زمینه را برای ابلاغ «دستورالعمل برگزاری و صدور مجوز تجمعات و راهپیمایی های قانونی» فراهم کنید.

به عبارت دیگر، فرمان عفو رهبر معظم انقلاب بیش از هر چیز، نخبگان، احزاب و تشکل های سیاسی را به گفت و گوی سیاسی بر اساس اصول مشترک جمهوری خواهی و اسلام، با در نظر گرفتن اخلاق سیاسی، با محوریت محوری دعوت می کند. حل مشکلات واقعی کشور برای افزایش امید، وحدت و وفاق، همبستگی اجتماعی و ملی، حرکت به سمت رقابت سیاسی مبتنی بر عقلانیت، همسایگی با دشمن برای منصرف کردن او از اقدامات خصمانه و تحریم های ظالمانه و نیز تبیین و تبیین موضوع حقایق در برابر ظلم رسانه ای دشمن و تاکید بر این اصل که انقلاب ایران پس از 4 دهه همچنان زنده و شکوفا است و منطبق بر الگوی حکومت داری برآمده از اسلام ناب یا به عبارتی اسلام گرایی، تسامح است. ، خویشتن داری، انسان سازی و دعوت به اصلاح از اصول آن و مبانی ذاتی – اسلام گرایی مکتب انقلاب در کنار جمهوری خواهی آن. این منطقی است و اساساً اسلام گرایی بدون جمهوری خواهی و جمهوری خواهی منهای اسلام گرایی محقق نمی شود.
این اصل در راهپیمایی حماسی 21 میلیونی 22 بهمن 1401 به خوبی تجلی یافت و ملت سرافراز ایران با حضور حماسه سازان آن ضمن رد روایات مبتنی بر تفرقه بین دولت و مردم، بار دیگر پیوند را نشان داد. بین مردم و نظام با وجود برخی مسائل اقتصادی و معیشتی. نشکن است و نظام جمهوری نیز مانند اسلامش در نزد آنان از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است و امام جامعه که هم پاسدار جمهوریت است و هم اسلام، خط قرمز آنان است.
به گزارش ای بی اس نیوز، به نقل از وزارت کشور، متن بیانیه معاون سیاسی وزارت کشور در خصوص دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر عفو برخی از محکومان حوادث اخیر به شرح زیر است: با پیروزی انقلاب تا به امروز، دشمنان جمهوری اسلامی ایران سعی در ایجاد اختلاف و تفرقه بین ملت و نظام و دو قطبی شدن جامعه، تضعیف وحدت ملی و وفاق اجتماعی ایرانیان و برهم زدن روند توسعه کشور داشته اند. ، و این دشمنی در حوادث و حوادث مختلف سیاسی-امنیتی خود را نشان داده است.
فرمان ایشان در واقع فرصتی برای بازگشت کسانی است که علیه نظام اجتماعی اقدام کرده اند و پیام مهمی برای نخبگان سیاسی و اجتماعی و صاحبان افکار و عقاید و مردم ملت بزرگ ایران است. . که باید بذر عشق و دوستی را برای آینده کشور بکارند، ادغام ملی را بر اختلافات فرقه ای، قومی و مذهبی ترجیح دهند.
لذا با گشودن فضای جدیدی از همدلی اجتماعی در کنار تأکید دیگر معظم له بر جهش علمی و پیشرفت جهانی، جهاد تبیین، گسترش معنویت در جامعه، خدمت صادقانه، فعال سازی حلقه های میانی و… .، نقشه راه مهمی برای دولت خدمتگزار، نخبگان، شخصیت ها، چهره ها، گروه ها و گرایش های سیاسی و اجتماعی.
معاون سیاسی وزارت کشور با صدور بیانیه ای فرمان عفو مقام معظم رهبری را فراخوانی از نخبگان سیاسی، احزاب و تشکل ها برای تمرکز بر حل مشکلات واقعی کشور به منظور افزایش امید، وحدت، وفاق اجتماعی و همبستگی ملی، برای تحدید حدود دانست. مرزبندی با دشمن و روشن شدن حقایق برای مقابله با استبداد رسانه ای آنها.
معاونت سیاسی وزارت کشور همچنین در چارچوب اهداف و مأموریت های خود و ادامه روند قبلی، به گفت و گوی سیاسی در قالب «خانه احزاب ایرانی» و برگزاری نشست های دوجانبه یا چند جانبه با احزاب می پردازد. ، گروه ها و شخصیت های سیاسی بر اساس اصول مشترک و ارائه الگوی جدید فعالیت حزبی و حزبی، حرکت در چارچوب قانون، مسئولیت پذیری احزاب و تلفیق تلاش ها برای حل مسائل و مشکلات در سایه اعتماد متقابل، توانمندسازی سیاسی احزاب به وکالت اعتراضات قانونی و پیگیری تصویب قانون ویژه در این خصوص در شورای اسلامی، نهادینه کردن حق ابراز اعتراض در اصل 27 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، فعال کردن ظرفیت قانون اساسی برای دعاوی سیاسی. – آگاهانه و سازنده اجتماعی و زمینه سازی برای ابلاغ «دستورالعمل نحوه تشکیل و صدور مجوز تجمعات و راهپیمایی های قانونی» اتخاذ می شود.
انتهای پیام
رویکرد جمهوری اسلامی در حوادث اخیر به نارضایتیهای اجتماعی ملی، صبر و تلاش جمیل برای روشن کردن زوایای پنهان و فاصلههای تاریک مورد هدف دشمن، تحمل حداکثری در برخورد با معترضان متاثر از تلقین و هیاهوی رسانهها و عینیت مقام معظم رهبری. سخنان سخنران در تبیین حق اعتراض و تفکیک آن از اخلال به سه مولفه; گفت و گو، انتقاد و اعتراض در جهت اصلاحات بود که در نهایت منجر به تصمیم رهبر معظم انقلاب برای صدور حکم عفو شد.
نگاه بلند و سخاوتمندانه مقام معظم رهبری به رویکرد نوآورانه سران قوا در خصوص عفو گسترده نشان می دهد که نظام مردم سالار دینی بدون بن بست و با صلابتی مثال زدنی در عین خیرخواهی می تواند فرصت های جدیدی را برای کشور بگشاید. . . چه واقعیتی است که در نظام اسلامی برخاسته از مشارکت سیاسی مردم، سرمایه اجتماعی و رضایت جامعه از مشروعیت سیاسی از وحدت مفهومی برخوردار است و دشمن بر فرسایش سرمایه اجتماعی متمرکز می شود.