اخبار اقتصادی روز

با تسهیل روابط عمومی در مدل اقتصادی سازمان تجدید نظر کنید

به گزارش خبرگزاری ای بی اس نیوز ، تحولات روزافزون جهانی، رشد سریع فناوری و محیط پر از تغییرات، برنامه ها و اقدامات سازمان ها را تحت تأثیر قرار می دهد و این تحول شامل امواجی از اختلال در عملکرد، فناوری، ثبات و پویایی سازمان ها و روابط عمومی است. به عنوان بخشی از این اکوسیستم، از این تغییرات جدا نبوده و به عنوان یکی از بازیگران اصلی کارآفرینی در سازمان‌ها، فرصت‌های جدیدی را برای داشتن یک برنامه ارتباطی جهانی به منظور نوسازی مدل اقتصادی خود ایجاد و استفاده می‌کند. و همچنین تهدیدات ناشی از این تغییرات را مدیریت کنید.

اما علیرغم همه تلاش‌ها و اقداماتی که در حوزه ارتباطات و روابط عمومی انجام شده است، بررسی‌ها نشان می‌دهد که کمتر توانسته‌اند به رسالت خود و داشتن یک برنامه ارتباطی در راستای نوسازی جامعه عمل کنند. شرکت. مدل، و اکنون سوال اصلی این است که “روابط عمومی چگونه می تواند برای نوسازی مدل کسب و کار در سازمان تلاش کند و چه نوع سیستم برنامه ریزی و الزامات نهادی را می طلبد؟”

امروزه به نوعی در دهکده ای جهانی زندگی می کنیم و روند استفاده از فناوری های نوین مانند هوش مصنوعی و ابزار روز به روز در حال افزایش است و به همین ترتیب پیشبرد اهداف سازمان و رضایت ذینفعان به شدت به این امر بستگی دارد. سرعت تبادل اطلاعات و ارتباطات وابسته شده است و هر سازمانی که دایره اطلاعات و ارتباطات وسیع تری داشته باشد از قدرت و سرعت پیشرفت بیشتری برخوردار خواهد بود و در پاسخ به تغییرات محیطی و رقابت از آن برخوردار خواهد شد. البته سرعت عمل بیشتری داشته باشید.

روابط عمومی، هوشمند و مجهز به ابزارهای نوین، به دلیل نقش ارتباطی که از سازمان می پذیرد و به عنوان واسطه بین محیط داخلی و خارجی سازمان، نقش اساسی در تسهیل، تنظیم و انتقال اطلاعات بین داخلی و خارجی دارد. عناصر خارجی سازمان سازمان و به معنای نوسازی مدل. شرکت ها از در اختیار داشتن این اطلاعات متاثر می شوند.

در شرایط رقابتی امروز، ایجاد استراتژی‌های جدید، تحقق فرصت‌های کارآفرینی، توسعه فناوری‌ها، قابلیت‌ها و ارائه محصولات و خدمات مستلزم تغییر در مدل‌های کسب‌وکار است و سازمان‌ها باید عناصر کلیدی شرکت را مدرن‌سازی کنند و کار خود را با فرصت‌های محیطی تطبیق دهند. این مهم مستلزم بازنگری ساختاری و رفتاری سازمان‌ها برای بهره‌گیری از فرصت‌های مشابه و مدیریت و کاهش تهدیدهایی است که منجر به پیدایش مدل‌های جدید کسب‌وکار می‌شود و در این راستا روابط عمومی هوشمند نقش آفرینی می‌کند. رصد مستمر شاخص های محیط کسب و کار برای تصمیم گیران و تصمیم گیران سازمان از ابعاد و وظایف عملکردی در سازمان مهم تر و حیاتی تر است.

نوآوری مدل کسب و کار یک حوزه نوظهور تحقیق در ادبیات کارآفرینی سازمانی و تجدید استراتژیک کسب و کار است که فرصتی را برای به دست آوردن مزیت های رقابتی جدید با همسو کردن بلوک های سازنده کسب و کار با تغییرات محیطی و روابط عمومی در این شرایط ارائه می دهد. نمی تواند مهم باشد

مدل کسب و کار به طراحی یا معماری سازمان برای ایجاد، انتقال و کسب ارزش اشاره دارد که شامل ابعاد اساسی ارزش پیشنهادی، تقسیم بندی مشتری، نحوه تولید و توزیع ارزش و جریان درآمد شرکت می باشد. به عبارت دیگر، مدل کسب و کار به چه ارزش پیشنهادی، برای چه کسی، چگونه و چرا اشاره دارد؟

تجدید الگوی اقتصادی به شرکت ها و کارآفرینان به عنوان بازیگران اصلی اکوسیستم کارآفرینی محدود نمی شود و سایر نهادها مانند روابط عمومی باید علاوه بر اصلاح و نوسازی مدل های اقتصادی خود (مدل های ارتباطی و…) به طور مساوی عمل کنند. تاثير گذار. در نوسازی مدل های اقتصادی سازمان و از این مسیر با توجه به تأثیری که بر نتایج سازمان خواهند داشت (درآمد، بهبود بهره وری و …) به طور قطعی نقش و جایگاه خود را در سازمان خواهند یافت. و در نظر گرفته خواهد شد. به عنوان یکی از مهمترین ارکان آن.

محمدحسن ترابی، مدیر روابط عمومی و مشتریان بانک صنعت و معدن

absnews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا