اینترنت و تلفن نیمی از جمعیت استرالیا قطع شده است
اختلال شبکه مخابراتی اپتوس در روز چهارشنبه حدود نیمی از جمعیت کشور را بدون اینترنت و تلفن همراه کرد و فرآیند پرداخت، حمل و نقل و سیستم های پزشکی نیز با مشکل مواجه شد.
به گزارش ای بی اس نیوز، این اختلال اولین بار روز چهارشنبه ساعت چهار بامداد به وقت محلی گزارش شد و ساعت 17 و 30 دقیقه بعد از ظهر بود که اپتوس اعلام کرد که فعالیت هایش به حالت عادی بازگشته است.
حدود 10 میلیون استرالیایی یا 40 درصد از جمعیت استرالیا مشترک Optus هستند و در طول روز نمی توانند از تلفن، اینترنت پهن باند یا تلفن ثابت استفاده کنند.
بیمارستان ها قادر به برقراری تماس تلفنی نبودند، مشاغل کوچک قادر به پردازش پرداخت های الکترونیکی نبودند و شبکه های برق و خدمات تاکسی آنلاین در برخی شهرها مختل شده است.
این حادثه انتقادهایی را در مورد ثبات شبکه مخابراتی استرالیا از جمله Optus که متعلق به شرکت مخابرات سنگاپور است، برانگیخت.
وزیر ارتباطات استرالیا میشل رولند گفت: «مشتریان به وضوح از این موضوع عصبانی بودند و Optus باید به درستی پاسخ دهد. وی افزود: دلیلی برای این اختلال ارائه نشده است، اما این اختلال در شبکه اپتوس رخ داده و پیامدهای گسترده ای برای تلفن همراه و خدمات اینترنت ثابت و همراه برای مشتریان اپتوس داشته است.
Optus 14 ماه پیش یکی از بزرگترین نقض های سایبری استرالیا را گزارش کرد، اما مدیر عامل شرکت، کلی بایر-رزمارین گفت که او معتقد نیست که آخرین اختلال در نتیجه یک حمله سایبری بوده است.
به گزارش رویترز، بر اساس قوانینی که پس از حمله سایبری Optus در سال 2022 معرفی شد، مشاغل استرالیایی باید ظرف 72 ساعت یک حمله سایبری را به دولت گزارش دهند.
انتهای پیام