اجتماعی

تشریح دلایل سفر مسئولان «تیک تاک» به ایران/ همکاری بانک های ویژه چین در حد فعالیت های انسان دوستانه است • رکنا


توضیح دلایل سفر مسئولین

حسام حلاج در گفت وگو با خبرنگار بازرگانی ایلنا، با اشاره به مذاکرات اتاق بازرگانی تهران با هیئتی از نکست چین، اظهار داشت: شرکت انکس، ارائه دهنده خدمات تجاری «تیک تاک» یکی از شرکت های پیشرو در تجارت الکترونیک در جهان است. چین که در واقع شریک و همکار است، تیک توک تجاری است. این شرکت توانایی معرفی محتوا و محصولات ایرانی را به مشتریان چینی از طریق ویدئوهای تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی مختلف چینی معروف مانند تیک توک برای شرکت های ایرانی که قصد حضور در بازار چین را دارند را دارد.

با توجه به او؛ این شرکت محدود به تیک توک نیست و با دیگر شبکه های اجتماعی چینی نیز همکاری می کند.

نایب رئیس امور بین الملل اتاق بازرگانی تهران رشد تجارت الکترونیک در چین را برجسته کرد و گفت: مردم کارها را از طریق پلتفرم ها انجام می دهند، بنابراین فرصت خوبی است زیرا سفر به این کشور برای هر شرکتی در برنامه ها هزینه های زیادی دارد. به همین دلیل است که تجار می توانند از این شرکت ها برای فروش محصولات خود در بازار چین استفاده کنند.

حلاج با بیان اینکه طرف چینی از ایران درخواست تولید محتوا در زمینه محصولات غذایی، کشاورزی و ماهیگیری کرده است، گفت: حدود 110 شرکت ایرانی شامل شرکت های تولید کننده مواد غذایی ماشینی، حصیر، زعفران، شیرینی و شکلات، میگو، میوه و ماهی هستند. …. آنها علاقه خود را برای مذاکره با این شرکت با اتاق بازرگانی تهران اعلام کردند.

این فعال اقتصادی در پاسخ به این سوال که آیا هزینه تولید محتوا برای تجار ایرانی به صرفه خواهد بود و آیا مشخص است که هر ویدیو برای چند کاربر دیده می شود؟ وی افزود: نوع محصول و مجموعه پنل برای بازاریابی هزینه تولید را متفاوت می کند این شرکت نمونه هایی از فیلم های تولیدی را به شرکت های ایرانی نشان داد که با آن میزان ویدئو رشد فروش خود را نشان دادند. در واقع این شرکت دارای یک سری ابزار تحلیل است که می تواند نظرات تبلیغات مختلف را به شرکت های ایرانی نشان دهد. در واقع شبکه تبلیغاتی بر اساس سلیقه مصرف کننده محتوا تولید می کند و اگر خریدار به دنبال خرید ماهی باشد، محصولات ایرانی نیز به او ارائه می شود.

وی با بیان اینکه بانک هایی که در چین به منظور همکاری با ایران تاسیس شده اند، تنها در زمینه بشردوستانه با ما همکاری می کنند، افزود: عضویت ایران در منطقه شانگهای و اعمال تحریم ها علیه روسیه باعث ایجاد قدرت ایران، روسیه و چین شده است. مثلثی در منطقه که این موضوع می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا حضور آزادتری در بازار چین داشته باشند، البته لازمه اولیه این است که شرکت‌های ایرانی بتوانند خود را برای حضور در بازار چین آماده کنند. یکی از وظایف ذاتی اتاق بازرگانی افزایش آمادگی صادراتی بنگاه ها است و به نظر می رسد تا زمانی که بنگاه ها به موضوع رقابت در بازار چین مجهز نشوند نمی توان انتظار داشت این بازار برای ایرانی ها جذاب باشد.

نایب رئیس امور بین الملل اتاق بازرگانی تهران در پایان گفت: قرنطینه یکی از چالش های اصلی تجار ایرانی با چینی هاست و وزارت جهاد کشاورزی با همتای چینی خود مذاکراتی در خصوص قرنطینه شیلات داشته است. محصولاتی که می تواند در تسهیل تجارت با این کشور موثر باشد.


خبر از رکنا



اخبار خبرگزاری رکنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا