راهنمای متقاضیان برای دریافت مجوز کار خارجی
برای اطلاع از مراحل ثبت نام و فرآیند درخواست مجوز دفتر کار و مشاغل غیردولتی خارجی، راهنمای صدور مجوز در اختیار متقاضیان و علاقمندان قرار می گیرد.
به گزارش ای بی اس نیوز، در حال حاضر دفاتر و موسسات هدایت شغلی و کاریابی ضمن شناسایی و رصد نیازهای بازار کار، به طور مستمر از توانمندی های خود برای جذب و به کارگیری نیروی کار مورد نیاز بازار استفاده می کنند.
آخرین آمار تعداد موسسات کاریابی حاکی از وجود هزار و 300 شغل غیردولتی داخلی و 198 شغل غیردولتی خارجی در کشور تا پایان سال 1401 است که در مجموع 1543 شغل دولتی و خصوصی را شامل می شود.
بر اساس اعلام محمود کریمی بیرانوند – معاون استخدامی وزارت تعاون، کار و حمایت اجتماعی – هم اکنون نزدیک به 185 پروانه کار خارجی در 20 استان کشور وجود دارد و در صورت تخلف از این مشاغل مطابق مقررات. در ادارات کار، شوراهای فنی استان ها و شورای فنی مرکزی رسیدگی می شود.
داوطلبان اشتغال زایی در خارج از کشور می توانند با مراجعه به درگاه ملی پروانه کسب و ثبت درخواست خود در آنجا منجر به صدور مجوز شوند.
در همین راستا و به منظور اطلاع متقاضیان از مراحل ثبت نام و مراحل اخذ مجوز، گزارش راهنمای ثبت درخواست مجوز آژانس غیردولتی خارجی راهنمایی حرفه ای و The job در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.
متقاضیان دریافت مجوز از دفتر شغلی و استخدامی غیردولتی خارجی برای تکمیل کلیه مراحل صدور مجوز به صورت الکترونیکی می توانند به سیستم دسترسی داشته باشند. https://karyabi-mojavvez.mcls.gov.ir بازدید کنید.
مراحل بعدی ثبت نام عبارتند از:
ورود خودکار به سامانه احراز هویت یکپارچه وزارت تعاون، کار و حمایت اجتماعی و بر اساس اطلاعات هویتی
به سیستم اصلی برگردید و گزینه درخواست مجوز را انتخاب کنید
ارجاع خودکار به پورتال ملی صدور یکپارچه پروانه کسب، ثبت درخواست و تکمیل اطلاعات
تکمیل اطلاعات هویتی با توجه به انتخاب نوع و ماهیت شغل
اطلاعات استخدامی مانند نام، نوع و محل فعالیت را پر کنید
ثبت اطلاعات استخدامی و سوابق کاری
بارگذاری کلیه مدارک و مدارک مرتبط از جمله عکس پرسنلی، گواهی تحصیل، کارت جدایی و عدم سوء پیشینه
دانلود طرح توجیهی کشور مقصد
در مرحله آخر پس از تایید اطلاعات ثبت شده، کد رهگیری به متقاضیان تخصیص داده می شود تا از قسمت پیگیری صفحه ورود کاربر، از روند بررسی درخواست مجوز اطلاع حاصل شود.
اداره کل استان در صورت نقص یا اشتباه در اطلاعات و مدارک بارگذاری شده، درخواست متقاضی را به صفحه ویرایش اطلاعات و اسناد ارجاع می دهد.
پس از تایید مدارک جلسه شورای استان جهت احراز صلاحیت حرفه ای تشکیل و در صورت تایید صلاحیت فردی داوطلب در مراجع ذیصلاح قضایی مورد ارزیابی قرار می گیرد.
پس از تایید صلاحیت فردی، صفحه بارگیری سپرده تضمینی بانکی فعال می شود که باید طبق ضوابط مصوب شورای مرکزی تهیه و ارسال شود.
متقاضی پس از تایید ضمانت نامه بانکی حسن انجام کار توسط اداره کل استان، هزینه ابطال تمبر را به شماره حساب دریافتی از سازمان مالیاتی استان واریز و اطلاعات فاکتور مربوطه را بارگذاری نماید.
در پایان با تایید فاکتور بارگذاری شده توسط اداره کل استان، مجوز الکترونیکی در قالب کد QR صادر می شود و متقاضی برای دریافت مجوز فیزیکی به اداره کل استان مراجعه می کند.
به گزارش ای بی اس نیوز، مراکز کاریابی و راهنمایی شغلی ابزاری قدرتمند برای دولت در شناسایی فرصتهای شغلی و تامین نیروی کار هستند و کمک زیادی به ایجاد شغل، کاهش بیکاری و ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار کار میکنند.
انتهای پیام