پنجشنبه , ۱ خرداد ۱۴۰۴

انتخاب افسران قضایی از بین سربازان عادی نقض قصد است

این وکیل دادگستری افزود: “افرادی که بر افسران عمومی و ویژه نظارت می کنند باید از چنان قدرت ، قدرت و اقتدار قانونی برخوردار باشند که از افسران ویژه مرتبط با این موسسه و این نهاد نترسند.” زیرا مقام قضایی ، در انجام تحقیقات ، وظایفی را به خود قاضی محول می کند که مسئول نتایج کل فرایند قضاوت است. بنابراین ، نمی توان استدلال کرد که به عنوان مثال ، پلیس وظایف خود را به درستی انجام نداده و تحقیقات اولیه کافی نبوده است. شخص ناظر باید هم شخصیت لازم را داشته باشد و هم شخصیت لازم را داشته باشد.

“پلیس ، قاضی ، وکیل یا پزشک ، علاوه بر اطلاعات عمومی ، باید اطلاعات خاصی نیز داشته باشند و این اطلاعات خاصی را ایجاد می کند که ما ، با سرمایه گذاری بلند مدت ، نیروها را از نظر شخصیت ، سن و غیره آماده می کنیم. او گفت و آنها را آموزش دهید. “و این آموزش را سالی یکبار انجام دهید.

وی ادامه داد: متأسفانه نظارت در کشور ما بسیار ضعیف است و در مواردی مشاهده شده است که احکام فقط بر اساس گزارش های ضابطان دادگستری صادر می شوند و بنابراین اگر قاضی بی طرف باشد یا در اولین جلسه رسیدگی و تجدید نظر اطاعت از قانون در بسیاری از این موارد به چالش کشیده می شود ؛ گویی ما با یک قاضی شجاع و بی طرف روبرو هستیم که به این قسمت از گزارش اشاره می کند و در نقض بازنگری مجدد ، آنها را به پرونده ویژه یا ارجاع می دهد. افسران عمومی یا خود تحقیق را انجام می دهند. تحقیقات بر اساس تحقیقات جدید انجام شده بود.

در نهایت ، وی در مورد اجرای ضمانت های عملکرد و معرفی افسران مرتکب تخلف گفت: “در دو یا سه دهه گذشته شاهد تخلفات و سوء استفاده ها بوده ایم.” اقدامات غیرقانونی افسران در برخی موارد ، که منجر به هزینه های قابل توجهی می شود. در کشور ، اگرچه متهمان تحت تعقیب قرار گرفته و محکوم شده یا تبرئه شده اند ، اما با برخورد بی طرفانه به مقام قضایی اطلاع داده می شود که او فعال نیست و نمی تواند به تنهایی اقدام کند یا آتش در دسترس نخواهد بود ، اما مقام قضایی باید مشمول به قانون بپردازید و بدانید که اگر قدمی خارج از قانون بردارد قطعاً قابل ردیابی و مسئولیت است و متأسفانه هنوز در این زمینه مشکلاتی داریم.

وی با تاکید بر اینکه تخصص افسران قضایی مهم است ، اظهار داشت: “انتخاب افسران از بین زندانیان عادی و سربازان عادی نقض هدف است و آنها باید از بین افرادی انتخاب شوند که حداقل دانش حقوقی تخصصی در یک سازمان مربوطه دارند. چارچوب. “تجربیات سایر کشورها در این زمینه قابل توجه است ، در حالی که تخصص پلیس در برخی از کشورها مانند فرانسه و آموزش پلیس اطفال و غیره ، هر ساله و از نظر دانش در روانشناسی ، حقوق و جامعه شناسی شکل می گیرد. و یا حتی جرم شناسی ، آنها آماده هستند تا نحوه برخورد با متهمان یا مجرمان را با درک خوب موانع بیاموزند.

انتهای پیام

این وکیل دادگستری ادامه داد: “با توجه به انتقال برخی مسئولیت ها به سایر نیروها ، ما افسران ویژه ای با افسران عمومی ، نیروهای وزارت اطلاعات ، سپاه ، سازمان زندان ها ، پلیس فرودگاه و جنگل ها داریم. مراتع و غیره ممکن است بخشی از آن تلقی شوند. ” زیرا به آنها اختیارات خاصی داده می شود. البته گاهی اوقات قانون عملکرد آنها و حدود اختیارات آنها را به طور کامل درک نمی کند ، که این امر انتقاداتی را از نحوه انجام برخی وظایف و انتقاد از عملکرد برخی از وظایف توسط عوامل خاص به همراه دارد.

نجفی توانا افزود: “ما در حل مشکلات بین عدالت و پلیس با خلاء قانونی زیادی روبرو نیستیم. البته به استثنای بخش مربوط به آموزش و نظارت ، البته بازتعریف رابطه بین مقامات مجری قانون و مراجع قضایی و نحوه انجام وظایف آنها و اطاعت از قانون در انجام وظایف خود قطعاً به قانون نیاز دارد و این مشکل قطعاً با دستورالعمل ها ، دستورالعمل ها یا مقررات حل نمی شود ، زیرا در کشور ما ثابت شده است که اگر کارها در چارچوب یک سیستم خاص دنبال نشوند ، نمی توانیم مشکل را به صورت الزام آور حل کنیم.

وی در مورد اظهارات دادستان کل در خصوص تدوین دستورالعمل های همکاری با نمایندگان ، گفت: این اظهارات ممکن است تا حدودی شفاف باشند ، اما این مقررات و دستورالعمل ها و دستورالعمل ها در صورتی که ضمانت اجرایی نباشند ، بی تاثیر هستند. صدور این دستورالعمل ها و تصویب آنها ، هرچند به منظور رفع مشکلات و به منظور روشن شدن روابط بین قوه قضائیه و کارگزاران ، اما تجربه نشان داده است که این قوانین مدیریت هیچگونه پشتوانه قانونی ندارد و در صورت تخلف ، ضمانت لازم ارائه نمی شود به

وی گفت: “به نظر نمی رسد مشکلات موجود مربوط به خلاء قانونی یا اقدامی در قانون باشد.” نیاز به آموزش پلیس قضایی چیزی است که بارها در سخنرانی های مسئولان عدالت احساس شده و بارها دیده شده است و کسانی که در سیستم حقوقی کشور نقش دارند ، از جمله کارشناسان و ذینفعان. بنابراین ، ما همچنین معتقدیم که بازگشت به واقعیت و گذشته با اقدامات دقیق و احیای پلیس قضایی ضروری است ، اما چالش کنونی نقش مهم تعیین افرادی است که به عنوان افسران عمومی یا ویژه خدمت می کنند. این افراد آنطور که باید آموزش های لازم را نمی بینند و در صورت دریافت ، بیشتر به آموزش آموزه های عمومی شبیه است.

نجفی توانا گفت که در نیروی انتظامی ، پلیس به دو قسمت پلیس اداری و پلیس قضایی تقسیم می شود. صدور دستور پیگیری و تحقیق و جمع آوری شواهد تا زمان اجرای کلیه تصمیمات قضایی مربوط به اجرای قانون. در برخی موارد ، حتی بدون حکم دادگاه ، این افسران ممکن است در جنایات آشکار مداخله کرده و اقدامات لازم را برای دستگیری متهم و جمع آوری شواهد و جلوگیری از فرار متهم و غیره انجام دهند. بنابراین ، از نظر آداب و رسوم قضایی و انتظامی ، که بر قوانین مربوط به اجرای قانون و آیین دادرسی کیفری حاکم است ، این وظایف تا حد زیادی مشخص و مشخص است.

نجفی توانا ادامه داد: «خارج از تحصیل ، بحث مربیگری است. هنگامی که ما به یک سرباز وظیفه که آموزش کافی و لازم را برای انجام تحقیقات ندیده است ، فرمان می دهیم ، به یقین بدانید که تحقیقات ، هرچند بی طرفانه ، فاقد تحقیقی هستند که باید منجر به محاکمه عادلانه و عادلانه شود.

علی نجفی توانا در گفت وگو با ای بی اس نیوز در زمینه آموزش افسران ، نحوه برقراری ارتباط قضات و افسران ، ساختار دادستانی را بررسی کرده و دستورالعمل هایی را برای همکاری با افسران تدوین می کند که اخیراً توسط دادستان کل کشور به آن اشاره شده است ، گفت: ضابطان قضایی به افسراني كه مسئول انجام تحقيقات ، دستگيري متهمان ، اجراي احكام و ارائه اسناد قضايي و به طور كلي وظايفي هستند كه توسط پليس قضايي در بيشتر كشورهاي جهان از جمله كشور ما ارائه مي شود و تقريباً محدوديت هاي مشخصي دارند. البته در برخی از جوامع پلیس اقتدار بیشتری نسبت به برخی کشورها دارد.

وی افزود: “در کشور ما ، پلیس جایگزین پلیس قضایی است که متأسفانه به دلیل بی تدبیری و بی تدبیری از سازمان های انتظامی و قضایی کشور خارج شده است. البته بخشی از نیروی پلیس در رابطه با عدالت به عنوان یک افسر عمومی تعیین می شود.

یک وکیل دادگستری با اشاره به اظهارات دادستان کل در خصوص تدوین دستورالعمل همکاری با عوامل گفت: این آیین نامه مدیریتی هیچگونه مبنای قانونی ندارد و در صورت تخلف ، ضمانت لازم برای آن ارائه نمی شود.

نجفی توانا ادامه داد: توصیه ما به دادستان کل و سایر مقامات قضایی این است که اگر آنها بخواهند این دستورالعمل ها با قوانین موجود مطابقت داشته باشد ، تا حدی کافی است و چالش های موجود را برطرف کرده و مشکلات مربوط به مراحل قانونی را کاهش می دهد. “تحریم های انضباطی. روند و تحقیقات.” و به هر نحوی تعامل بین دو نهاد را افزایش می دهد ؛ به طوری که به روند عدالت قضایی کمک می کند ، و برای این منظور ، دو قاضی قوه قضائیه باید سالی یکبار آموزش ببینند در این زمینه ، و مجریان قانون و عوامل باید آموزش عمومی ببینند. هر یک از آنها به طور جداگانه توسط نهادهای سازمانی خود در چارچوب اتحادیه های کارگری ، سازمانی ، اطلاعاتی و غیره آموزش خواهند دید ، اما برای ایجاد هماهنگی بیشتر ، لازم است اینکه مأموران هر سال بازآموزی می شوند ؛ در غیر این صورت ، ما مشکلاتی داریم.

وی با تاکید بر اهمیت نحوه برخورد پلیس با متهمان یا جنایتکاران یا افرادی که در حال گذراندن دوران محکومیت خود هستند ، گفت: “اخیراً با ارسال تصاویر مربوط به زندان اوین ، بسیاری از سازمان های مدافع حقوق بشر در جهان را برای مخالفت با کشور تحریک کردیم ، و بسیاری در داخل کشور مقامات حتی از قبول این امر عذرخواهی کردند. بنابراین ، اگر پلیس آموزش های لازم را ببیند و افسران عمومی و ویژه بدانند که شخصی که امروز به عنوان متهم در اختیار آنها است یکی از همکاران او و قربانی بی عدالتی اجتماعی و اقتصاد وضعیت است ، باید او را ترمیم و شکنجه کنند. و آزار و اذیت نه تنها تأثیر مثبتی ندارد ، بلکه جنایت را در این شخص به عنوان دشمن آینده نهادینه کرده و آن را از جامعه یا مردم توجیه می کند ، بسیاری از مشکلات حل می شود و اگر این مراقبت را در بحث آموزش به کار گیریم ، بسیاری مشکلات موجود را حل خواهد کرد.

درباره محمدصادق مجدی

پیشنهاد ما به شما

شروع برنامه برای استفاده از 6000 موتورسیکلت تاکسی و برقی در تهران

معاون رئیس جمهور از شروع برنامه جایگزینی 6000 تاکسی و موتور سیکلت با موتور سیکلت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *