دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق گفت: با احداث خط تجاری عربی، کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب ایران تحت تأثیر قرار می گیرد، اما در عین حال می توان از این مسیر برای توسعه تجارت استفاده کرد. . با کشورهای منطقه
به گزارش ای بی اس نیوز، بر اساس اطلاعات منتشر شده در رسانه های عراقی، وزارتخانه های حمل و نقل مصر و اردن اجرای خط تجارت عربی را در سطح بین المللی برای کمک به حمل و نقل کالا بین مصر، اردن، عراق و کشورهای حوزه خلیج فارس از طریق زامی آغاز کرده اند. .
جهانبخش سنجابی شیرازی در این خصوص در خصوص احداث این خط تجاری گفت: بر اساس اطلاعات منتشر شده، این پروژه یک خط ریلی است که از اردن و عمان تا منطقه عقبه امتداد یافته و از بنادر طبع و نویبه می گذرد. منطقه عقبه. جنوب مصر، سپس از طریق زمین. به سمت شمال غربی به استان پورت سعید حرکت می کند. این مسیر جدید عربی توسط یک شرکت کشتیرانی متعلق به مصر، اردن و عراق به نام شرکت ناوبری پل عرب اداره می شود. این شرکت اجرایی اعلام کرد که در نظر دارد خط عربی را به عنوان خط جایگزین راه اندازی کند و این مسیر تجاری مهم روند حمل و نقل کالا بین کشورهای عربی و کشورهای حوزه خلیج فارس و اروپا را تسهیل می کند.
دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق افزود: تجارت اردن در حال حاضر از طریق بندر نویبه به مصر و در آینده به العریش منتقل می شود تا برای تکمیل مسیر تجاری عربی بین کشورهای عضو آماده شود.
سنجابی ادامه داد: وزیر حمل و نقل عراق با همکاری مصر در چارچوب اتصال کشورهای عربی موافقت کرد و برای آغاز کار توسعه بین دو کشور ابراز آمادگی کرد. وزارت حمل و نقل مصر نیز با اجرا و توسعه خط بندر العریش و خط راه آهن (الفردان – بیر العبد العریش – طبا – بندر سعید شرقی) کار روی این جاده را آغاز کرد. در نهایت علاوه بر احداث جاده نخل-عریش به رفح، بندر طبا به برنامه ریزی سرزمینی و توسعه تمامی محورهای توسعه برای اتصال بندر الفاو در جنوب خلیج فارس و حرکت به سمت موصل متصل می شود. . و ترکیه در شمال.
دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق گفت: این بخشی از مسیر «کمربند و جاده» است که با هدف احیای مسیرهای تجاری زمینی و دریایی باستانی با هدف ارتقای ارتباط و همکاری های گسترده در سراسر ایران انجام می شود. قاره ها مصر همچنین در حال کار بر روی ایده توسعه یک خط راه آهن جدید است که العریش، طبا و بندر سعید شرقی را به هم متصل می کند.
سنجابی شیرازی در پایان خاطرنشان کرد: اگرچه کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشورمان با تکمیل این پروژه متاثر خواهد شد، اما می توان از این مسیر در عین حال برای توسعه تجارت با کشورهای منطقه استفاده کرد. .
انتهای پیام