اهمیت پایداری شرکت برای مدیران توضیح داده نشده است
دبیر اجرایی سومین همایش ملی و دومین همایش بین المللی پایداری شرکت ها گفت: کشور ما با مسائل و چالش های اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی مواجه است که به نظر می رسد بخشی از این مسائل ناشی از فعالیت های تجاری باشد. متاسفانه نیاز و اهمیت پایداری شرکت ها به خوبی به سیاست گذاران، مدیران و محققان کسب و کار ما ابلاغ نشده است و علیرغم اهمیت موضوع، تحقیقات کمی در این زمینه حتی در زمینه های دانشگاهی و پژوهشی انجام شده است. .
دکتر علیرضا کیاست، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز وی همچنین در این مراسم گفت: کشور ما حداقل در دو دهه اخیر وارد بحث توسعه شده است، اما این توسعه زمانی ارزش پیدا می کند که پایدار باشد، یعنی اگر نفت استخراج کنیم باید حواسمان به نسل های آینده باشد و هزینه ویژه ای داشته باشیم. توجه به اثرات احتمالی بر محیط زیست بیایید برای آینده زندگی کنیم. نمونه آن تغییرات رودخانه ها است و اکنون محیط زیست در حال تلافی اقداماتی است که دهه ها پیش با ریزگردها و مشکلات دیگر رخ داده است.
به گزارش ای بی اس نیوز، وی افزود: در گذشته چشم انداز و رویکردی وجود داشت که شرکت هایی که در شرایط مالی و اقتصادی مساعد قرار دارند پایدار هستند اما با گذشت زمان و رشد و توسعه شرکت ها و پیامدهای کسب و کار بر محیط اطراف، نگرش تغییر کرده است. شرکت ها از یک سو منابع و انرژی را برای تولید ثروت مصرف می کنند و از سوی دیگر به دلیل فعالیت در راستای تولید ثروت، پیامدها و شرایط زیانباری را برای محیط زیست و جامعه به دنبال دارند.
رحیمی در پایان گفت: سازمان ها و نهادهای مختلف در برگزاری سومین دوره همایش ملی کسب و کار مشارکت داشتند. سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان، اداره کل تعاون، بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی اهواز، جامعه ملی مناطق نفت خیز جنوب و انجمن اقتصاددانان ایران بخشی از تشکل های حمایت کننده هستند.
دکتر فرج الله رحیمی در افتتاحیه سومین همایش ملی و دومین کنفرانس بین المللی پایداری شرکت ها که امروز (7 اسفندماه) در دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، گفت: امروز میزبان سومین همایش ملی و دومین همایش ملی است. کنفرانس بین المللی پایداری سازمانی در دانشگاه شهید چمران ما هستیم. پایداری یک مفهوم نسبتاً جدید است که اخیراً در ادبیات مدیریت و تجارت ظاهر شده است.
وی افزود: واژه پایدار واقعاً خاص است و در دنیای علم چه در توسعه و چه در سایر کسب و کارها توجه ویژه ای به آن می شود.
دبیر اجرایی سومین همایش ملی و دومین همایش بینالمللی پایداری کسبوکار گفت: کسبوکار پیامدهای منفی مانند آلودگی، ترافیک، بحران آب و دهها پیامد منفی دیگر دارد، بنابراین باید به سمت مدلهای کسبوکار پایدار حرکت کرد تا بتوان بر این موارد فائق آمد. عواقب. منفی بودن فعالیت خود را به حداقل برسانید.
ای بی اس نیوز/خوزستان دبیر اجرایی سومین همایش ملی و دومین کنفرانس بین المللی پایداری شرکت ها گفت: متاسفانه ضرورت و اهمیت پایداری شرکت ها به خوبی به سیاست گذاران، مدیران و محققان در شرکت های ما ابلاغ نشده است و علی رغم اهمیت موضوع حتی در زمینه های علمی و پژوهشی همچنین تحقیقات کمی در این زمینه انجام شده است.
انتهای پیام
رحیمی با اشاره به مفهوم کسب و کار پایدار گفت: پایداری را می توان گفت ایجاد تعادل بین سه بعد اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی فعالیت کسب و کار است که متأسفانه تا به امروز شرکت ها بیشتر به بعد اقتصادی توجه داشتند. و کمتر به جنبه های دیگر. هدف از ظهور پایداری شرکتی در واقع نظریه پردازی و انجام تحقیقات به منظور کمک به شرکت ها در بررسی این سه جنبه به طور همزمان است.
یکی از اعضای هیات علمی مدیریت دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: امسال این همایش به صورت آنلاین در سطح بین المللی برگزار شد. با توجه به اهمیت تجارت، شش گروه مدیریت، علوم اجتماعی، اقتصاد، حسابداری، علوم سیاسی و حقوق با گرایش های خاص در این دوره شرکت می کنند. در این دوره بیش از 200 نفر ثبت نام کردند و بیش از 122 مقاله به دبیرخانه ارسال شد و در نهایت 91 مقاله پذیرفته شد و امروز 50 مقاله به صورت شفاهی ارائه می شود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع، گروه مدیریت دانشگاه شهید چمران اهواز اولین همایش ملی پایداری شرکت ها را از دی ماه سال 1395 برگزار کرد که با استقبال خوبی مواجه شد و بیش از 60 محقق در آن شرکت کردند. پس از برگزاری موفقیت آمیز اولین جلسه، در تیرماه 1400، جلسه دوم به صورت بین المللی برگزار شد که به دلیل وضعیت کرونا، به طور کامل آنلاین بود.