شنبه , ۳ خرداد ۱۴۰۴

بذرپاش: شما باید “نه گفتن” را در سیستم بودجه ای و اداری بیاموزید

بذرپاش همچنین به عدم اعمال قانون کاهش یارانه سه دهک برتر جامعه اشاره کرد: بر اساس قانون مالیات ، یارانه های سه دهم برتر جامعه باید حذف می شد ، 23 میلیون نفر برای این ، اما یارانه آنها حذف نشد.

رئیس دیوان محاسبات میزان یارانه های پنهان در سال 1999 را 1.603 تریلیون تومان تعیین کرد و اظهار داشت: “

وی در مورد عدم ثبت نام 35 درصد پزشکان در سازمان مالیاتی اظهار داشت: “همه باید در سازمان مالیاتی ثبت نام کنند ، اما در برخی از کلاس ها مقاومت وجود دارد و مالیات های عقب افتاده وجود دارد”.

وی با بیان اینکه روش دیوان محاسبات پیشگیری به جای مچ است ، تصریح کرد: در این راستا گزارش اجرای بودجه همان سال مورد بررسی قرار می گیرد.

بذرپاش در نهایت بر ضرورت اصلاح روابط مالی بین نفت و دولت در بودجه تاکید کرد.

بذرپاش در مورد موضوع دو شغل در کسر بودجه 99 گفت: 134 نفر همزمان در دو دستگاه شغل داشتند و در 63 دستگاه مغایرت یافت شد ، پرونده این افراد برای توضیح به دادسرا ارجاع داده می شود.

وی گفت: یکی از راههای اصلی تغییر ساختار بودجه بستن سقف منابع قابل دستیابی و در نتیجه پیش بینی هزینه ها است ، که در این صورت سیاست های محدود کننده معنا پیدا می کند.

رئیس دیوان محاسبات به بررسی اجرای بودجه 1400 در مدت دو ماه اشاره کرد و گفت: تاکنون دو گزارش اجرای دو ماهه بودجه در سال جاری به مجلس ارائه شده است و سوم تا نوامبر ارائه می شود ؛ بنابراین ، گزارشی از اجرای بودجه 1400 در مدت 6 ماه و کسر 99 قبل از بررسی لایحه بودجه 1401 به مجلس ارائه می شود.

بذرپاش مبلغ 4200 تومان بودجه امسال را 8 میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: سیستم اطلاعاتی شفاف. “

به گزارش ای بی اس نیوز ، مهرداد بذرپاش در مصاحبه ای ویژه در مورد گزارش کسر بودجه 99 اظهار داشت: 3600 واحد از بودجه عمومی استفاده کردند که عملکرد آن به عنوان بخشی از گزارش کسر به مجلس ارائه می شود ؛ این بار گزارش کسر بودجه 4 ماه زودتر و در تاریخ 22 سپتامبر به مجلس و سران قوا ارائه شد.

بذرپاش در مورد میزان انطباق با تبصره ها و مقررات بودجه در سال 1999 اظهار داشت: بودجه 99 دارای 272 تبصره حکم بودجه بود که از این میزان 28 درصد احراز شد و 42 درصد اجرا نشد یا بخشی از آن اجرا شده است. به علاوه بر این ، 15 درصد از تصمیمات بی اثر بود ، که عمدتاً شامل تصمیماتی است که مقررات اجرایی برای آنها تدوین و تصویب نشده است.

وی در مورد تضاد منافع گفت: “کسانی که در زمینه توسعه سیاست فعالیت می کنند نباید در یک زمینه در بخش خصوصی فعالیت کنند. به عنوان مثال ، 13000 داروخانه فعال وجود دارد که از این تعداد 812 داروخانه فعال هستند. کارکنان یک صنعت هستند. “

وی با بیان اینکه 66 درصد وام ازدواج در سال 1378 اجرا شد و موضوع تخصیص ارز 4200 تومانی را مطرح کرد ، گفت: در سالهای 97 تا 99 بیش از 57 میلیارد دلار از 4200 تومان ارز به واردات اختصاص یافته است. کالاهایی که 4/4 میلیارد دلار آن تخلیه نشده است و مهلت اجرایی تعهد 1.8 میلیارد دلاری دولت به ارز به پایان رسیده است و در نتیجه باید توضیح داده شود.

وی ادامه داد: قانون مالیه 99 میزان فروش اوراق را 88 هزار میلیارد تومان پیش بینی کرده بود که عملکرد دولت را به 186 تریلیون تومان رساند یا 211 درصد محقق شد. نتیجه افزایش پایه پولی ، رشد نقدینگی و تورم است. البته ، دولتها به طور معمول منابع خود را از سه منبع تهیه می کنند: استقراض از بانک مرکزی و صندوق توسعه برای پر کردن شکاف. در این راستا ، دولت برای جبران کسری بودجه به فروش اوراق قرضه متوسل شد ، که ممکن است به این دلیل ضروری بوده است که دولت برای هزینه ها باز بوده و هیچ گونه پیش بینی منابع نشده بود. بنابراین ، دولت مجبور به فروش اوراق شد.

انتهای پیام

رئیس دیوان محاسبات کسری تراز عملیاتی در بودجه سال گذشته را 183 هزار میلیارد تومان عنوان کرد: پیش از این درآمد دولت از محل مالیات ، تعرفه ، فروش کالاهای عمومی و دارایی ها و نفت تامین می شد که در سال های اخیر کاهش یافته است. سالها با کاهش فروش نفت دولت به فروش اوراق بهادار اسلامی روی آورد ، به طور خاص ، فروش اوراق بهادار جایگزین فروش نفت شد.

وی با اشاره به ابلاغ بخشنامه بودجه 1401 توسط رئیس جمهور ، گفت: کسر بودجه 99 مانند چراغ راه پارلمان و دولت است تا از مغایرت بودجه سال آینده جلوگیری کند.

وی میزان معوقات مالیاتی اخذ شده در سال 1999 را 10 تریلیون تومان یا 10 درصد عنوان کرد و گفت: همه اینها به ضرورت تغییر اساسی در ساختار بودجه اشاره می کند؛ ما باید “نه گفتن” را در بودجه بندی و سیستم حکومتی کشور بیاموزیم ، در غیر این صورت با چنین بودجه ای روبرو خواهیم شد.

رئیس دیوان محاسبات با تاکید بر ضرورت تغییر اساسی در ساختار بودجه ، گفت: اصلاح ساختار بودجه شجاعت می خواهد. اساساً ما باید “نه” گفتن را در سیستم بودجه و اداری بیاموزیم ، زیرا در غیر این صورت با بودجه هایی مانند بودجه سال ، با گذشته روبرو خواهیم شد.

بذرپاش در ادامه توضیح داد که در بودجه سال گذشته نسبت هزینه های جاری به ساختمان 6 برابر شده است: برخلاف یک واحد هزینه سرمایه ای شامل ساختمان ، زیرساخت و توسعه ، 6 واحد هزینه جاری هزینه شده است.

درباره محمدصادق مجدی

پیشنهاد ما به شما

شروع برنامه برای استفاده از 6000 موتورسیکلت تاکسی و برقی در تهران

معاون رئیس جمهور از شروع برنامه جایگزینی 6000 تاکسی و موتور سیکلت با موتور سیکلت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *