به گفته مسئول انجمن OEM، اگر تمام ظرفیت و تمرکز را روی عرضه خودروهای جدید بگذاریم و از بازار آزاد غافل شویم، نشان می دهد که هسته اصلی بازار خودرو را فراموش کرده ایم.
به گزارش ای بی اس نیوز، محمدرضا نجفی منش – رئیس انجمن همگن قطعهسازان استان تهران – در نشست خبری با اشاره به گسترش گسترده بازار خودرو در ایران، گفت: آخرین آمار اعلام شده از سوی پلیس نشان میدهد که وجود دارد. در حال حاضر بیش از 28 میلیون خودرو در کشور در حال تردد است. از سوی دیگر تنها در سال گذشته بیش از هفت میلیون تراکنش خودرو در سراسر کشور انجام شده است.
وی ادامه داد: این نشان می دهد که مردم در حال مذاکره با قیمت های موجود در بازار آزاد هستند و اینکه ما تمام ظرفیت و تمرکز خود را بر روی عرضه خودروهای جدید گذاشته و از بازار آزاد غافل شده ایم، این نشان می دهد که ما هسته مرکزی هستیم و بازار را فراموش کرده ایم. ماشین. بنابراین انتظار داریم با نگاه واقعی به مسائل این صنعت تصمیماتی اتخاذ شود که در نهایت به نفع فعالان خودرو و البته مصرف کننده نهایی باشد.
در ادامه امیرحسین جلالی -عضو هیات مدیره انجمن قطعات خودرو- گفت: وقتی از مشکلات صنعت قطعه سازی صحبت می کنیم، مشکل به کمبود نقدینگی یا بدهکاری خودروسازان محدود نمی شود، بلکه ما از مشکلات صنعت قطعه سازی استفاده می کنیم. باید به این سوال بپردازد که آیا قطعه سازان می توانند در این شرایط به کار خود ادامه دهند؟
کاری را کردیم که ترامپ نتوانست با صنعت خودروی ایران انجام دهد!
به گفته وی، طی چند سال گذشته قیمت برخی از مواد اولیه چند صد درصد افزایش یافته است، اما یا قطعه سازان اجازه افزایش قیمت محصولات خود را نداشته اند و یا خودروسازان آن را پیدا نکرده اند. فرصت خرید به قیمت واقعی که در نهایت به صنعت خودروسازی کشور لطمه می زند. مطمئناً مصرف کننده نهایی به پایان خواهد رسید.
عضو هیئت مدیره انجمن سازندگان قطعات یدکی با اشاره به ظرفیتهای مهم این بخش در اقتصاد ایران، تصریح کرد: در دوره برجام و زمانی که خودروسازانی مانند پژو یا سیتروئن وارد ایران شدند، ایران OEMها توانستند قراردادهای خود را با آنها نهایی کنند و به این ترتیب کیفیت برخی قطعات نیز مورد تایید قرار گرفت، اما در نهایت امکان اجرای پروژه های مشترک فراهم نشد. بنابراین باید بدانیم که صنعت قطعه سازی ایران ظرفیت بالایی برای تولید محصولات با کیفیت دارد.
جلالی ادامه داد: وقتی این ظرفیت با قیمت گذاری دستوری، کمبود نقدینگی، بدهی معوق و مشکلات عدیده در سیاست گذاری و تصمیم گیری مواجه می شود، در نهایت ما را از استفاده از همه توانمندی های موجود در این حوزه باز می دارد. بنابراین با تصمیمات بد و سیاست های بد آنچه را که ترامپ و تحریم ها نتوانستند علیه صنعت خودروسازی ایران انجام دهند را اجرا کردیم.
انتهای پیام