به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدمهدی مشکوری تهیه کننده ببایی قهرمان در ابتدای این نشست که به درخواست وی با 30 ثانیه سکوت برای بچه های غزه آغاز شد، گفت: ایده این کار شکل گرفت. زمانی که سریال دوبعدی ببایی پرمخاطب ترین برنامه شبکه کودک بود. ما این سریال را در سال 1375 تولید کردیم و تا سال 1398 درگیر این سریال بودیم و این کار مخاطبان جوان بود و به فکر ساخت یک فیلم انیمیشن برای این مخاطب وفادار افتادیم.
این تهیه کننده گفت: گروه سنی نوجوان از انیمیشن انتظار کیفیت بالایی دارد که نمی توانیم به آن برسیم. اما برای یک کودک می توانید با رنگ و لاک کار خوبی انجام دهید. من می دانم که این ژانر ممکن است برای این جشنواره چندان مناسب نباشد زیرا قهرمانی است که برای کودکان ساخته شده است.
محمدمهدی مشکوری ادامه داد: تخصص تیم ما تولید مجموعه های تلویزیونی کودک و نوجوان است. جنسیت کودکان در کشور ما بسیار محروم و مظلوم است اما خوشبختانه جشنواره فجر امسال توجه ویژه ای به حوزه کودک و نوجوان داشت.
این تهیه کننده گفت: صنعت انیمیشن توانایی صادرات و کسب درآمد زیادی را دارد و اگر به این حوزه توجه جدی شود اتفاقات خاصی رخ می دهد. ما هم سعی کردیم یک اثر بین المللی بسازیم چون بچه ها در همه جای دنیا یک رنگ و شکل دارند.
وی گفت: یک پروژه انیمیشن حدود 2 تا 3 سال طول می کشد و حدود 200 تا 300 نفر در آن شرکت می کنند. بنابراین، انتقاداتی که به انیمیشن وارد می شود باید بر اساس این شرایط خاص باشد.
مشکوری گفت: «بابای هیرو را با همکاری سازمان آئوج ایجاد کردیم. »
حسین صفرزادگان کارگردان این انیمیشن گفت: روند تولید انیمیشن بسیار پیچیده است و تمام مراحل آن مهم است اما سخت ترین قسمت انیمیشن قسمت مدیریت است. در نتیجه نمی توان روند تولید انیمیشن را با روند تولید فیلم مقایسه کرد.
حسینی دیگر کارگردان این اثر درباره تکنیک ساخت این انیمیشن توضیح داد: تکنیک اصلی قهرمان سه بعدی است و برای نمک بیشتر فصل های دو بعدی اضافه شد.
وی ادامه می دهد: «ما در ایران با نرم افزارهای محدود کار می کنیم، اما در این پروژه از نرم افزارهای مدیریت پروژه جدید استفاده کردیم. خدا را شکر بچه های ایرانی بسیار خلاق و توانمند هستند. در این پروژه بچه هایی بودند که امروز دیگر ایرانی نیستند. این موضوع از یک طرف مایه مباهات است و از طرف دیگر شرم آور است که این استعدادها دیگر در ایران نیست.
مقداد اخوان نویسنده بی بای قهرمان گفت: دستور ساخت فیلم داستانی سریال ببایی داده شده است. برای نوشتن این متن به این فکر کردم که یک ببی چه کاری می تواند انجام دهد و چه کاری نمی تواند انجام دهد. هدف من این بود که قهرمانی باشم که امید بدهد و به بچه ها بگوید برای آنچه می خواهند تلاش کنند. در همین راستا داستان ها و شخصیت های کوچکی شکل گرفت.
پویا صفا آهنگساز این اثر گفت: برای من سخت بود چون تیم بسیار بزرگی داشتیم. علاوه بر آهنگسازی، کل سوال صدا در این انیمه در دستان من بود. من سال هاست که موسیقی انیمیشن کودک می سازم. ساخت موسیقی برای کودک باید تخیلی تر باشد. من هم سعی کردم موسیقی این اثر را به استانداردهای جهانی نزدیک کنم. برای اولین بار در موسیقی این اثر از هوش مصنوعی استفاده کردیم.
مشکوری گفت: در بحث دوبله با مردم کار کردیم و فقط در زمینه موسیقی از هوش مصنوعی استفاده کردیم.
مشکوری درباره پخش بین المللی گفت: ما سعی کردیم در این کار عناصر بین المللی را رصد کنیم و مذاکرات جدی در این زمینه انجام شد. امیدواریم مخاطبان وفادار ما نیز در اکران عمومی حضور پررنگی داشته باشند.
وی درباره تولید محصولات ثانویه بی بای هیرو توضیح داد: در حوزه سریال ببای در راستای بازاریابی نیز کارهایی را انجام داده ایم. قطعا برای این منظور ساخته شده و در بازار موجود است.
مشکوری بیان کرد: 12 عنوان سریال با هدف جوانان و کودکان کار کرده ایم. ما اکنون در سطح کشور فعالیت می کنیم و نتایج ما کار یک شرکت یا تیم در تهران نیست.
میشم حسینی درباره سبک تولید گفت: پروژه ببایی قهرمان همه طراحی ها بود. بخشی از آنچه می بینیم این است که انیمیشن به سمت وضوح ساده سازی حرکت کرده است. اما به نوعی قهرمان سخت ترین مسیر را در همه ابعاد طی کرد. اگر هنر انیمیشن را از هنرمند بگیریم و به ماشین بسپاریم، چیزی از انیمیشن باقی نمی ماند.
رکنا نیوز