سایر موضوعات

امکان روغن پاک کن برای اجرای پروژه های ساختمانی

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم از محصول دانش بنیان استفاده کنیم این محصول باید استاندارد باشد و اعتماد صاحبان مشاغل حمل و نقل را جلب کند. این نکته معمولاً در کشورهای پیشرفته به مرور زمان با ارائه خدمات مستمر به دست می آید و امیدواریم در این نمایشگاه ها بتوانیم این باور را در صنعت محقق کنیم.

افندی زاده با بیان اینکه با جامعه حمل و نقل سر و کار داریم، افزود: هر ساله در جابجایی کالا و مسافر از طریق ریلی، هوایی و جاده ای حرکت های مناسب و قدرتمندی صورت می گیرد و تلاش های زیادی صورت می گیرد که نشان می دهد در کشور ما می توان تاثیر زیادی بر معیشت مردم دارد.

معاون وزیر حمل و نقل، راه و شهرسازی با اشاره به ترخیص نفت برای اجرای پروژه های عمرانی گفت: مجوز ترخیص نفت را برای اجرای پروژه های ریلی، ترانزیتی و فرودگاهی گرفته ایم و از این مکان می توان برای تامین مالی استفاده کرد. “

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اگر وزارت جهاد کشاورزی از وزارت راه و شهرسازی برای جابجایی کالا درخواست کند، بلافاصله پاسخ این درخواست را اعلام می کنیم.منطقه افزایش تقاضا، کامیون ترافیک افزایش خواهد یافت». در این حوزه

اهمیت استفاده از کسب و کارهای دانش بنیان برای ورود فناوری به صنعت

افندی زاده با بیان اینکه میزان ترانزیت در کشور نسبت به سال های گذشته افزایش یافته است، گفت: هدف ما تا پایان امسال 20 میلیون تن ترانزیت است و نسبت به سال گذشته این میزان را دو برابر کرده ایم. چین 60 میلیون تن کالا به اروپا ارسال می کند که بخشی از آن می تواند از طریق مسیر اینچه برون – سرخس و از طریق مسیر ایران به اروپا برسد، اما در مورد ترانزیت باید توجه داشت که زیرساخت ها و ناوگان و همچنین مقررات مربوطه. تسهیل ترانزیت باید همزمان هماهنگ شود. پ

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: هدف گذاری 20 میلیون تن ترانزیت پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی بوده و هیچ سازمان و نهادی آن را تعیین تکلیف نکرده است، اما باید توجه داشت که عامل مهم تحقق این هدف نقش تجار است، در واقع حضور تجار باعث ایجاد زیرساخت و ناوگان مناسب می شود، قیمت پایین و زمان کمتر از عوامل موثر بر رقابت پذیری حمل و نقل عمومی است.

وی درباره کاهش ترانزیت دریایی و ریلی در سال جاری توضیح داد: راه آهن سالانه 46 میلیون تن کالا را جابجا می کند و ترانزیت را بر بار داخلی اولویت دارد. البته یکی از محصولاتی که تاثیر زیادی در ترانزیت ریلی ایران داشت، گوگرد بود که به دلیل افت 60 درصدی قیمت آن به دلیل جنگ روسیه و ایران، کمتر در بازار موجود بود.

وی ادامه داد: تدوین برنامه کلی حمل و نقل کشور در خصوص برنامه ریزی امکانات و امکانات کشور بر اساس مدل های تقاضا، بحث لجستیک و تعیین پهنه های لجستیکی در کشور می تواند به نحوی در اولویت قرار گیرد.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: برخی از موارد مربوط به کمیته فرعی حمل و نقل کمیسیون ایمنی راه ها است که کمیته مهمی در بحث راهداری است و همچنین به همه سازمان ها و ارگان های تاثیرگذار از جمله این موارد مربوط می شود. به عنوان پلیس، هلال احمر و اورژانسی که در این پرونده دخیل هستند، نقش دارند. از دیگر وظایف این معاونت، تدوین آیین نامه های مربوط به امور فنی است و همچنین مسئولیت پدافند غیرعامل در ستاد مدیریت بحران را بر عهده دارد.

به گزارش ای بی اس نیوز، شهریار افندی زاده گفت: معاونت راه و شهرسازی معاونت ستادی است که سیاست های تمامی سازمان ها و بنگاه های تخصصی وزارت راه، شهرسازی و ترابری را اجرا می کند. مهمترین کاری که انجام می شود در حوزه حمل و نقل عمومی است، تنظیم تفاهم نامه ها، کریدورهای حمل و نقل عمومی و ارتباط وزارت راه و شهرسازی در بعد حمل و نقل عمومی با سایر منابع مرتبط می تواند موثر باشد.

وی ادامه داد: همچنین از دیگر مطالبات مطرح شده بحث نوسازی ناوگان است که در حال حاضر سن ناوگان حدود 20 سال است و باید برای تحقق برنامه های نوسازی ناوگان تلاش کنیم. وزارت امنیت اعلام کرده است که تولید انواع کامیون امکان پذیر است و هر آنچه را که ما سفارش دهیم می تواند تولید کند، اما تولید داخلی در این بخش سقف دارد و مابه التفاوت نیاز و تولید باید وارداتی باشد. قیمت کامیون و قطعات آن در کشور افزایش یافته است و باید برای حمایت از نوسازی ناوگان تسهیلاتی فراهم شود.

انتهای پیام

افندی زاده همچنین در آیین اختتامیه این نمایشگاه گفت: باید تلاش کنیم دستاوردهای نمایشگاه های کشور موثر واقع شود، گفت: بحث استفاده از بنگاه های دانش بنیان و بنگاه هایی که بتوانند فناوری را وارد صنعت حمل و نقل کنند. مهم است و ما باید بتوانیم تأثیر این فناوری را ببینیم.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی درباره مشکلات تامین سوخت کامیون داران گفت: در این راستا کارگروهی بین وزارت نفت و ساماندهی راه ها تشکیل شده تا سهمیه بندی سوخت انجام شود. به ویژه برای تعدادی از استان هایی که با مشکل تامین سوخت مواجه هستند، بر اساس بررسی های کامیونی انجام خواهد شد. از طرفی افزایش سن ناوگان کامیون ها بر مصرف سوخت آنها نیز تاثیر می گذارد و هر چه سن آنها بیشتر باشد مصرف سوخت آنها نیز بیشتر می شود.

افندی زاده با اشاره به تاثیر بسیار زیاد حمل و نقل بین المللی در موضوعات مختلف گفت: همچنین مشارکت در فعالیت های مربوط به احکام دائمی و مصوبات برنامه هفتم علاوه بر مواردی که به صورت علنی از طریق وزارتخانه انجام می شود، قطعی است. راه و شهرسازی مانند سفرهای نوروزی، ایام اربعین و همچنین مواردی که از طریق مرجع عالی وزارت به این معاونت ارائه می شود.

افندی زاده همچنین به موضوعات مطرح شده از سوی کامیون داران اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعاتی که در این زمینه وجود دارد تامین لاستیک است که در حال حاضر لاستیک تولید داخلی دارد اما بخش مربوط به حمل و نقل عمومی جاده ای و باری یک میلیون و 200 هزار تایر نیاز دارد.

امکان روغن پاک کن برای اجرای پروژه های ساختمانی

معاون حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه باید به سمت تامین منابع از طریق بخش خصوصی حرکت کنیم، گفت: در احکام دائمی باید تضمینی برای این بخش قائل شویم تا سرمایه گذار با اطمینان کافی سرمایه گذاری کند. زیرا سود سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل در بلند مدت است.

هدف ترانزیت 20 میلیون تن تا پایان سال

وی در خصوص اینکه آیا اعتصاب کامیون داران منجر به افزایش قیمت برخی محصولات کشاورزی شده است، تصریح کرد: در هیچ یک از بخش های حمل و نقل و به ویژه در حوزه حمل و نقل جاده ای اعتصابی وجود ندارد. بارگیری به صورت روزانه و بر اساس گزارش های رسمی، جابجایی کالاهای اساسی جاده ای و جاده ای در هفته های اخیر افزایش یافته و در سایر موارد حتی اگر افزایش نداشته باشد، حداقل کاهش نداشته است.

وی در خصوص تامین منابع توضیح داد: منابعی که برای وزارت راه و شهرسازی در نظر گرفته شده طبق ردیف های مالی است که در سازمان برنامه و بودجه تخصیص می یابد. البته باید به سمت تامین منابع از طریق بخش خصوصی حرکت کرد و در احکام دائمی تضمین هایی برای این بخش در نظر گرفت تا سرمایه گذار با اطمینان کافی سرمایه گذاری کند، زیرا سود سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل بلندمدت است. بنابراین باید با ایجاد بستر بلندمدت برای سرمایه گذاری و گنجاندن آن در برنامه هفتم به رهبری دولت و مجلس، زمینه ورود بخش خصوصی را به صورت واقعی و نه تئوریک فراهم کنیم که در این زمینه توجه مستلزم ایجاد یک مدل کسب و کار مناسب است.

وی درباره خروج ایران از کریدورهای منطقه ای و تشکیل کریدور ترانزیتی خزر بدون حضور ایران توضیح داد: قرار نیست همه ترافیک دنیا از ایران عبور کند و جاده ها تنها کریدور موجود نیست، کریدور با حضور هم هست. کشورهای ترکیه، گرجستان، آذربایجان و ترکمنستان به سمت چین ایجاد شده و ایران در این کریدور رقیب است. ما تلاش می کنیم سهم خود را از ترانزیت منطقه ای افزایش دهیم، اما واقعیت این است که در یک جنگ رقابتی بین کریدورها قرار داریم.

وی در نهایت تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی متولی حمل و نقل است اما بدون هماهنگی با وزارتخانه های حراست و کشاورزی و سایر دستگاه ها نمی تواند موفق باشد، بنابراین نگاه دولت به حمل و نقل باید قوی و دارای توانمندی و توانمندی لازم باشد. بنیادی برای ایجاد در صنعت حمل و نقل و ارائه بزرگترین جامعه حمل و نقل با هماهنگی سایر گروه ها برای اراده و خدمت.

وی با بیان اینکه شاخص های حمل و نقل می تواند نقش مهمی در پیشرفت کشور داشته باشد، افزود: سرعت انتقال کالا و اطلاعاتی که به دست می آوریم، بررسی مشکلات، تحلیل آنها و ارائه راهکار از طریق برنامه ریزان و تصمیم گیری صحیح مدیران می توانند بر حمل و نقل تأثیر بگذارند. کشور ما در تحریم است و نمی‌توانیم آنچه را که نیاز داریم از کشورهای دیگر تهیه کنیم، اما نیروی متخصص و متفکری داریم که باید محیط کار را برای آنها فراهم کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا