یکی از مهمترین مسائل پیرامون خودروهای برقی و گسترش فروش آنها، بحث باتری خودروهای برقی است. خودروسازان و شرکت های باتری سازی در تلاش هستند تا باتری های کارآمدتری تولید کنند تا برد خودروهای برقی را افزایش دهند و البته زمان شارژ را کاهش دهند. باتری پاناسونیک 4680 یکی از آخرین دستاوردهای ژاپنی در این زمینه است.
پاناسونیک اخیرا ادعا کرده است که از تجربه 30 ساله خود در تولید باتری های لیتیوم یون استوانه ای برای تولید باتری های سری 4680 با کارایی بالا استفاده کرده است. این باتری ها چگالی انرژی بالایی دارند و راندمان برد خودروهای الکتریکی را تا 500 درصد (5 برابر) افزایش می دهند.
پاناسونیک در حال حاضر باتری های سری 2170 را برای استفاده در خودروهای الکتریکی تولید می کند. به گفته این شرکت، باتری های 4680 پیشرفت قابل توجهی نسبت به سری 2170 دارند.
تولید باتری پاناسونیک با انرژی تجدید پذیر
استفاده از سلول های کمتر همراه با افزایش بازده انرژی، فرآیند مونتاژ باتری جدید پاناسونیک را کارآمدتر می کند. این همچنین هزینه کلی خودروهای الکتریکی را کاهش می دهد. زمانی که تعداد زیادی خودروی الکتریکی با استفاده از باتری های پاناسونیک تولید شود، هزینه کل تولید هر کدام نسبت به مدل های فعلی کاهش می یابد. البته مونتاژ 4680 باتری با ظرفیت بیشتر در هر سلول نیاز به فناوری پیشرفته تر و تجربه بالاتری دارد.
تولید باتری پاناسونیک 4680 به زودی در کارخانه Wakayama آن در غرب ژاپن آغاز خواهد شد. این کارخانه علاوه بر تولید باتری های جدید به مرکز نمایش محصولات جدید و روش های تازه کشف شده این شرکت ژاپنی تبدیل خواهد شد. پاناسونیک تخمین می زند که از مارس 2025 تولید این باتری ها را با 400 کارمند آموزش دیده آغاز خواهد کرد. این شرکت ژاپنی از منابع انرژی تجدیدپذیر برای بهره برداری از کارخانه واکایاما برای دستیابی به فرآیند تولید سازگار با محیط زیست استفاده خواهد کرد. پاناسونیک تصمیم گرفته است تا سال 2029 تولید کربن تمام 20 خط تولید را به صفر برساند.
منبع خبر: https://digiato.com/car-news/panasonic-battery-provides-five-times-the-range-for-electric-vehicles
تحریریه ABS NEWS | ای بی اس نیوز