سایر موضوعات

چالش های زیرساختی برای وسایل نقلیه الکتریکی

یکی از موانع استفاده از خودروهای برقی در مناطق شهری نبود زیرساخت برای ایستگاه های شارژ خودروهای برقی است.

به گزارش تحریریه خبرگزاری صنعت؛ مدیرکل ستاد مرکزی معاینه فنی خودرو تهران گفت: 83 درصد آلودگی هوا ناشی از دود اگزوز است.

آقای عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه هیات دولت در چهارم مرداد ماه 1402 گفت: با واردات خودرو در تلاشیم به سمت خودروهای آینده حرکت کنیم نه به سمت خودروهای گذشته، از جمله واردات خودرو. خودروهای برقی که با تکنولوژی روز در کشور تولید خواهند شد.

به گفته آقای پورمجیب مدیر کل تامین قطعات یدکی ایران خودرو؛ زیرساخت شارژ الکتریکی این خودروها باید در سراسر کشور توزیع شود.

با توجه به این؛ برای تسهیل این مسیر هم قوانین و هم مشوق هایی وجود دارد، از ساماندهی صنعت خودرو گرفته تا قانون هوای پاک و حضور وزارت نفت برای تسهیل این مسیر.

جواد اوجی وزیر نفت می گوید: برای سرمایه گذارانی که در این حوزه سرمایه گذاری می کنند، وزارت نفت میزان سوخت صرفه جویی شده را بر عهده گرفته است یا هزینه انتقال سوخت را پرداخت می کند و یا سرمایه را به نرخ فوب (قیمت تا سقف) پرداخت می کند. زمان تحویل در کشتی) از خلیج فارس حواله پرداختی.

بر اساس این گزارش؛ کمبود زیرساخت همچنان بزرگترین مانع در این مسیر است، به گفته عادل دمشچی، قائم مقام مدیرکل برق رسانی مپنا، پیش بینی می شود تا 3 سال آینده بیش از 1500 مکان برای خودروهای برقی در تهران ایجاد شود.

در شهریورماه سال جاری، ایستگاه شارژ میدان آزادی به بهره برداری رسید، بنابراین تعداد این ایستگاه ها در تهران، کرج و برخی شهرستان ها به 100 ایستگاه شارژ می رسد.

عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت می گوید: این شارژها حدود 40 کیلووات است، یعنی خودرو در کمتر از 50 دقیقه به سرعت شارژ می شود و مردم می توانند از عصر تا صبح خودروی خود را شارژ کنند.

عادل دمشچی، قائم مقام مدیرکل برق رسانی مپنا می گوید: ساکنان ساختمان می توانند بگویند ماشین برقی نداریم، چگونه می توان از برق شهری استفاده کرد؟ در پاسخ باید گفت: مدیر ساختمان از طریق نرم افزار می تواند ببیند چه مقدار برق مصرف شده و چه مقدار برق مصرفی در ساختمان ناشی از شارژ خودروی برقی بوده است.

بر اساس این گزارش؛ این سفر با خط تولید ایستگاه های شارژ سریع با ظرفیت 1200 دستگاه و 5000 دستگاه شارژر معمولی در مپنا راه اندازی شد و نصب 5000 دستگاه شارژر خودرو و 2000 دستگاه برای موتور سیکلت تا پایان سال 1403 برنامه ریزی شده است. . .

گزارش رضا صفری خبرنگار خبرگزاری صنعت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا