سودآوری به سلاح تسلا تبدیل شده است – ایسنا

رشد تقاضا برای خودروهای الکتریکی در سال 2022 از کل بازار ایالات متحده و جهانی پیشی خواهد گرفت. فورد قیمت وانت برقی F-150 خود را در سال 2022 تا 40 درصد افزایش داده است. رهبر بازار خودروهای برقی چین BYD افزایش قیمت را از اول ژانویه پس از آن اعلام کرده است. پکن یارانه خودروهای برقی را حذف کرد. تاکنون، BYD به آخرین کاهش قیمت تسلا در چین واکنشی نشان نداده است.
بر اساس تجزیه و تحلیل داده های صنعت رویترز، تسلا که زمانی یکی از بزرگ ترین بازندگان صنعت خودرو بود، در سال گذشته از بیشتر رقبای اصلی خود در درآمد هر خودرو پیشی گرفته است. بر اساس تحلیل رویترز، در سه ماهه سوم سال 2022، تسلا 15653 دلار سود ناخالص به ازای هر خودرو داشت که بیش از دو برابر فولکس واگن، چهار برابر شرکت تویوتا موتور و پنج برابر شرکت فورد موتور بود.
تسلا از سود خود به عنوان سلاحی در جنگ قیمت خودروهای الکتریکی استفاده می کند.
تصمیم تسلا برای معکوس کردن مسیر و استفاده از مزیت هزینه تولید برای کاهش قیمتها، اکنون استراتژیهای افزایش سود را که خودروسازانی مانند جنرال موتورز از زمان بحران مالی سال 2008 دنبال کردهاند و در طول همهگیری دو برابر شده است، به چالش میکشد. تسلا برای کنترل هزینههای تولید، سرمایهگذاری زیادی در فناوریهای جدید تولید کرده است.
انتهای پیام
کمبود نیمه هادی ها و سایر مواد باعث کاهش تولید در صنعت خودرو شده است و به شرکت های این صنعت اجازه می دهد تا حتی با کاهش حجم فروش، بر روی مدل های پیشرفته و سود بالاتر تمرکز کنند.
به گزارش ای بی اس نیوز، خودروساز تسلا با هر وسیله نقلیه ای که می فروشد بیشتر از سایر رقبای جهانی خود درآمد کسب می کند. امروز، ایلان ماسک، مدیرعامل، از سودآوری برتر به عنوان سلاحی در جنگ قیمت خودروهای الکتریکی که راه اندازی کرده است استفاده می کند.