اخبار اقتصادی روز

امکان حمل 10 میلیون تن بار در کریدور شمال – جنوب وجود دارد

14:15 24 مهر 1403

جبارعلی ذاکری مدیرعامل راه آهن در دیدار با همتای آذربایجانی خود گفت: راه آهن ایران و آذربایجان همکاری های بلندمدتی دارند و امیدواریم با توجه به اقدامات مشترک دو کشور در خصوص خطوط ریلی این همکاری ها ادامه داشته باشد. .

وی ادامه داد: با توجه به تحولات در حال وقوع در منطقه، نیاز به حمل کالا از روسیه به اقیانوس هند و بالعکس افزایش یافته است و این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: حمل و نقل مشترک کالا بین روسیه، آذربایجان، ایران و در نهایت کشور مقصد هند باید تکمیل و طرح افزایش کالاهای ریلی ایران و آذربایجان در دستور کار قرار گیرد.

وی بیان کرد: در حال حاضر در 5 نقطه به کشورهای CIS متصل هستیم و بر اساس برآوردها امکان انتقال سالانه 10 میلیون محموله از کریدور شمال – جنوب وجود دارد.

ذاکری گفت: همچنین مذاکرات جدی با روسیه در خصوص اتصال خط ریلی رشت – آستارا انجام دادیم و امیدواریم این پروژه در مدت زمان کوتاه تری به اتمام برسد.

مدیرعامل شرکت راه آهن تایید کرد: در حاشیه اجلاس بریکس مسائل راه آهن ایران و آذربایجان مطرح می شود و در این راستا پیشنهادی از روسیه دریافت کردیم که کریدور جدید شمال-جنوب بین ایران و روسیه را در اختیار داشته باشیم. دستور کار

ضرورت تداوم همکاری ایران و آذربایجان برای تکمیل خط ریلی آستارا

مدیرعامل راه آهن تصریح کرد: تعدادی از شرکت های حمل و نقل بین المللی ایرانی فعالیت های خوبی را آغاز کرده اند و این اقدامات مثبت باید توسط دو کشور ایران و آذربایجان فعال شود. وی گفت: با احداث کریدور باکو جنوب تا ایستگاه آستارا ظرفیت حمل بار در این جاده به 15 میلیون تن می رسد.

وی ادامه داد: از شرکت های حمل و نقل کشور خواسته ایم تا قبل از تکمیل پروژه راه آهن رشت به آستارا، کریدور شمال به جنوب را به ظرفیت قابل قبولی برسانند.

وی گفت: ساخت این کریدور زمان زیادی می برد و تا تکمیل کریدور پیشنهادی رشت – آستارا باید از ظرفیت موجود شمال – جنوب نهایت استفاده را برد.

وی افزود: امیدواریم جلسات فنی راه آهن ایران و آذربایجان ادامه داشته باشد و شاهد همکاری بیشتر ایران و آذربایجان در حوزه ریلی باشیم.

رستم رئیس راه آهن آذربایجان در ادامه این برنامه گفت: در خصوص ایستگاه راه آهن آستارا علاقه مندیم در جلسات فنی راه آهن دو کشور مسائل فنی و فرعی آن مورد بررسی قرار گیرد تا بتوانیم این پروژه در اسرع وقت به اتمام برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا