سایر موضوعات

سالانه 130 هزار کشتی از بنادر ایران تردد می کنند



معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تردد سالانه 130 هزار کشتی به بنادر ایران از سرمایه گذاری خارجی در فعالیت های دریایی، بندری و لجستیکی خبر داد.

به گزارش ای بی اس نیوز، علی اکبر صفایی با حضور در بندر شهید رجایی، فعالیت‌های دریایی و بندری را فعالیت‌های بین‌المللی توصیف کرد و گفت: ایران با وجود تحریم‌ها تمام تلاش خود را برای عبور از این مشکلات انجام داده و خواهد کرد. تا حدود زیادی توانستیم راهکارهای بسیار خوبی برای رونق اقتصاد کشور ارائه و اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین موضوعات این است که حضور ایران در فعالیت های اقتصادی با کشورهای همسایه روز به روز در حال افزایش است، گفت: در این مسیر تجارت، اقتصاد متقابل، پیوندهای اقتصادی و سرمایه گذاری های مشترک در حال انجام است و در این راستا مجموعه جلسات و مذاکرات زیادی با کشورهای همسایه و اهداف در حوزه دریایی و بندری داشته‌ایم و توانسته‌ایم بخش مهمی از سرمایه‌گذاری خارجی در جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه کریدور شمال-جنوب را در نظر بگیریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در نشست سه جانبه ایران، هند و روسیه که با حضور سفرای کشورهای همسایه برگزار شد، توافقات خوبی منعقد شد و شاهد سرمایه گذاری خارجی در حوزه حمل و نقل دریایی، بنادر خواهیم بود. و فعالیت های لجستیکی

هدف از این تحریم جلوگیری از تردد بین المللی شناورهای ایرانی بود

صفایی با بیان اینکه تمام فشارهای ایران برای جلوگیری از تردد کشتی های ایرانی از تردد بین المللی است، گفت: امروز در کشتی با ظرفیت 14 هزار کانتینر هستیم که در صنعت کشتیرانی بسیار مهم تلقی می شود و مستقیماً از بندر هدف به مقصد می رسد. بندر شهید رجایی.

به گفته مدیرعامل سازمان بنادر، با اشاره به اینکه مجموعه کشتی‌ها و لاینرهایی که بندر شهید رجایی را به نقاط مختلف دنیا متصل می‌کنند، شرایطی را برای فعالان اقتصادی و تجار فراهم کرده است تا بتوانند تجارت تجاری، اقتصادی و مبادله کالا در کشورهای مختلف داشته باشند. کشورهای جهان .

وی افزود: در این راستا تردد سالانه 130 هزار کشتی به بنادر ایران ایجاب می کند که الزامات ایمنی، امنیت دریایی و حفظ محیط زیست دریایی در نظر گرفته شود و به همین دلیل تلاش های زیادی در این زمینه صورت گرفته است. .

نظارت بر هرگونه حرکت و فعالیت شناور توسط ایران در آبهای انحصاری اقتصادی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ایران با طراحی سامانه‌های مانیتورینگ خودکار کشتی‌ها، سامانه‌های راداری و نمودارهای الکترونیکی توانسته است سامانه‌ای یکپارچه طراحی کند که تمامی آبراه‌ها و آب‌های کشور را تا مرز 200 مایلی پوشش دهد. منطقه انحصاری اقتصادی و در مواردی بیش از 200 مایل در آبهای آزاد که متعلق به همه مردم جهان است حضور موثر و بررسی پیشرفت و نظارت بر تردد و فعالیت شناورها را داشته باشد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، صفایی تاکید کرد: تردد گسترده کشتی ها به سمت دریای سرزمینی و منطقه انحصاری اقتصادی ایران با رعایت کامل مسائل امنیتی و بدون آسیب به محیط زیست دریایی انجام می شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا