انتقاد معاون رئیس جمهور از توقف های متعدد کشتی در اسکله/کارهای موازی کار را برای بازرگانان دشوار کرده است

absnews
لطفی گفت: توقف بیش از حد شناورها در دریا و کنار اسکله هزینه های زیادی را برای دولت به همراه دارد. برای کاهش تعداد تماسهای کشتیها، فرآیند خدمات را میتوان با اصلاح فرآیندها و سیستمهای اتصال بین سازمانهای مربوطه مانند گمرک، شیلات، بنادر و وزارت بازرگانی آسانتر کرد.
وی با بیان اینکه ظرفیت های داخلی کشور در حال توسعه است، افزود: بخش عمده ای از اقتصاد در حوزه صادرات و واردات در حوزه دریانوردی است و زمینه برای تغییر ساختار بنادر به این سمت وجود دارد.
به گزارش خبرگزاری ای بی اس نیوز ، میثم لطیفی با بیان اینکه مجموعه های فعالی در حوزه ساحلی، دریایی و ساحلی کشور داریم، اظهار داشت: طبق بررسی های قبلی و مشاهدات میدانی باید مدیریتی واحد و منسجم در حوزه دریا داشته باشیم. حوزه مدیریت ساحلی و بندری
به گفته رئیس سازمان امور استخدامی کشور، باید برای نیروهایی که اکنون در رشته های مرتبط با دریا خبره هستند، جذابیت ایجاد کنیم تا از ظرفیت آنها استفاده شود. یکی از نخبگان به عنوان بخشی از این سهمیه برای بنادر کشور شناسایی می شود. سازمان. اگر دست ما باشد هر هزار نخبه را در دستگاه های اجرایی می پذیریم، اما رشته های متنوعی داریم و اول باید بدانیم نخبگان چه می آورند تا در این مجموعه حرکتی ایجاد شود.
معاون رئیس جمهور گفت: برای افزایش بهره وری باید نیروی انسانی متخصص هم برای کسب و کارهای خشکی و هم برون مرزی جذب شود، بنابراین هر چه بیشتر به سمت تخصصی شدن و استفاده از نیروهای متخصص پیش برویم، برای مردم این استان و سراسر کشور منفعت خواهد داشت. کشور.
وی درباره رویکرد سازمان امور استخدامی کشور برای تقویت نیروهای متخصص در سازمان هایی مانند بنادر و کشتیرانی افزود: دانشگاه هایی در زمینه تربیت نیروهای متخصص در حوزه های مرتبط با دریا و سواحل وجود دارد و در این راستا و پس از این سفر نیز جلسه ای با وزیر علوم تشکیل شد تا آموزش و جذب متخصصان را ساماندهی کنیم. دانشگاه هایی در زمینه تربیت نیروی انسانی در رشته های مرتبط با مهندسی در دو حوزه خشکی و فراساحلی مشغول به کار هستند و تلاش می کنیم بتوانیم پیش بینی لازم را در سند تدریس ببینیم و در میان مدت برای تقویت نیروی کار گام برداریم.
وی ادامه داد: سازمانهای مختلف به دنبال تسهیل تجارت هستند، اما گاهی موازیسازی شرایط را برای تجار سخت میکند، بنابراین با وجود اینکه بخشی از نیاز کشور باید از طریق واردات از بنادر تامین شود، لازم است جهت یابی به جای تمرکز بر واردات، باید به صادرات روی آورد.