سایر موضوعات

همه واگن های باری مجهز به کفش های ترمز بودند

مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: در حال حاضر تمامی واگن های باری مجهز به کفشک ترمز هستند و ایرادات سیستم ترمز واگن ها تا حد امکان برطرف شده است.

به گزارش ای بی اس نیوز، سیدمیاد صالحی در اینستاگرام خود نوشت: سال ها به دلایل مختلف تقریبا 30 درصد واگن های باری شبکه با سیستم ترمز واگن خارج شده از مدار و به اصطلاح با شیر بسته تردد می کردند که باعث شد قطار باید در زمان هایی که باید حرکت کند. برای توقف، با افزایش طول خط ترمز مواجه می شود و دیرتر از حرکت متوقف می شود. تنها عامل تعیین کننده حداقل نیروی ترمز بود که برای یک خط ترمز 1000 متری با شیب 15 در هزار معادل 41 درصد وزن واگن در نظر گرفته شد که حداقل ضریب اطمینان است و یک سهل انگاری کوچک می تواند منجر به مشکلات بزرگ

به گفته وی، به همین دلیل از یک سال پیش این موضوع را به هیئت مدیره مطرح کردم و با اقدامات و برنامه ریزی طی سه ماه گذشته ابتدا در یکی از مناطق و به تدریج در سراسر شبکه واگن های باری ارسال شد. به کفشک ترمز مجهز شد و عیوب سیستم ترمز واگن ها حداکثر اصلاح شد و با نظارت 24 ساعته تقریباً تمامی واگن ها با دریچه باز کار می کنند و سیستم ترمز آنها در مدار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس گزارش های دریافتی، در حال حاضر نیروی ترمز معادل قطارهای باری با واگن های باردار حدود 55 تا 60 درصد وزن آن ها است که نویدبخش ارتقای امنیت در این حوزه است. با تلاش همکاران عزیز مشکل حدود 5000 واگن شیر بسته در این سه ماه برطرف شد و انشالله دیگر اجازه اطمینان کم را نخواهیم داد.

صالحی با بیان اینکه صرف امنیت یک سرمایه گذاری است و قطعا در بلندمدت منجر به کاهش قابل توجه هزینه ها می شود، افزود: البته توجه به امنیت ابعاد مختلفی دارد و این اقدام یکی از موضوعاتی است که در دوره ها مطرح می شود و تلاش های مختلفی در حال انجام است. در این رابطه. دامنه ادامه دارد. امنیت بالا یکی از عناصر مهم شعار «راه آهن قوی، ایران قوی» است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا