ایران گیاهان دارویی خود را صادر می کند

انتهای پیام
به گزارش ای بی اس نیوز، علیرضا پیمان پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت درباره برگزاری کارگاه آموزشی گفت: در قالب طرح مشترک سازمان توسعه تجارت ایران و مرکز تجارت بین الملل (ITC) و با همکاری وزارتخانه جهاد کشاورزی کارگاه آموزشی 3 روزه با عنوان بازاریابی و برندسازی در زمینه گیاهان دارویی برگزار می شود.
در این مراسم میرهادی سیدی مشاور بین المللی سازمان توسعه تجارت و مدیر پروژه مشترک سازمان توسعه تجارت ایران و مرکز تجارت بین الملل بر مشاوره استفاده و اطلاعات مشاوران بین المللی ITC تاکید کرد و افزود: تنها 40 درصد میزان فروش محصولات تولیدی در بازارهای بین المللی رقابت پذیری محصول به قیمت و کیفیت محصول مربوط می شود و بقیه عوامل موثر بر فروش و صادرات شامل عناصری مانند بازاریابی و برندسازی مناسب می باشد که نشان دهنده اهمیت و ضرورت ارتقای دانش تجار ایرانی است. و تولیدکنندگان در این حوزه.
لازم به ذکر است در روز اول این کارگاه آموزشی مباحث مرتبط با بازاریابی و برندسازی، استراتژی بازاریابی و برندسازی، اطلاعات بازار و برندسازی و شناسایی برند ارائه شد و در یک برنامه عملیاتی و عملی، گروه های کاری بین شرکت کنندگان دوره و عناصر آموزشی تمرین شده است.
وی با بیان اینکه این کارگاه از روز یکشنبه 7 آذرماه به مدت 3 روز برگزار می شود، افزود: در این کارگاه آموزشی مباحث مرتبط با بازاریابی و برندسازی توسط سباستین یوآنیتیس، کارشناس بین المللی ITC به حدود 45 شرکت ایرانی آموزش داده می شود. فعال در زمینه تولید و صادرات. داروهای گیاهی از سراسر کشور و نمایندگانی از وزارت جهاد کشاورزی، سازمان توسعه تجارت و برخی ارگان های دولتی در حال آموزش هستند.
بر اساس اطلاعیه سازمان توسعه تجارت، در روزهای آینده نمونه های موفق تعاملات بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ و مذاکرات فروش بین المللی، قیمت گذاری و توزیع و کانال های بازاریابی، برندسازی و فروش استراتژی (نیازسنجی) و تعدیل و انطباق نیازسنجی، آموزش و نسخه ارائه خواهد شد برنامه کار اولیه طراحی و ارائه می شود.
رئیس سازمان توسعه تجارت از برگزاری دوره های آموزشی بازاریابی و برندسازی در حوزه گیاهان دارویی خبر داد و ابراز امیدواری کرد تجارت ایران در این زمینه رشد کند.
در مراسم افتتاحیه این کارگاه آموزشی، «محمدمهدی برومندی» معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به کسب رتبه اول ج. در سطح منطقه، برنامه ریزی تا پایان دوره وزارت جهاد کشاورزی را برجسته کرد. حمایت از این بخش و افزایش سطح زیر کشت گیاهان دارویی به 500000 هکتار.
وی همچنین افزود: در زمینه تولید و بازاریابی ارگانیک گیاهان دارویی که یکی از برنامه های ITC نیز می باشد، می توان از کمک و مشاوره این مرکز نیز استفاده کرد.