بالاترین رکورد ترافیک گوگل در فینال جام جهانی 2022 شکسته شد

قبل از شروع بازی، این شرکت اینترنتی ویژگی های جدیدی را منتشر کرده بود تا به تثبیت جایگاه خود به عنوان منبع آخرین اخبار کمک کند. یافتن لیستی از مسابقات آینده و اطلاعات مربوط به آنها آسان تر بود و کاربران تلفن همراه می توانستند اعلان ها را برای کشورهای شرکت کننده که می خواهند سفارشی کنند.
به گزارش وب سایت تک رادار، تمایل گوگل و توییتر برای رفع نیازهای طرفداران جام جهانی بدون شک به این پلتفرم ها کمک کرده است تا یکی از بهترین پلتفرم ها برای رویدادهای جهانی مانند جام جهانی فوتبال باقی بمانند.
به گزارش ای بی اس نیوز، ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل یک روز پس از فینال جام جهانی 2022 در توییتی اعلام کرد: موتور جستجوی گوگل در فینال جام جهانی فوتبال رکورد بیشترین ترافیکی که در 25 سال گذشته داشت را شکست. انگار تمام دنیا دنبال موضوعی می گشت.
مدیر عامل گوگل اعلام کرد که ترافیک موتور جستجو در روز فینال جام جهانی فوتبال در 18 دسامبر 2022 رکوردهای قبلی خود را در زمان برگزاری مسابقات شکست.
انتهای پیام
طبق یک پست وبلاگ توییتری، هشتگ جام جهانی 2022 (WC2022) 147 میلیارد بار مشاهده شد که بیشتر از جام جهانی 2018 و بیش از دو برابر تعداد بازی های المپیک 2020 توکیو بود.
بر اساس توییت های ارسال شده در دقیقه، دو بازی پرطرفدار آرژانتین – فرانسه و کرواسی – برزیل بودند که در بین پنج بازی پرطرفدار قرار گرفتند. و لیونل مسی بیشترین بازیکن مورد بحث در این شبکه اجتماعی بود.
پیچای و ماسک تنها مدیران فناوری نیستند که هیجان خود را در فینال ابراز می کنند. تیم کوک، مدیر عامل اپل در توییتر، این بازی را یکی از فوق العاده ترین بازی هایی که تا به حال دیده است توصیف کرده است.
گوگل تنها شرکتی نبود که در فینال جام جهانی فوتبال شاهد حجم بالای ترافیک بود. ایلان ماسک، مدیرعامل توییتر در توییتی اعلام کرد که پس از گل فرانسه، رکورد ۲۴ هزار و ۴۰۰ توییت در ثانیه روی این پلتفرم ارسال شده است.