ایجاد درآمد پایدار برای کشور با بهره برداری از کریدور شمال-جنوب
معاون وزیر راه و شهرسازی تکمیل کریدور شمال – جنوب کشور را مهمترین اولویت توسعه شبکه حمل و نقل دانست و گفت: تکمیل کریدور شمال – جنوب علاوه بر توسعه مسیر شبکه ملی و ترانزیت بین المللی در کشور و استفاده از ظرفیت های سرزمینی، منبع درآمدی پایدار و مطمئن برای ایران است. او در دنیای امروز دیده می شود.
به گزارش ای بی اس نیوز، خیراله خادمی صبح امروز در نشست هم اندیشی با معاونان، مدیران کل، عوامل اجرایی و مدیران پروژه های این شرکت در استان ها، اظهار کرد: با توجه به اهمیت بهره مندی از مزیت های کریدور شمال به جنوب کشورها و به دست آوردن استفاده حداکثری از ظرفیتهای سرزمینی، اولویتبندی و نظارت بر پروژهها، تعامل با مسئولان استانی و مدیریت چالشهای مدیران در حوزههای شرکتهای عمرانی و عمرانی توصیه میشود.
وی با تاکید بر اصل مهندسی در حوزه اعتبارات و پروژه ها گفت: در حال حاضر 152 پروژه در حوزه راه، 36 پروژه در حوزه راه آهن و 23 پروژه در بزرگراه در قالب 363 پروژه در دست اجراست. در کشور. .
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در ادامه با اشاره به قراردادهای مدیریتی 1370 شرکت ساخت و توسعه خاطرنشان کرد: ارزش این قراردادها 66 هزار میلیارد تومان است که ارزش روز آن 200 هزار میلیارد تومان برآورد شده و دستیابی به مقدار کمی است. اهداف نیازمند اولویتبندی و برنامهریزی مبانی پروژهها و تلاش برای کسب اعتبار لازم از منابع مختلف است.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین افتتاح 293 کیلومتر بزرگراه در سال جاری را شاخص و رکورد اعلام کرد و افزود: میانگین طول عملیاتی بزرگراه های کشور 88 کیلومتر است که اگر این تعداد بزرگراه باشد. باز شده، رشد در این منطقه در 2.5 ضرب خواهد شد. ثبت شده است.
با بهره برداری از کریدور شمال-جنوب برای یک کشور باثبات درآمد ایجاد کنید
خادمی مهمترین اولویت برای توسعه شبکه حمل و نقل را تکمیل کریدور شمال به جنوب کشور دانست و گفت: تکمیل کریدور شمال به جنوب علاوه بر توسعه ترانزیت ملی و بین المللی در کشور و سرزمینی خواهد بود. استفاده از ظرفیت، منبع درآمدی پایدار و قابل اعتماد برای ایران در دنیای امروز است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اهمیت ارتقای کیفیت راهسازی خاطرنشان کرد: با توجه به هزینه های بالای عمرانی پروژه های راهسازی در کشور، انتخاب آزمایشگران ذیصلاح، پیمانکاران مجرب و متخصص و سرکارگران کارآمد توصیه می شود. برای پروژه های افزایش میانگین عمر جاده ها. همچنین برگزاری دوره های آموزشی باید در راس برنامه های بخش ها قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت عمران و توسعه یکی از مجریان پروژه شرکت های عمرانی در استان ها گفت: یکی از مهمترین وظایف مدیران حوزه هر استان، تعامل قوی و سازنده با مسئولان استانی برای ارائه مستندات چرایی آن است. تکمیل پروژه ها، گزارش پیشرفت پروژه ها و نیاز به تخصیص اعتبارات ضروری است.
در این جلسه شاپور پولادی معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت عمران، عملکرد شرکت ساختمانی را در حوزه ارزش گذاری، هزینه های دادرسی، دعاوی قضایی و … مثبت ارزیابی کرد و گفت: همکاری صمیمانه کارشناسان حقوقی در استان ها باعث شد بیش از 90 درصد ارزیابی ها بدون مراجعه به استان تهران پیگیری شود و مسئولان حوزه تمام تلاش خود را برای رسیدگی به پرونده های قضایی انجام دهند و این موضوع بسیاری از مشکلات را حل کرده است. و روند اجرای کار را تسریع کرد.
افتتاح 400 کیلومتر بزرگراه تا پایان دولت
به گزارش شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیرساخت های حمل و نقل کشور، در این جلسه محمود ملازینل مدیر کل دفتر اجرایی راهداری کشور نیز سال 1402 را سال رونق راهداری کشور اعلام کرد. و گفت: امسال با بهره برداری از 293 کیلومتر بزرگراه در پنج، استان کشور رکورد سال های گذشته را خواهد شکست.
ملازینل ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده تا پایان دولت در سال 1404 بیش از 400 کیلومتر به طول شبکه بزرگراهی کشور در استان های مختلف اضافه می شود که قطعا با همکاری مناطق هموارتر خواهد شد.
عملیات اجرایی 700 کیلومتر راه آهن در 8 استان کشور آغاز می شود
همچنین عباس خطیبی معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های شرکت عمران با اشاره به افتتاح راه آهن زاهدان-کش و تکمیل راه آهن بستان آباد-خاوران در سال گذشته گفت: وجود دارد. امکان بهره برداری از چهار پروژه 400 کیلومتری راه آهن در سال جاری.» با همکاری حوزه ها، این اقدام شاید نقطه عطفی در تاریخ راه آهن کشور باشد.
وی همچنین از احداث 700 کیلومتر راه آهن جدید در قالب 60 قرارداد جدید خبر داد و گفت: این اقدام با توجه به حجم کاری سنگین از مرحله برآورد تا انتخاب مشاوران در مدت زمان حداکثر چهار ماهه، نمونه ای مثال زدنی است. وزارت راه و شهرسازی و سایر وزارتخانه ها که با ادامه همکاری حوزه ها به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی این پروژه های ریلی در هفت یا هشت استان کشور خواهیم بود.
همچنین محمدرضا کدخدازاده – معاون ساخت و توسعه راهداری – از مدیران حوزه ها خواست بر استفاده از سایر روش های تامین منابع به ویژه از محل های ماده 56، غرامت نفت، بانک ها و … نظارت جدی داشته باشند تا از خودداری شود. تاخیر در اجرای پروژه ها و استفاده از سرعت عمل بیشتر از ارسال صورتجلسات نهایی پروژه ها.
وی با بیان اینکه مدیران و کارکنان قوی و موثر در حوزه در شاخص عملیات اجرایی پروژه ها با پیشرفت برابری می کنند، گفت: مدیریت چالش های پیش رو در هر استان یکی از رموز موفقیت در غلبه بر مشکلات و افزایش سرعت اجرای پروژه ها مطابق با آن است. با استانداردهای جهانی
انتهای پیام