنامه‌های اجرا شده برای مدیریت بازار شب عید گفت: به گفته مقام ارشد وزارت حراست مبنی بر لزوم دوبرابر شدن سطح نمایشگاه‌ها در کشور (در طرح بزرگ عید) به جشن عید)، یکی از رویکردهای اتاق. اصناف با همکاری دولت در قالب خرید اعتباری و پرداخت با تاخیر چند ماهه، ظرفیت مجتمع‌های خرید و مراکز خرید بزرگ را به حداکثر می‌رسانند و تقاضا برای خرید در ایام عید را تحریک می‌کنند.

وی افزود: در روزهای منتهی به سال برپایی نمایشگاه‌هایی برای عرضه مستقیم کالا رایج است، اما با توجه به تغییر سبک زندگی شهروندان و تقاضای مصرف‌کنندگان و اتحادیه‌ها، اتاق اصناف در به منظور جلب مشارکت، ایران برای چهارمین سال متوالی «نمایشگاهی به بزرگی ایران» برگزار کرد. طیف گسترده ای از واحدهای صنفی در ایام فروش فوق العاده نوروزی رخ می دهد.

صفایی بیان کرد: معتقدیم اجرای طرح نمایشگاهی در سراسر ایران دسترسی شهروندان به محصولات ارزان، باکیفیت و اصیل را بهبود می‌بخشد و نسبت به نمایشگاه‌های با منبع مستقیم که در دو یا سه حوزه خاص برگزار می‌شود، مزایای متعددی دارد. شهرها

مزایای استفاده از ظرفیت مجتمع های خرید بزرگ در مدیریت بازار شب عید

رئیس اتاق شرکت های ایران در خصوص مزایای استفاده از ظرفیت مجتمع های بزرگ خرید در مدیریت بازار شب عید گفت: برخی از این مجتمع ها به دلیل سرمایه گذاری هنگفت و استفاده از تجهیزات مدرن برای جذب گردشگر طراحی شده اند. ایام نوروز علاوه بر توزیع و فروش کالا، روزهایی است که مردم عزیزمان هم برای خرید و هم برای استفاده از خدمات به این مراکز خرید مراجعه می کنند. با توجه به لزوم اتخاذ سیاست های حمایتی در جهت افزایش رونق تشکل های صنفی، ما در خانه اصناف ایران تلاش خواهیم کرد تا رونق را به این مجتمع های تجاری بزرگ بازگردانیم. زیرا از یک سو همکاران ما از اقشار مختلف در این مراکز فعالیت می کنند و از سوی دیگر امنیت، امکانات و زیرساخت های کافی در این مراکز تامین شده است.

صفایی تاکید کرد: باید به مجتمع های تجاری و مراکز خرید بزرگ به عنوان یک فرصت نگاه کنیم و به جای اینکه اتحادیه های مستقر در این مراکز خرید را به بهانه عرضه محصولات ارزان به خیابان ها، پارک ها و محوطه نمایشگاه ها بیاوریم، نمایشگاه را وارد بازار کنیم. پاساژها و مراکز خرید به جای برگزاری نمایشگاه در چند نقطه محدود در شهر، ده ها نمایشگاه بزرگ در استان های مختلف کشور را در محیطی استاندارد و در شان مردم و فعالان کارگری ببینیم.

وی یادآور شد: اتاق شرکت های ایران به دنبال استفاده از این ظرفیت و فرصت بزرگی است که در کشور ایجاد شده و مغفول مانده است. اکثر مدیران و صاحبان این مراکز خرید بزرگ شخصیت های برجسته و دانایی هستند که سرمایه خود را به آهن و آجر و سازه تبدیل کرده اند تا بتوانند به اقتصاد کشور خود کمک کنند. وظیفه خود می دانیم که در این مسیر به آنها کمک کرده و آنها را در این پروژه بزرگ مشارکت دهیم. البته این طرح در اتحادیه های کوچکتر نیز اجرا خواهد شد. بدین ترتیب همه از این جشنواره بهره مند خواهند شد که جزئیات آن در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا