
یک فعال تعاونی تامین مواد اولیه تولید فرش دستباف و بهره مندی قالیبافان از بیمه اجتماعی را از مهمترین چالش ها و الزامات قالیبافان برشمرد و بر معرفی و بازاریابی دستباف تاکید کرد. فرش در نمایشگاه های خارجی، زمینه حضور و مشارکت تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف را در نمایشگاه های مورد نظر وی فراهم کرد.
عبدالله بهرامی در گفت وگو با ای بی اس نیوز، تولید فرش دستباف را مکمل بخش کشاورزی و دامپروری دانست و گفت: فرش دستباف به عنوان یک تولید ملی ارزش افزوده دارد و از این رو دارای مزیت و موقعیت نسبی است. کارآمد. در تقویت صنعت دامپروری و کشاورزی.
وی افزود: در حال حاضر بیمه اجتماعی یکی از مطالبات مهم و اساسی قالیبافان است و نقش مهمی در کار و امنیت اجتماعی آنها دارد.
مدیرعامل اتحادیه تعاونی فرش دستباف در ادامه یکی از چالش های صنعت فرش دستباف را افزایش قیمت مواد اولیه و مشکل تامین آن دانست و گفت: افزایش قیمت مواد اولیه تولید فرش، به ویژه پشم و ابریشم بر قیمت تمام شده فرش تأثیر می گذارد و این افزایش قیمت گاهی به 300 تا 400 درصد می رسد به همین دلیل اکثر فروشندگان فرش دستباف تغییر شغل داده اند.
به گفته بهرامی، بافندگان مواد اولیه را به دلار خریداری می کنند، اما محصولات فرش را به ریال می فروشند که این امر منجر به افزایش هزینه های تولید و کاهش شدید رقابت پذیری در بازارهای هدف شده است.
مدیرعامل اتحادیه تعاونی فرش دستباف یکی دیگر از مشکلات صنعت فرش دستباف را ضعف بازاریابی و عدم برنامه ریزی صادرات فرش عنوان کرد. وی بیان کرد: در حال حاضر حضور در نمایشگاه های خارجی در معرفی فرش ایرانی به بازارهای هدف موثر است چرا که با حضور تجار خارجی در نمایشگاه های فرش و شناسایی بازارهای هدف، امکان بازاریابی و معرفی محصولات فرش دستباف و بستر فرش فراهم شده است. توسعه صادرات
وی خاطرنشان کرد: کمترین انتظار این است که مدیران امکان حضور و مشارکت بیشتر در نمایشگاه ها را برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف فراهم کنند.
انتهای پیام