سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: مرکز مدیریت و کنترل خدمات مسافربری و پرواز نوروزی با هدف کاهش تاخیر پروازها در آستانه تعطیلات نوروزی با دستور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری آغاز به کار کرده است. .
به گزارش ای بی اس نیوز، جعفر یازرلو گفت: مرکز مدیریت و کنترل پرواز و خدمات مسافری نوروزی صبح امروز با حضور مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی، فرودگاه امام خمینی (ره) و نمایندگان شرکت های هواپیمایی و طی دستوری به طور رسمی راه اندازی شد. رئیس سازمان هواپیمایی کشوری.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: مرکز مدیریت و کنترل پروازهای نوروزی و خدمات مسافری فعالیت فرودگاهها و پایانههای مسافربری را به صورت آنلاین رصد کرده و در صورت از کار افتادن هواپیمای شرکتهای هواپیمایی با دقت بالایی تصمیمگیری میکند.
یازرلو با بیان اینکه یکی از وظایف ویژه این مرکز رعایت حقوق مسافران است تا هموطنان سفری راحت و ایمن را تجربه کنند، خاطرنشان کرد: نظارت بر تمامی فرودگاه ها به ویژه فرودگاه های پرتردد، مشکلات تداخلی شرکت ها، پردازش اطلاعات، پیگیری و کاهش تاخیرها امکان و ارتقای سطح خدمات هوایی در سفرهای نوروزی از جمله اهداف مرکز مدیریت و کنترل پروازهای نوروزی و خدمات مسافری است.
وی افزود: نمایندگان مجاز ایرلاین ها در مرکز کنترل پروازها با هدف همپوشانی و کاهش تاخیرها، در صورت بروز نقص فنی در پروازها، خدمات جایگزینی را به یکدیگر ارائه می کنند تا پروازها با تاخیر متوسط کمتری انجام شود. . در این مرکز نمایندگان شرکت های هواپیمایی در دو شیفت از ساعت 6 الی 15 و از ساعت 15 الی 14 با حضور مستمر در مرکز مدیریت و کنترل پرواز و در صورت سفرهای نوروزی از 3 اسفند 1401 کلیه پروازها و فرودگاه ها را رصد و رصد می کنند. در صورت تأخیر تا 24 فروردین 1402، این مرکز فرماندهی کار را به عهده می گیرد.
بر اساس اعلام سازمان هواپیمایی کشوری، وی کنترل دقیق حقوق مسافران را از اولویت های این مرکز دانست و افزود: در صورت عدم توانایی ایرلاین ها، با کمک سایر ایرلاین ها، پرواز تعویض خواهد شد. مسافران منتقل خواهند شد.
انتهای پیام