اخبار سیاسی روز

انجمن فرهنگی افغانستان: تعطیلی مکاتب دخترانه نشانه ضدیت با دین است

وزارت معارف طالبان در بیانیه ای جدید اعلام کرد که پس از تصمیم گیری در مورد لباس فرم دانش آموزان دختر و معلمان مطابق با قوانین سنتی افغانستان و شریعت، مدارس بازگشایی خواهند شد.

این بیانیه می افزاید: «امارت اسلامی طالبان باید بداند که سرکوب و تبعیض جنسیتی تنها منجر به نفرت ملی و بین المللی می شود، زیرا ایالات متحده در طول 20 سال اشغال خود نتوانسته ارزش های غربی را در جامعه مسلمانان افغانستان ایجاد کند. در افغانستان.” آنها با سیاست بی فکر خود محکوم به سرنوشت آمریکایی ها خواهند شد. این رویارویی طالبان با مردم مظلوم افغانستان نتیجه ای جز ناآرامی اجتماعی ندارد. .

در این بیانیه که نسخه ای از آن شامگاه یکشنبه در اختیار ای بی اس نیوز قرار گرفت، آمده است: بسمه تعالی توانست الواح و قلم بسازد; این شعر سعدی گواه روشن طلب علم و دانش است، اما متاسفانه این روزها شاهد تلخ ترین صفحه تاریخ علم در افغانستان هستیم.

در این بیانیه آمده است: «تعطیلی مدارس دخترانه در افغانستان نشان دهنده دین ستیزی و زن ستیزی افرادی است که نگاه متحجرانه به دین دارند و مصداق بارز دشمنی با ارزش های اسلامی و انسانی است. انواع را بدنام می کند، اما آویزی است که دشمنان اسلام به آن می چسبند و اسلام را می کوبند.

این بیانیه می‌افزاید: «همان‌طور که قرآن بر کسب علم و حکمت برای هر زن و مردی تأکید می‌کند و روایات متعددی در این زمینه وجود دارد، به عقیده هر زن و مرد مسلمان، کسب علم از گهواره تا قبر مفروض است. “

در بخشی دیگر آمده است: از آنجایی که امارت اسلامی طالبان خود را حافظ دین اسلام در افغانستان می بیند و به دنبال مشروعیت ملی و بین المللی است، باید جهان بینی قرون وسطایی خود را رها کرده و مقبولیت ملی را به دست آورد.

در قسمت آخر تاکید شده است: مجلس انقلاب اسلامی افغانستان از امارت اسلامی طالبان می خواهد که مدارس دخترانه را هر چه زودتر بازگشایی کند و افکار عمومی را مورد بازرسی قرار ندهد و کرامت انسانی را هتک حرمت کند.

حکومت طالبان چهارشنبه شب گذشته پس از اعلام بازگشایی تمامی مدارس از جمله مدارس دخترانه در افغانستان استعفا کرد و اعلام کرد که لیسه های دخترانه تا «اطلاع ثانوی» تعطیل خواهند بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا