سایر موضوعات

اینفلوئنسرها در فرانسه زیر چاقوی قانون رفته اند



بر اساس قانون جدید تصویب شده در پارلمان فرانسه، فعالیت اینفلوئنسرها در شبکه های اجتماعی با هدف مقابله با تبلیغ محصولات و روندهای خطرناک سازماندهی می شود.

به گزارش ای بی اس نیوز، پس از تصویب این قانون توسط قانونگذاران مجلس ملی فرانسه، 342 سناتور از طیف های مختلف سیاسی به تصویب قانون ارائه شده توسط دو نماینده رای دادند. پس از رای گیری، اولیویا گرگوار، وزیر امور، بر تعهد نمایندگان پارلمان و کیفیت کار آنها تاکید کرد.

حدود 150000 اینفلوئنسر در فرانسه وجود دارد، اما اقدامات برخی از آنها مورد انتقاد فزاینده ای از سوی اینفلوئنسر مارکتینگ قرار گرفته است.

شاکیان شکایت های دسته جمعی را آغاز کردند و گزارشی تند از سوی آژانس ضد کلاهبرداری فرانسه منتشر شد.

هنوز عجیب است، یک خواننده رپ فرانسوی این مشکل را در یک جنگ دیجیتالی علیه کسانی که از طریق کمپین رسانه های اجتماعی خود “دزد نفوذ” نامیده است، ترکیب کرده است.

از تبلیغ محصولات خطرناک گرفته تا متهم کردن به کلاهبرداری، درخواست ها برای تنظیم مقررات اینفلوئنسرها در حال افزایش است. از روز چهارشنبه، به دو اینفلوئنسر معروف فرانسوی دستور داده شده است که پیامی از سوی آژانس ضد کلاهبرداری فرانسوی ارسال کنند و در مورد برخی از محتوای خود هشدار دهند.

بسیاری از اینفلوئنسرها مخاطبان کمی دارند، اما برخی از سلبریتی ها که میلیون ها طرفدار دارند، می توانند بر عادات مصرف کننده، به ویژه در میان جوانان تأثیر بگذارند.

بر اساس مفاد این قانون، اینفلوئنسرها از نظر قانونی به اشخاص حقیقی یا حقوقی گفته می شود که از اعتبار خود برای تبلیغ کالا و خدمات به صورت آنلاین در ازای دریافت حق الزحمه به مردم استفاده می کنند.

این قانون ترویج برخی اعمال مانند جراحی زیبایی و پرهیز درمانی و همچنین تبلیغ چندین دستگاه پزشکی را ممنوع می کند. همچنین تبلیغ محصولات حاوی نیکوتین را ممنوع می کند. شرط‌بندی ورزشی و قمار نیز مشمول قانون هستند: اینفلوئنسرها دیگر نمی‌توانند اشتراک‌های پیش‌بینی‌های ورزشی را تبلیغ کنند و تبلیغ بازی‌های پولی به پلتفرم‌هایی محدود می‌شود که از نظر فنی دسترسی به خردسالان را محدود می‌کنند. مجازات عدم رعایت این قانون حداکثر دو سال حبس و 30 هزار یورو جریمه نقدی خواهد بود.

این قانون همچنین صحنه هایی با حیواناتی که داشتن آنها ممنوع است را ممنوع کرده است. تصاویر تبلیغاتی، به عنوان مثال محصولات آرایشی، باید مشخص کنند که آیا روتوش شده اند یا از فیلتری استفاده می کنند که آنها را جذاب تر می کند.

چندین سناتور بر نیاز به تقویت ابزارهای مقامات نظارتی در آینده، از جمله مقامات اداره مبارزه با تقلب فرانسه و سازمان بازارهای مالی، تاکید کردند.

نمایندگان اینفلوئنسرها نیز سازماندهی شده اند. زمانی که مقدار پول از سقف معینی بیشتر شود، قرارداد کتبی اجاره داده می شود. این متن همچنین شامل اقداماتی برای پاسخگو کردن پلتفرم‌ها است.

در حالی که بسیاری از اینفلوئنسرهای موفق از خارج از کشور مانند دبی فعالیت می کنند، هدف این قانون اطمینان از این است که افرادی که خارج از اتحادیه اروپا، سوئیس یا EEA فعالیت می کنند می توانند بیمه مسئولیت را در اتحادیه اروپا دریافت کنند. هدف ایجاد صندوقی برای جبران خسارت قربانیان احتمالی است.

به گزارش یورونیوز، این اینفلوئنسرها باید نماینده قانونی در اتحادیه اروپا نیز تعیین کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا