اخبار اقتصادی روز

برای اولین بار، فروش خودروهای چینی از رقبای آمریکایی خود فراتر رفت

بر اساس گزارشی که روز پنجشنبه توسط مرکز تحقیقاتی JATO Dynamics منتشر شد، خودروسازان چینی برای اولین بار در سال 2023 خودروهای بیشتری نسبت به همتایان آمریکایی خود در سطح جهان فروختند.

این داده ها نشان می دهد که برندهای چینی به رهبری BYD مستقر در شنژن، سال گذشته 13.43 میلیون خودرو جدید فروختند، در حالی که برندهای آمریکایی حدود 11.93 میلیون دستگاه فروختند. برندهای ژاپنی نیز با فروش جهانی 23.59 میلیون خودرو “موقعیت خود را حفظ کردند”.

این گزارش همچنین نشان می دهد که افزایش فروش ثبت شده توسط شرکت ها در چین بیشتر از ایالات متحده بوده و نسبت به سال قبل 23 درصد افزایش داشته است، در حالی که شرکت های آمریکایی شاهد افزایش 9 درصدی بوده اند.

فیلیپه مونوز، تحلیلگر ارشد این مرکز، گفت: «غفلت خودروسازان سنتی، که به قیمت‌های مداوم خودروها منجر شده است، ناخواسته مصرف‌کنندگان را به سمت جایگزین‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر چینی سوق داده است. »

وی توضیح داد: با افزایش قیمت خودرو در جاهای دیگر، برندهای خودروسازی چینی از این روند استفاده می‌کنند تا با سرعتی بسیار سریع‌تر جایگاه خود را به دست آورند.

بر اساس این گزارش، سهم بازار برندهای خودروسازی چینی در مناطقی مانند خاورمیانه، اوراسیا و آفریقا به میزان قابل توجهی افزایش یافته و در آمریکای لاتین و آسیای جنوب شرقی شاهد رشد بوده است. برندهای خودروسازی چینی نیز سهم بازار را در اقتصادهای توسعه یافته از جمله اروپا، استرالیا، نیوزلند و اسرائیل به دست آورده اند.

از آنجایی که بازار داخلی چین “نشانه هایی از کند شدن (فروش)” را نشان داد، تولیدکنندگان این کشور به دنبال “منابع رشد در خارج از کشور” بودند.

absnews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا