برای رسیدن به شعار سال چاره ای جز افزایش تولید نداریم
ای بی اس نیوز/مازندران معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت مازندران را یکی از استان های پیشرو در بحث حقوق مصرف کننده دانست و گفت: امسال مزین به شعار کاهش تورم و رشد تولید است و چاره ای جز افزایش تولید نداریم. ، ایجاد اشتغال و فعالیت های دانش بنیان برای تحقق این شعار.
حسین فرهیدزاده امروز در نهمین همایش تجلیل از واحدهای برتر حامی حقوق مصرف کنندگان مازندران که در سالن همایش های بانک صادرات برگزار شد، گفت: تحقق شعار سال و اهداف سازمانی ما در گرو کمک دوستان فعال است. در اين زمينه.
وی تولیدکنندگان را فرماندهان جنگ اقتصادی عنوان کرد و افزود: تمام بار این جنگ تا پیروزی بر دوش کسانی است که در شبکه های این بخش هستند. از تولید تا توزیع و اصناف فعالیت می کنند.
فرهیدزاده مشکلات فراوان در حوزه تولید را برجسته کرد و گفت: برای ایجاد رونق اقتصادی تنها یک راه داریم و آن حمایت از تولیدکننده و افزایش تولید است.
وی بر لزوم توجه به ساختارهای تشکل های مردمی تاکید کرد و ادامه داد: حقوق مصرف کننده باید از نظر کیفیت، آگاهی، دسترسی به کالا و خدمات، قیمت مناسب و … تعریف و تضمین شود و به همان اندازه به دنبال اجرای آن هستیم. ممکن است.
رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان گفت: قانون حقوق مصرف کننده در سال 1387 تصویب شد و به استیفا و توسعه حقوق مصرف کننده در جامعه کمک می کند.
این مسئول خاطرنشان کرد: در 18 اسفند ماه تقدیر از واحدهای تولیدی منتخب اعلام شد که با رویکردهای جدید سازمانی به دنبال توسعه این مراسم و اثربخشی آن در جامعه تولید و مصرف هستیم.
فرهیدزاده تاکید کرد: باید تعادل بین حقوق تولیدکننده و مصرف کننده رعایت شود، تولیدکنندگان در برخی حوزه ها به ویژه مسائل پولی مشکل دارند. ما باید در وزارت صنعت، معدن و تجارت تسهیل گر باشیم، دیدیم که دوستان جلسات زیادی برای رفع مشکلات تولیدکنندگان تشکیل می دهند و انتظار داریم تولیدکنندگان به حقوق مصرف کننده احترام بگذارند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در دوره اقتصاد مقاومتی به سر می بریم، گفت: نگاه ما به قیمت ها اجباری نیست و باید بازار با عرضه و تقاضا تنظیم شود.
کاهش نرخ تورم مازندران در سال جاری
استاندار مازندران در این مراسم بر لزوم رعایت اخلاق در تولید و رعایت حقوق جامعه مصرف کننده تاکید کرد و گفت: رعایت اخلاق در فرآیندهای تولید همواره مطرح بوده و در آموزه های دینی ما به کرات بیان شده است.
سید محمود حسینی پور ادامه داد: در فرآیندهای تولید علاوه بر توجه به موضوع بهره وری، عملکرد آنها در حوزه رعایت اخلاق از اهمیت ویژه ای برخوردار است و این در تاریخ گزارش شده است که نشان می دهد مصرف کنندگان در معرض آسیب بوده اند. و بیشتر. توجه به مصرف کنندگان و ایجاد تعادل در این زمینه ضروری است.
وی ناآگاهی از روند تولید محصول، عوارض و خطرات استفاده از محصولات مضر، ناآگاهی از نحوه نگهداری محصول و تبلیغات نادرست را از دلایل رشد بی عدالتی عنوان کرد و افزود: ضعیف بودن خدمات پس از فروش، غیر تولیدکننده تعهد و دیگران مهمترین مشکلات امروز ما هستند.
این مقام مسئول ادامه داد: در کشورهای دیگر قوانین و برنامه های زیادی برای تضمین حقوق مصرف کننده تبیین و مورد نیاز است اما در کشور ما همچنان حقوق مصرف کننده در فضای بازار مکانیسم نامشخصی دارد.
وی با انتقاد از افزایش قیمت ها در برخی از نقاط گردشگری استان گفت: در برخی نقاط شاهد تغییر قیمت ها با حضور گردشگران هستیم که با مشتری مداری فاصله زیادی دارد.
حسینی پور خاطرنشان کرد: اگرچه در یک دهه گذشته گفتمان مشتری مداری در بین کسب و کارهای فعال افزایش یافته است، اما با این نقطه شیرین فاصله داریم و باید به دنبال تسریع در این امر باشیم.
استاندار مازندران بر لزوم برنامه ریزی اصولی مطابق با سازوکار حقوق مصرف کننده تاکید کرد و گفت: شناخت دقیق حقوق مصرف کننده مستلزم شناخت محصول و جامعه مصرف کننده است. اگر در این کنفرانس ها به این موضوعات نپردازیم، باید منتظر بحران در بازار باشیم، به همین دلیل شایسته است حقوق مصرف کننده را به عنوان یک اصل استراتژیک در نظر بگیریم.
وی با اشاره به اینکه برخی تولیدکنندگان از شرایط تحریم سوء استفاده می کنند و حقوق مصرف کننده را رعایت نمی کنند، افزود: ارزش هر محصول تولید شده با رضایت، کیفیت و قیمت عادلانه تعیین می شود و اینکه آیا شرکت به این معنا تکامل یابد، حقوق مصرف کننده نیز خواهد بود. محدود شود.
حسینی پور تاکید کرد: پس از ایجاد شناخت در مبانی قانونی مصرف کنندگان، باید به رفتارهای نامناسب فعالان بازار پاسخ دهیم.
استاندار مازندران از کاهش نرخ تورم استان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: متوسط نرخ تورم مازندران 3 تا 4 درصد بالاتر از میانگین کشوری بوده است اما با تلاش دولت سیزدهم این روند کاهش یافته و هم اکنون نرخ تورم مازندران 2 درصد کمتر از میانگین کشوری است.
وی نقش اصناف و تشکل های صنفی را در آگاهی اجتماعی و رشد حقوق مصرف کننده برشمرد و افزود: سیاست ما در مازندران برگرداندن نقش به اتحادیه ها و انجمن های صنفی است و اتحادیه ها باید در همه زمینه ها به ویژه نقش آفرینی کنند. تنظیم بازار »
استاندار مازندران افزود: حمایت ما از تولیدکنندگان در گرو حمایت از مصرف کنندگان است و این معیار و سیاست نهایی ماست.
کمتر از 8 درصد بازدیدها منجر به ارسال فایل می شود
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مازندران نیز در این همایش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای صنعت مازندران اعلام کرد: دو هزار و 700 واحد تولیدی با قابلیت تولید کالاهای مختلف در حوزه های گردشگری، کشاورزی داریم. . ، صنعت و معدن و سایر رشته های مرتبط در مازندران که با وجود مشکلات با تمام وجود سعی در رشد از نظر اشتغال و ارزش افزوده دارند.
نادعلی کوهنسال با بیان اینکه رشد اقتصادی ما در 10 سال گذشته 4 درصد بوده است، ادامه داد: به دنبال رشد 8 درصدی هستیم و امیدواریم با تلاش واحدهای صنعتی به این رشد برسیم.
وی قیمت، کیفیت، خدمات قبل، حین و پس از فروش را از شاخص های انتخاب عنوان کرد و افزود: مهمترین شاخص انتخاب رضایت مشتری یا مصرف کننده بود چرا که به دنبال ارائه بهترین خدمات به جامعه مصرف کننده کشور هستیم.
این مسئول با اشاره به رتبه مطلوب استان از نظر کنترلی، اظهار داشت: کمتر از 7 تا 8 درصد بازدیدهای ما منجر به شکایت می شود و عمده هدف ما راهنمایی اصناف است.
خونسال اعلام کرد: 23 اتاق اصناف، 205 هزار واحد تجاری و 695 اتحادیه در استان داریم که همگی در راستای ارتقای تولید، تدارکات و ارائه خدمات بهینه تلاش می کنند.
افزایش انگیزه تولیدکنندگان و ایجاد رقابت بین واحدهای تولیدی با برگزاری همایش حقوق مصرف کننده
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان مازندران درباره روند ارزیابی این همایش گفت: هدف از برگزاری این همایش افزایش انگیزه تولیدکنندگان و ایجاد رقابت بین واحدهای تولیدی برای ارائه خدمات بهتر به جامعه مصرف کننده است.
«سید سیاوش ابوالقاسمی» از در نظر گرفتن نزدیک به 50 شرکت تولیدی در این مسابقه خبر داد و افزود: موارد منتخب پس از احراز صلاحیت به هیئت گزینش متشکل از اداره کل صنعت، معدن و توسعه، بازرگانی نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت ارسال می شود. انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان، دفتر گردشگری و سایر نهادها پس از بررسی نهایی، 16 شرکت در استان از بین پرونده های ارسالی انتخاب شدند.
در پایان این مراسم شرکت های صنایع فولاد امین طبرستان، بابلسر فراگردش گستر، هلدینگ فوم مزرون دانش، تولیدی کوچین، کاغذ قائمشهر، پوشاک آویشن، بهسار تدبیر رادمان (بست)، عسل چهلگیاه گلرنگ، شرکت سیم و کابل عامل شرکت کردند. ، شرکت برایان گشت، شکر کاترین، شرکت پلاستونیک، کارخانه تولید ماشین آلات کشاورزی هادی، شرکت سیمان مازندران، شرکت نانوپارت خزر و گروه توسعه و تجهیز فولادبیشه با اهدای لوح سپاس و هدایایی به عنوان حامیان حقوق مصرف کننده مازندران شناخته شدند.
انتهای پیام