وزیر صنعت، معدن و تجارت از آغاز برقی شدن حمل و نقل شهری خبر داد و گفت: این طرح در تهران به صورت آزمایشی در حال اجراست.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، عباس علی آبادی در گزارشی درباره عرضه 50 هزار خودروی برقی و 200 هزار موتورسیکلت به پرسشی پاسخ داد. آیا آنها توسط سازندگان داخلی تولید یا مونتاژ می شوند؟ وی گفت: با همکاری شهرداری برای ورود خودروهای برقی و موتورسیکلت به شهر برنامه های جدی داریم.
وی گفت: به دلیل اینکه شهر تهران به دلیل مشکلات زیست محیطی در روزهای خاصی از سال وضعیت بسیار نابهنجاری دارد و شاید مهمترین دلیل آن خودروها باشد، این برنامه ابتدا از تهران آغاز می شود.
علی آبادی افزود: روند برق رسانی به شرایط خاصی بستگی دارد که خوشبختانه شهرداری تهران و آقای زاکانی به این موضوع اهتمام زیادی داشته اند و تاکنون همکاری های بسیار خوبی بین وزارت حراست و شهرداری انجام شده است و ما نیز به این موضوع پرداخته ایم. نتایج خوبی کسب کرده اند.”
وی افزود: سرعت و وسعت فعال شدن خودروها و موتورسیکلت های برقی باید بر اساس شرایط و مسائل فنی بررسی شود.
وزیر صامت با تاکید بر اینکه اولین کاری که قرار است انجام دهیم تامین زیرساخت ها است، گفت: در تمام نقاط تهران امکانات و زیرساخت های لازم برای تامین برق وجود دارد که البته اولین اقدامات فنی با هماهنگی وزارتخانه انجام شد. انرژی.”
علی آبادی اضافه کرد: تلاش می کنیم از توانمندی های ملی استفاده کنیم اما خود خودروسازان هم مهم هستند بنابراین همه خودروسازان آماده را در اولویت قرار می دهیم.
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چالش هایی در خصوص نحوه فروش، قیمت و زمان تحویل خودرو وجود دارد، برنامه وزارت حراست برای تولید انبوه خودروهای برقی چیست؟ وی بیان کرد: رویکرد و برنامه وزارت حراست این است که با توجه به اینکه بحث خودروهای برقی یکی از بحث های جدی در سطح جهانی است و این توسعه در حال انجام است، اقداماتی در حوزه کمی و کیفی متناسب با نیاز جامعه انجام شود. شکل، اولویت اول ما پرداختن به موضوع خودروهای الکتریکی است، اما ما همچنان مکاتبات خود را دنبال می کنیم و در سایر زمینه ها نیز اطلاعات دقیق ارائه می دهیم.
علی آبادی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه اطلاعاتی مبنی بر ایجاد پنج هزار ایستگاه شارژ خودروی برقی منتشر شده است، آیا این تجهیزات در داخل تولید می شود؟ وی بیان کرد: نظرسنجی ها نشان می دهد ممکن است به 5000 ایستگاه شارژ نیاز داشته باشیم اما با چه برنامه ای می توانیم به آن 5000 ایستگاه برسیم تا استقبال جامعه باشد. چون امکان برقی بودن خودرو وجود ندارد، اما ایستگاه شارژ وجود ندارد، بنابراین باید برنامه ریزی و کار کارشناسی لازم توسط کارشناسان وزارت حراست و شهرداری انجام شود.
وزیر صامت تصریح کرد: با توجه به اینکه فناوری های لازم و به روز برای راه اندازی جایگاه های شارژ خودروهای برقی در کشور وجود دارد و برخی شرکت ها نیز آمادگی خود را در این زمینه اعلام کرده اند، می توان گفت تجهیزات از محل تامین خواهد شد. در داخل، اما در حوزه خودرو این امکان وجود دارد که برای این منظور از خودروهای خارجی نیز استفاده کنیم، اما رویکرد اصلی استفاده از تولید داخلی است.